articles

איינדהובן העיר שהמציאה את עצמה מחדש
מאת: יריב עמית

articles

city branding

איינדהובן העיר שהמציאה את עצמה מחדש

עד לפני שנים אחדות , הרעיון לבקר בעיר ההולנדית איינדהובן היה מעורר גיחוך . מה כבר יש לעשות שם ? אלא שהמהפך שעברה מעיר תעשייתית כושלת לבירת העיצוב ההולנדי ולאחת הערים היצירתיות בעולם, הפך אותה לאלטרנטיבה תיירותית אורבנית , נעימה, צעירה, ירוקה, לא צפופה ומסקרנת .

מעיר תעשייתית מצליחה לעיר בפשיטת רגל

אינדהובן שהיתה הבית של חברת הענק פיליפס , היוותה מקור תעשייה מוביל של מפעלים מתקדמים ועשרות אלפי עובדים . אולם בשנות ה80 נפלה העיר למשבר אדיר . חברת פיליפס החליטה להעביר את מפעליה לאמסטרדם , חברת המשאיות הגדולה דאף, פשטה את הרגל-אינדהובן קרסה, אחד מכל שלושה אנשים בעיר היה מובטל .

איך יוצאים מזה ? שינוי מתחמי תעשיה ישנים לסוהו וארט

בשני העשורים האחרונים , עברה אינדהובן שינוי אדיר. מה שתמיד סימל אותה , עיצוב , תעשייה , חדשנות . שימש נר לרגלי פרנסי העיר . והם באדיקות , עקביות , ונחישות פעלו . הם הסבו מתחמים תעשייתים , למתחמי עיצוב, קולינריה ובילוי . המעצב פיט היין איק , היה הראשון שלקח מפעל נטוש של פיליפס והפך אותו לסטודיו . כיום כולל המתחם המרשים : סדנת ייצור לרהיטים של היין איק , אולמות תצוגה ומכירה, בית קפה ומסעדה וחלל השראה המכונה “חדר הפלאות”
איזור ייחודי נוסף הוא הstrip-s המפעלים הישנים הפכו למשכנם של חנויות עיצוב ומיזמי קולניריה , תרבות וקניות

השלב העיקרי – מיתוג מחדש

למרות שהמשבר הכלכלי חלף, וצצו איזורי עיצוב וקולנריה חדשים . עדיין התדמית של איינדהובן , לא התרוממה. נדרש טיפול בשיווק והמיתוג שלה באופן רציני כדי לעטוף אותה באריזה חדשה שתעורר סקרנות בעולם ותציג אותה כמקום נהדר לעבוד, לחיות, ולבלות בו.
בשנת 2009 החליט ראש העיר על תהליך אסטרטגי במיתוג אשר עד 2020 יביא אותה להיות בין 10 הערים המובילות בעולם ו3 הערים המובילות האירופה מבחינת חדשנות ויצירתיות.לשם כך גובשה אסטרטגיה ארוכת טווח . בשיתוף שאלון דיגיטלי של תושבי העיר , מה הם רוצים שהעיר שלהם תהיה. והתשובה היתה :
עיר בעלת 3 ערכים : טכנולוגיה, ידע ועיצוב .

שלב 1:אריזה חדשה – לוגו חדש המדגיש את הדינמיות של העיר

הנוסחה של איינדהובן היא “לא קונבנציונלי כפול שיתוף פעולה = אנרגיה
חשיבה של טלנטים, לא קונבנציונלית תוך שיתוף פעולה , יוצרת את האנרגיה המיוחדת של העיר .

שלב 2:מהלכים יוצרי באאז ברוח המותג

קידום יחסי ציבור לעיר על ידי קידום המצאות כמו
Solar team Eindhoven המצאה של צוות סטודנטים של מכונית משפחתית הנוסעת על ידי אנרגיה סולרית שזכתה בתחרות עולמית וזכתה לסיקור נרחב עם השם אינדהובן.
התמקדות בעיצוב הובילה ליוזמה של קיום שבוע העיצוב ההולנדי באינדהובן

שלב 3: קידום אטרקציה תיירותית- הכפר בו ון גוך חי במשך שנתיים

הנמצא 10 דקות מאינדהובן ,בשם: כפר נואנן, בו צייר ואן גוך 195 יצירות. בכפר מוזיאון ומסלול המתחקה סביב אתרי הציור של ואן וקיום פסטיבל האורות כמיטב המסןורת מאז ימי פיליפס
והתוצאה גאוות תושבים , כ20 תושבים קעקעו את הלוגו החדש של איינדהובן על ידם
בין היתר הוקם אגף מיתוג מרשים של אינדהובן בראשות פיטר קנטי אחד ממומחי מיתוג הערים בעולם. בשנה האחרונה יצאה העיר עם הסלוגן this is eindohoven קמפיין המציג את הייחודיות והאטרקציות של אינדהובן בכל התחומים. וכמובן שפע של רעיונות והצעות בימי הקורונה.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו