articles

אפקט הקורונה- המותגים החזקים שורדים
מאת: יריב עמית

articles

branding

אפקט הקורונה- המותגים החזקים שורדים
מותג חזק שורד את הקורונה. ממש כמו בתיאוריה ההתפתחותית האבולוציונית.

החזקים, בעלי התכונות המותאמות שורדים. החלשים נכחדים, ואלה שהצליחו לעשות התאמה מתפתחים ומתחזקים. מותג חזק שורד כי גם בימים קשים הוא עדיין מבוקש, כי רוצים אותו כמעט בכל תנאי, כי יש לו יתרון ייחודי אמיתי. לעומתו מותג לא חזק אשר היה צריך להיאבק על מקומו לפני הקורונה, לא שורד, נכחד. הקורונה היא האבולוציה הבאה של המותגים. החזקים שורדים והחלשים נכחדים.
מה הפיתרון? לא עוד מבצע מכירות, זה לא מחזיק לאורך זמן . הפיתרון הוא
מיתוג מחדש. בניית המותג שלך מחדש, מותאם לתקופה החדשה.
מיתוג מחדש עם הגדרה מדויקת מי אתם? לאן אתם הולכים? מי הקהל שלכם?
מה התובנה ? מה כואב לו? מה הבשורה שלכם? ואיך אתם משנים את הטון והסטייל של המותג שלכם, על מנת שידבר אל קהל היעד?
בניית מותג מחדש חייבת מהלך 360 הכולל: אתר חדש , מהלכים דיגיטלים , תוכן שיווקי, וידאו. הכל חייב להיות מכוון לתאריך השקה אחד.
חייבת להיות התייחסות יסודית להגדרת המותג והמימוש שלה ., לחווית המותג מ א' עד תו, ולמסע הלקוח.

מותג צריך הגדרת המותג : קחו לדוגמא את רשת
FIVE GUYS BURGER
רשת ההמבורגרים שנוסדה ב 1986 בארה"ב וכיום מוכרת בכל אירופה
(על הבסיס שלה נולדה עד העצם אקספרס)
רשת FIVE GUYS BURGER באה ואומרת אנו עושים המבורגרים וציפסים שהם 100% טריים, ו 100% בשר בקר אין זיופים ,אין פשרות.
ואני רוצים שתאמינו לנו , ולכן ברצוננו לתת לכם חוויה אמיתית .
אז מה הם עושים?
אם תבקרו בסניף, תתקלו בצבעי לוגו אדום חזקים, בכל מקום תראו כרזות שאומרות אצלנו חייב להיות 100% טרי והום מייד .
כל איזור הכנת ההמבורגרים פתוח , לא מסתתרים מאחור, כמו במקדונלד, הכל פתוח, שקוף, ללקוח. הצלייה של ההמבורגרים על גרילר ענק . והכל באנרגיה טובה ושמחה .
בכל יום שתגיעו תיתקלו בפוסטר האומר מאיזה ארץ הגיעו תפוחי האדמה של היום , ככה זה שמתכוונים ברצינות לטריות.
ובנוסף על מנת להשלים את החוויה יש לכם שתיית ריפיל של קוקה קולה עם 100 סוגי טעמים!
אהה רגע, בזמן ההמתנה להזמנה שלכם , מחכים לכם בוטנים אמריקאים חופשי חופשי
זה מותג אמיתי , זו חווית מותג .
אם ברצוננו לעשות מיתוג אמיתי למוצר או לחברה שלנו עלינו לדעת להגדיר את המוצר שלנו בדיוק, מהו? מה הוא נותן שאף אחד אחר לא נותן. ומה האופי שלו ?
המיתוג שלכם חייב להיות כזה המגדיר את האופי של המותג , ויוצר זהות אמיתית , המשמשת נר לרגלי העובדים שלכם .

ולבסוף ולבנות את הקו שלכם בצורה ייחודית, ושונה . דוגמא נוספת הינו המוזיאון המפורסם בלונדון:"ויקטוריה&אלברט(A&V)
אשר הצליח בשנים האחרונות למצב את עצמו כמוזיאון המשלב חדשנות,
מקוריות ועיצוב .ובכל מהלך, שלו , החל מבחירת התערוכות וכלה בפרסום תצפו למשהו ייחודי מודרני ואחר. לדוגמא : תערוכה על פינק פלויד , שהתקיימה ב2017

מהיום אין צורך בספר מותג ,מהיום חשובה יותר הגדרת החברה – ספר של BRAND CHARECTER. כי אנשים יתאהבו במה שאתה מייצג , וירכשו אותך כי הם מזדהים עם הייחודיות שלך.
חייבים ללוות את הלקוחות , להיות איתם יותר , למצוא זמן כדי להבין מיהם , מי המתחרים, מה קורה בתחום ,
ומתוך כל זה יעלה ויצוץ היתרון הגדול והשפה האמיתית שהיא רק שלכם.
רק ככה תבנו מותג חזק, ותשרדו את הקורונה ואת היום שאחרי.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל


    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים