articles
הכירו את DARING – מותג העוף שמעז!
מאת: חגית לוקוף
articles
branding

עיון המותג קם ב-2018 בפריז ומשם הושק בארה”ב ב-2020. עם הכריזמה של שני מייסדי המותג, שזכו ב-2020 להיות ברשימת 30-under-30 של Forbes מעניין לאן מותג העוף על בסיס צמחי יעוף…
המייסדים:
(ניחשתם נכון) במקור מסקוטלנד. ספורטאי תחרותי שגדל לשחק טניס בינלאומי. ההתמסרות לאורח חיים פעיל ובריא הניעו אותו להתחיל את הקריירה היזמית שלו. אחרי שנה של לימודי מימון ושיווק בקולג’ עזב לטובת הדבר האמיתי – והשתלב בעולם העסקים ועסק במיתוג ושיווק בחברות מן השורה הראשונה בדובאי למשך מספר שנים – עד שחזר ל-UK. כמי שחשוב לו אורח חיים בריא, תזונה טובה ודאגה אמיתית להשפעה הסביבתית של אכילת מוצרי בשר בחר לאכול תזונה מבוססת צמחים שהרגיש שגם משפרת את בריאות הגוף ותפקודו וגם מעלה את רמות האנרגיה שלו. התחליפים שאכל לא היו לו טעימים, מאד מעובדים וכך זיהה את הפער הקיים בקטגוריה של תחליפי עוף על בסיס צמחי.
כאשר פגש את Eliott Kessas (גם הוא סקוטי) בפריז, יצאו לדרך מיד. התשוקה המשותפת שלהם לחיים עסקיים וצמחיים הייתה התאמה מושלמת!
” אחרי Beyond Meat הגיע הזמן של העוף! שנינו ידענו שאנחנו רוצים לממש עם התשוקה שלנו לעסקים ולסביבה להביא לעולם חלופות מבוססות צמחים. הרגשנו שאין מספיק מודעות להשפעות השליליות של תעשיית העופות, וכך נולד הרעיון לעוף “נועז וצמחי” נולד” Ross Mackay

- VISION להפחית את כמות התרנגולות שנצרכות על פני כדור הארץ.
MISSION להוריד אכילת העוף כמקור לחלבון מן החי משולחן האוכל.
האתגר הגדול להציע חלופה עם טעם של עוף, מרקם של עוף, מזינה בחלבון כמו עוף ולא מזיקה לסביבה ולבעלי החיים כמו עוף. בעוד “קורניבורים” רבים הפחיתו את צריכת הבשר האדום שלהם בעזרת Beyond Meat למשל, מטעמים בריאותיים, עוף לא נתפס באופן דומה בקו האש. בתקופה בה המודעות לפגיעה בבעלי החיים ולסביבה עולה, do חובבי “פולקע” מוכנים לנסות פתרונות אחרים.
המהלך הנועז של DARING במקום לפנות לקהל הצמחונים, שעד היום התפשרו על התחליפים הקיימים לעיתים קרובות על חשבון הטעם – החליטו המייסדים לא לפנות לצמחונים אלא להתחרות על נתח השוק של לקוחות “אוהבי עוף”, שיבחרו בחלופה שמציע המותג על בסיס צמחי כי זה טעים כמו עוף, מרגיש כמו עוף, מזין כמו עוף וטוב יותר לסביבה ולעולם.
כך, באופן טבעי, העתיקו את החברה לארה”ב, מעוז הדרישה והמודעות למזון “בר קיימא” שהשוק שלו נמצא בעלייה מתמדת. יעד המכירות היומרני בתום השנה הראשונה 12-15 מיליון $.

שם המותג השם שנבחר תומך במהלך הנועז ובמיצוב המותג. כבחירה הנועזת של “אוהבי עוף”
הבשורה תחליף עוף טעים שתומך בקיימות על בסיס צמחים (סויה).
- טוב יותר בטעם.
- טוב יותר לבריאות clean– 5 מרכיבים בלבד: חלבון סויה תבלינים ושמן בניגוד לרשימות ארוכות המונות
- 30-40 מרכיבים מאד מעובדים אצל המתחרים. אינו מכיל הורמונים, אנטיביוטיקה או שומן רווי.
- טוב יותר לעופות – מספק חלופה לתעשייה המתעללת בעופות.
- טוב יותר לכדור הארץ – אינו מזהם ומזיק לסביבה. כך גם באריזת המוצרים והשילוח שלהם.
אנקדוטה
התוכנית המקורית של המותג היתה לחדור לחיך של הסועד האמריקאי דרך תעשיית המסעדות ודרך קמעונאי מזון. עם פריצת הקורונה, נאלצו המייסדים לעשות Pivot ולבנות מחדש את תוכנית החדירה לשוק האמריקאי. התחילו כ- D2C ומשם המשיכו לאחר סבבי גיוסים עם חברות לארוחות בריאות כמו SUNBASKET , SPROUTS, ו- IMPERFECT FOODS, עד שבנו את המודעות למותג והצליחו להיכנס לרשתות המזון הגדולות בארה”ב.

תוכן הוא המלך
במקום לפנות לערכים התזונתיים / בריאות / קיימות לסביבה, המותג ממקד את מסרי השיווק לקהל היעד של “אוהבי עוף” – כ”תחליף נועז”, לעוף אמיתי. כל התוכן של המותג: ויזואלים, מודעות, סרטונים, סושיאל וכו’.. נבנה סביב מסרים שהתמקדו בטעם , בהנאה שבאכילה, בנועזות. מתכונים, הוראות הכנה, סרטונים ושיתופים – והכל “נועז” ובגובה העיניים.
צבעוניות: ארבע המוצרים של המותג קיבלו בידול בצבעוניות נועזת, חזקה, עם ויזואלים וסרטונים ססגוניים ומעוררי חשק לטרוף את תחליף העוף. כאן ועכשיו!
סושיאל: למותג נוכחות גבוהה בסושיאל בארה”ב – מדוייק לקהל היעד. מגובה ע”י Drake והטניסאית Naomi Osaka הפועלים למען מיזמים מבוססי צמחים הצליח המותג לגייס סבב C של משקיעים בסוף 2021.
פלטפורמה: בנוסף, פתח המותג את daringmoves.com פלטפורמה שלמה לאנשים יוצאי דופן הפעילים במאבקם בנושאים שונים ברחבי העולם ליצירת שינוי עולמי.
התוצאות
המותג צומח במקביל לצמיחה הגלובאלית של שוק המזון מבוסס הצמחים שצפוי לעבור 160 ביליון $ עד 2030.
תוך כ-3 שנים בארה”ב (מתוכם שנתיים קורונה) גייסו המייסדים קרוב ל-120 מיליון $ בארבעה סבבים. בין המשקיעים Maveron , Rastelli Foods שסייעו למצב את המותג גבוה, יחד עם סלבריטאים כמו Drake ו- Naomi Osaka. התרחבו מ-2 לכ-70 עובדים. ב-2021 הראו גידול פנומנלי במכירות של כ-900% והחל מיוני 2022 ניתן לרכוש את מוצרי המותג הקפואים בקרוב ל-!9,000 נקודות מכירה וטריים ב-400 רשתות ביניהן המובילות בארה”ב Walmart, Kroger , Sprouts, Whole Foods ועוד היד נטויה!
מכירים מותגים מעניינים שבא לכם לשתף?
כתבו לנו כאן: info@brandacademy.co.il

רוצים לקרוא עוד על איך להיות מותג אמיתי?
הזמינו את הספר the real brands
חברות מוזמנות להזמין את הקורס המרתק “סודות המותגים האמיתיים המצליחים בעולם “או להזמין את הרצאה המבוקשת של יריב עמית : “סוף עידן מותגי הענק ועליית המותגים האמיתיים .”
להזמנת קורס או הרצאה : info@brandacademy.co.il
פרטיים יכולים להזמין את הקורס הדיגיטלי – סודות המיתוג המנצח בעידן החדש , וללמוד איך להיות מותג אמיתי בקצב שלכם.
להזמנת הספר או קורס דיגיטלי “סודות המיתוג המנצח בעידן החדש”
ניתן להזמין עכשיו באתר brandacademy.co.il .
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER