articles

הסיפור של וורבי פארקר
מאת: יריב עמית

articles

online branding

Warbey parker

פורץ הדרך, הסמן הימני של עידן המותגים און ליין הינו ללא ספק warbey parker ,אחריו הבינו צעירים , יזמים רבים שמותגים יכולים להצליח בענק ללא צורך בסניפים רק באון ליין.

Warbey parker הם החלוצים של מותגי “ההפרעה”, המורדים, במקובל, בשמרני בחברות הענק הם הצעירים שעושים מה שבא להם, ולא כמו שהרגילו אותנו .
החברה קמה ב 2010 ע”י 5 חברה צעירים, סטודנטים בשנות ה20-30 הם קראו לחברה warbey parker שילוב שמות של שתי דמויות שיצר הסופר ג’ק קרואק, שהעניק להם השראה להשתחרר מכבלי הלחץ החברתי ולצאת להרפתקה שלהם
הבשורה שלהם היתה: מכירת משקפיים איכותיות ב 95$ ללא סניפים רק באון ליין. והgame changer הגדול היה שמקבלים הביתה 5 זוגות למדידה בחינם וגם המשלוח חזרה בחינם.

YouTube video
וכך נכתב באתר שלהם על הבשורה שלהם:

” הוקם ברוח מרדנית ומטרה נעלה: להציע משקפים איכותיות במחיר מהפכני, תוך שהוא מוביל את הדרך לעסקים בעלי מודעות חברתית.
אנו מאמינים שקנייה של משקפיים צריכה להיות קלה וכיפית. זה אמור להשאיר אותך מאושר ועם כסף בכיס. אנו גם מאמינים שלכולם יש זכות לראות.
כמעט מיליארד אנשים ברחבי העולם חסרים גישה למשקפיים, מה שאומר ש 15% מאוכלוסיית העולם לא יכולה ללמוד או לעבוד ביעילות. כדי לעזור בטיפול בבעיה זו, warbey parker מבטיח שלכל זוג משקפיים שנמכר, זוג מופץ למישהו שזקוק לו.”

הסיפור של warby parker

כל רעיון מתחיל בבעיה. כשהיו סטודנטים אחד מ4 הסטודנטים איבד את משקפיו בטיול תרמילאים. עלות החלפתם הייתה כה גבוהה כ500$ והם הופתעו עד כמה קשה היה למצוא זוג מסגרות נהדרות במחיר נורמלי.
מסתבר שהיה לכך הסבר פשוט. ענף המשקפיים בארה”ב נשלט על ידי חברה יחידה-LUXXOTICA שהצליחה לשמור על מחירים גבוהים באופן מלאכותי תוך קטיפת רווחים עצומים מצרכנים שאין להם אפשרויות אחרות.
warby parker החליטו ליצור אלטרנטיבה על ידי עקיפה של ערוצים מסורתיים, עיצוב משקפיים איכותיות קנייה והתקשרויות ישירות עם לקוחות דרך האינטרנט.

חוויית מותג- כניסה לאתר של warby parker, הינה חוויה אדירה הכל פשוט, ידידותי וקל לביצוע ורכישה – כדי להזמין 5 זוגות עליך למלא שאלון , מאוד פשוט והזוגות בדרך אליך.

YouTube video
YouTube video
שיווק חצוף ומקורי

ב2011 רצו warbey parker להיחשף דרך תחום האופנה והחליטו להשתתף בשבוע האופנה של ניו יורק. ניצבו בפניהם כל מיני אפשרויות להצגת המוצר: קניית ביתן והצגת המשקפיים, יצירת סרטון מהמם, שימוש בדיילות, בניית מיצב , אבל כל זה היה יקר עבורם . מטרת החברה הייתה לגרום לעורכים והכתבים לכתוב עליהם . מה שהם החליטו לעשות לבסוף הוא להפתיע- יום לפני פתיחת שבוע האופנה , הם תפסו 2 מושבים אחרונים בספרייה עיונית, והזמינו את העורכים לשם ב15:30 כשהעורכים הגיעו , התחלפו האנשים ששמרו את המקומות בספרייה עם עובדים ועובדות אשר היו עם המשקפיים וכולם פתחו ספר עם כריכה תכלת ועליה כותרות פרובקטיביות. העיתונאים, התגודדו סביבם, לא הפסיקו לצלם ולמחרת כתבו על זה .

תוכן שיווקי

1.באתר ניסו להיות כמה שיותר שקופים, חברותיים, ומצחיקים, למשל שיתפו בשקף כמה שגיאות כתיב היו באינטרנט בחיפוש המילה warby parker
2.הומור חצוף- יצאו עם ליין לכלבים לאחר שראו שאחת השגיאות כתיב שאנשים כתבו היתה :warbey barker
.שיתוף בוידאו של אנשים – איך זה נראה עלי, העלו סרטונים של הלקוחות , והמסגרות ששלחו הביתה היתה #warbeyhometry אנשים התבקשו להרכיב את המשקפיים ולעלות לאינסטגרם וליוטיוב.
4. די משעמם לתת כרטיס מתנה בחגים , מה עשו ?
צירפו לכרטיס מתנה עוד מתנה למי שקנה , כמו למשל ערכת איש שלג וורבי(גזר, כפתורים, חוט פלסטיק אדום, וכדו).
5.שיתופי פעולה עם מותגים אחרים- הם שתפו פעולה עם הסרט של סופרמןman of steel קלארק קנט הגיבור הינו אחד מהאנשים עם המשקפיים הכי אייקוניות. וכן קהל הצופים התאים לקהל שלהם.
הם קיבלו הרבה מאוד כתבות , ותוך שבוע מכרו את כל המסגרות של סופרמן…
אגב לא כל שיתוף פעולה חייב להיות ענק , יכול להיות עם משפיע או מותג מוזיקה או אחר מה שחשוב שזה יהיה הגיוני ברמת ערכי המותג לקהל היעד, ויוסיף ערך.
6.לא פוחדים לנסות- לא נתקעים וחושבים במשך חודש ימים על רעיון מתלבטים האם הוא נכון, ממש לא ! קלילות זה שם המשחק, בא לך רעיון , נראה לך מגניב , אז יש סיכוי גבוה שגם לקהל שלך הוא יהיה מגניב. קדימה , תעלה אותו . יהיה מה שיהיה. ותוך כדי תנועה נשנה .

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים