articles
הקמפיין הזוכה באירופה של ועידת התיירות
מאת: יריב עמית, דצמבר 2020
articles
campaign
City nation london 2019
Faroe islands – closed for maintenance
“מצטערים , איי פארו יהיו סגורים למבקרים , בין ה26-28.4
לרגל תחזוקה של האיים , בעקבות גלי התיירות, רק 100 מתנדבים שרוצים לעזור לנו בתחזוקה יוכלו להיכנס , ויזכו באוכל ולינה בחינם”
סרטון וידאו צולם על מנת להכריז על הסגירה כולל הצהרה רשמית של ראש ממשלת פארו אקסל יוהנסן.
כדי להירשם להשתתפות היו צריכים המתנדבים להירשם דרך אתר הקמפיין ולרכוש טיסות דרך 62N, השותפה הרשמית של סוכנות הנסיעות של איי פארו.
מאז השקת קמפיין הסגירה לתחזוקה בפברואר אלפי מתנדבים נרשמו לעזור מכל רחבי העולם, מה שגרם לבקר באיי פארו להגיב: ‘אנו מוצפים בחיוב – תודה ענקית לכל מי שיש להם הראה עניין.
מהלך זה יצר עניין רב , בקרב כל המדיות וזכה , מעבר לביקוש האדיר שלמתנדבים לביקור באי, לחשיפה בכל מהדורות החדשות של העיתונים והחדשות באירופה , ויצר חשיפה חיובית לאיי פארו כאתר תיירות .
מה שעבד בקמפיין זה הוא
עקרון המחסור
אותו מסביר הפסיכולוג רוברט סיאדיני בספרו השפעה. בלבו, עקרון המחסור פירושו שככל שנדיר יותר או קשה יותר להשיג מוצר או הזדמנות, כך יש לו ערך נתפס יותר. אנשים רבים ככל הנראה מעולם לא שקלו לבקר באיי פארו, אך על ידי סגירת דלתות המדינה לכל פרט למספר מצומצם מאוד של מתנדבים, מועצת התיירות של האיים גרמה לאלפי אנשים לחשוב על האיים והעצימה את רצונם לבקר.

זוכה נוסף היתה קוסטה ריקה משיקה שהשיקה קמפיין חדש המתמקד בהשראת “לחיות את הרגע- only the essential “
מכון התיירות בקוסטה ריקה (ICT) השיק קמפיין פרסום חדש בארצות הברית ובקנדה ב -1 בספטמבר, ובו אלפבית מעוצב בהתאמה אישית וחמש מילים מרמזות: Balance, Thrill, Recharge, Alive and Connect.
הקמפיין שכותרתו, “only the essential “, מציג את המטיילים מחדש למותג של קוסטה ריקה ולהבטיח חוויה על ידי חיבורם מחדש לטבע, זה לזה ואפילו עם עצמם. הגישה הייחודית לפרסום תיירותי מסורתי מסייעת בהגדרת חוויות הקיימות רק בקוסטה ריקה ומה הצרכנים של היום באמת צריכים.
מחקר משנת 2018 שנערך על ידי TravelStyles, מצא כי קהל היעד של קוסטה ריקה מבין את החוויות שהיעד מציע בכל האספקטים של תרבות, הרפתקאות ובריאות. המחקר גם זיהה גישה מרכזית בקרבם, כאשר כמעט 80 אחוז מהנשאלים בסקר הסכימו כי הם אימצו יותר גישה “לחיות את היום”
בשנים האחרונות. בפיתוח קמפיין “רק מה שחשוב”, הבינו בקוסטה ריקה כי הם אינם צריכים להציג שוב את הפעילויות שהיעד מציע, אלא במקום זאת צריך לשכנע את המטיילים מדוע הם זקוקים כעת לקוסטה ריקה, יותר מתמיד.
הקמפיין פונה לאמריקאים והקנדים .האמריקאים הם בין האנשים העסוקים ולחוצים ביותר בעולם, וכתוצאה מכך, הם איבדו קשר עם כמה מהדברים הפשוטים והחיוניים ביותר המחייבים בני אדם ומביאים נחת.
“רק מה שחשוב” מתקשר עם צרכנים ברמה הרגשית ועונה על צורך חברתי ותרבותי לחזור לאלמנטים החיונים הבסיסים של החיים, כמו טבע, תודעה, שמחה ואינטראקציה אנושית. זהו קמפיין אותנטי ומעורר השראה שמגיע לאנשים הדיגיטליים של ימינו המחפשים קשרים עמוקים יותר דרך נסיעות.
“רק מה שחשוב” הוא הרחבה והתפתחות של המותג הכפרי “קוסטה ריקה ההכרחית”, אשר החל בשנת 2013 במטרה לקדם את ההרפתקאות הרבות שמציעה המדינה ולהעניק לקוסטה ריקה יתרון תחרותי על פני יעדים אחרים.
קמפיין הפרסום החדש מעורר סקרנות וגילוי מה באמת חיוני בחיים. “הדברים החשובים בחיים נמצאים כאן”, מסכם את הרעיון שרק קוסטה ריקה יכולה לספק חוויות המחברות אותנו מחדש עם יסודות החיים.
הקמפיין חוגג את ההצעות של קוסטה ריקה, עם אותיות האלפבית מעוצבות בהתאמה אישית וחמש מילים המרמזות – איזון, ריגוש, טען מחדש, חי וקישור –
שיוצאות מהפרסומות והן המוקד המרכזי של התמונות. הקמפיין הוא גישה ייחודית לחלוטין מפרסום תיירותי מסורתי, ומעודד את הצופים להשהות ולשקול מה משמעות המילים עבורם.
“‘רק מה שחשוב’ רלוונטיים מאוד עבור הצרכנים של ימינו מכיוון שהיא נותנת מענה לצורך חברתי להתחבר מחדש לטבע זה עם זה, ולשים לב לדברים החשובים סביבנו, שלדעתנו קוסטה ריקה מאפשרת”, אמרה מריה אמליה רבלו שר התיירות של קוסטה ריקה. “גורמי הקמפיין נותנים תחושה של הימצאות בטבע ולקחת את הצרכנים מג’ונגלים עירוניים לג’ונגלים בפועל של קוסטה ריקה.”
מהלך הקמפיין, היה במודעות ברחבי התחבורה הציבורית בארבעה שווקים מרכזיים: ניו יורק, שיקגו, דאלאס וטורונטו. המודעות כללו עטיפות אוטובוס ועגלה, חלונות מוניות והשתלטות בתחנת Fullerton של שיקגו.
ב 25 בספטמבר משעה 11:00 – 19:00 EST, קוסטה ריקה הזמינה את ניו יורקים לברוקפילד פלייס במחוז הפיננסים של העיר, לנסוע למסע חושים עצום דרך יער הגשם של קוסטה ריקה.
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER