articles

כיצד לבנות מודעות למותג ללא תקציב
מאת: יריב עמית

articles

branding

כיצד לבנות מודעות למותג ללא תקציב

אתם יודעים מי אוהב לתת עצות? כל אחד. במיוחד כשמדובר בשיווק. אבל מה אתם עושים כשעצה זו דורשת תקציב – תקציב שאין לכם? מה קורה אז?

דניאלה מילושקה ייסדה את Bastet Noir בסוף שנת 2013. זה התחיל כפלטפורמה לקידום ומכירה של מעצבי אופנה מקדוניים מחוץ לגבולות מקדוניה, וכעבור ארבע שנים עברה להיות למותג אופנה עצמאי המיוצר בהתאמה אישית שחלקיה מיוצרים על ידי נשים. נשים חד הוריות בצפון מקדוניה. היא גם מייסדת Coffice, המרכז לעבודה משותפת הראשון בצפון מקדוניה. בנוסף לעבודתה, היא מספרת סיפורים, מכורה לאופנה, ובלי להישמע יותר מדי גברית, חולמת חשוכת מרפא ויזמית בלתי נלאית.

דניאלה היא מייסדת מותג אופנה קטנה בת-קיימא, אחראית חברתית אופנה המיוצרת מעודפי בד ועובדת עם קהילה של נשים חד הוריות בצפון מקדוניה. פעילות ממדינה עם משאבים כה מוגבלים יכולה להיות, בלשון המעטה, מאתגרת. היא הקימה את החברה עוד בשנת 2013. זה התחיל כמקום שווק של מעצבים מקומיים, שהתרחב במהרה לכיסוי מעצבים בינלאומיים מכל רחבי העולם.

ארבע שנים עסקה במכירת פריטים של מעצבת אופנה. השינוי קרה באותה התקופה בה עבדה עם סטודיו שמנוהל על ידי נשים, והתופרת הפכה לאמא חד הורית. תרשמה מאוד מכוחה של האישה , גם מהעקשנות שלה ורצון הברזל לספק לילדה נסיבות טובות יותר ממה שהיא נולדה.
אז קיבלה דניאלה את ההחלטה להפוך את Bastet Noir, למותג עם אחריות חברתית. וככל שהעסק גדל, כך גדלה קהילת הנשים החד הוריות. כיום היא עם חמישה בתי מלאכה בבעלות המופעלים על ידי נשים חד הוריות או נשים יזמות מיקרו.

מה שהיה פעם עסק מקומי קטן הפך למותג עולמי – עם לקוחות מכל רחבי העולם.

העצות שלה לבניית מותג ללא תקציב פרסום?

.גם אם לא תבחרו להשקיע ברשתות החברתיות, עדיין עליכם להיות נוכחים עדכניים. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי ביצוע אוטומציה של המדיה החברתית של המותג שלך, על ידי ביצוע פעולות כמו שיתוף אוטומטי של כל פוסטי הבלוג החדשים עם העוקבים שלך.

2.להצליח באינסטגרם ללא תקציב

כשהתחילו בשנת 2013, אינסטגרם עדיין לא הייתה דבר. לכן לקח להם זמן להגיע לשוק היעד הרצוי בארצות הברית. כשסוף סוף עלו באינסטגראם שנתיים אחר כך, לקח להם כמעט שנה לפענח אותה ולגלות דרך לצמוח ולמשוך את העוקבים הנכונים.
הכי חשוב, שיהיה ביסוס סיפור כובש ועוצמתי מאחורי המותג.
כל הפוסטים והסיפורים שלנו התאימו לנרטיב: היינו מותג בר קיימא, עם אפס בזבוז חומרים ואחריות חברתית, שעבדה עם נשים חד הוריות בצפון מקדוניה, ועזרנו לנשים אלה להרוויח הרבה יותר מההכנסה החודשית הממוצעת בענף של 300 דולר. בנוסף לקו הסיפורי

3. האתר שלך חייב להיות מבודל

על האתר להיות בצבעים נכונים ומבודל שניתן יהיה לזהות את ייחודיות המותג, ולכן בחרו בכמה גווני צבע שמייצגים בצורה הטובה ביותר את הערכים שלהם.

4. תוכן מוכן מראש

תכננו את התוכן שלנו חודש עד שעלה רשמית, מה שנתן לנו זמן לחדד את הקישורים והמסרים (גילינו שהאשטגים הקשורים לקיימות ועסקים קטנים היו בראש סדר העדיפויות שלנו). עבור כל אלה השתמשנו בכלי התכנון של המדיה החברתית Later, שעזר לנו מאוד, במיוחד בחלק הוויזואלי של מראה הפיד.

5. מיילים קרים לנשים ואנשים שחשובים לכם

התחלנו להשתמש ב- People Map כדי ליצור רשימה של הנשים שרצינו לסקר בבלוג שלנו. האפליקציה עזרה לנו למקד לעורכים, סופרים, מנהלי מדיה חברתית למגזינים של אופנה ולנשים יזמות, כולם ממוקמים בארה"ב. לאחר שמצאנו את הפרופילים שלהם, מצאנו את המיילים שלהם – מפרופילי האינסטגרם שלהם או באמצעות Rocket Reach.
חיברנו אימייל לכל אישה, והסברנו על העסק שלנו והתאמה אישית לכל מקבל כדי להוכיח את העניין שלנו (למשל, הזכרנו מה הרשים אותנו עליהם). רובם לא הגיבו בחזרה, אך אלה שכן שמחו להגיש את עזרתם הבלתי אנוכית: קיבלנו מספר נשים לערוך איתנו ראיונות לסדרת הבלוגים שלנו, Cool Faces of Bastet Noir.
מכיוון שכל הנשים הללו עבדו בפרסומים כמו הארפר'ס באזאר, ווג ביזנס ואל, הדבר איפשר לנו להשיג אמינות. ומכיוון שרובם שיתפו את הסיפורים בחשבונות המדיה החברתית שלהם (כולל אינסטגרם), התחלנו לקבל מעורבות מצד העוקבים שלהם. אפילו קיבלנו משיכה באתר שלנו, מכיוון שהם שיתפו את הקישורים בעדכונים ובסיפורים שלהם.
מכיוון שפרסום לא היה אפשרות בגלל מחסור בכספים, זו הייתה הדרך היחידה עבורנו לנצל את כוחם של המשפיעים. כל ההשקעה שלנו הייתה הפקת היצירה ועלות המשלוח להם את הבגדים עבורן,ללא תשלום – וכל מה שביקשנו בתמורה היה כמה תמונות שלהם לובשות את החלקים, כדי שנוכל לכלול אותם בפוסטים בבלוג שלנו.

6. כיצד להשתמש ב- YouTube לשיווק בחינם

התחלנו לעבוד עם יוטיוברים רק בתחילת 2020. אני מניחה שאפשר לומר שהגענו קצת באיחור למסיבה, אבל להגנתנו האמנו באמת שאנחנו לא מסוגלים להרשות לעצמנו את התעריפים שלהם – יוטיוברית שיש לה יותר מ -10,000 צפיות בסרטון גובה לפחות 3,000 דולר עבור אזכור מותג של 30-60 שניות. וזה רק לאזכור, לא סרטון מותג ייעודי. עבור מותג כמו שלנו זה יקר מדי.
במקום זאת, החלטנו לבדוק אם מישהו ירצה את הבגדים שלנו כדי לקדם אותם בחינם. ראשית, הכנו רשימה של מאות יוטיוברים שסגנונותיהם האמנו תואמים לאסתטיקה של המותג שלנו. מצאנו אותם על ידי חיפוש ב- YouTube אחר מילות מפתח כמו "סגנון מינימלי", "אופנה אתית" ו"אופנה ידידותית לסביבה "- וכמה וריאציות. רובם אפילו לא הגיבו בחזרה, וזה הגיוני. אבל אלה שעשו זאת נלקחו כל כך על ידי המטרה שלנו שהם הציעו ללא אנוכיות לכסות את המותג שלנו.

7. קבל עיתונות ללא תקציב

תמיד ידעתי שעיתונות חשובה לבניית מודעות למותג: בנוסף לשפוך אור על המוצר שלנו, זה יכול לעזור בקידום האתרים שלנו. קישור אחורי באתר פופולרי כמו ווג, למשל, עלול להכות אותנו בתוצאות החיפוש עד לנקודה שבה אנשים רבים יותר למדו עלינו באופן אורגני.
הבעיה היא שאתרים אלה בדרך כלל גובים אלפי דולרים בכדי לגרום למוצר שלך להופיע באחת מהרשימות שלהם או להשתמש בתוכנות שיווק שותפים יקרות שאינך יכול להרשות לעצמך אם אתה מבצע תקציב. הסיכויים להמשיך שם הם קלושים מאוד – אבל קלוש לא אומר בלתי אפשרי.
אם יש לך תקציב לשכור סוכנות יחסי ציבור, עשה זאת. אם לא, הנה איך אתם יכולים להתחיל.
שלחו מיילים קרים
זה מה שעשיתי קודם. התחלתי בעריכת רשימה של כל הפרסומים שניסינו להציג את המותג שלנו ואז מצאתי את העיתונאים שכתבו עבור התחום שלנו. ואז עשינו את זה: מיילים קרים.
חלקם השיבו בחזרה והסבירו שהם עובדים רק עם קישורי שותפים, שכמותג קטן, לא יכולנו להרשות לעצמנו; ורבים מהם פשוט מעולם לא הגיבו. אבל חלקם התרגשו מספיק מהסיפור שלנו עד למצב שרצו להציג אותנו. זה כל מה שנדרש כדי להביא אותנו לבית הזיקוק 19 ELLE: הסיפור שלנו.
זכרו: תהליך זה של כתובות דוא"ל קרות יכול להיות מחריד. לפעמים זה מרגיש כאילו אתה עובד על התחת שלך ואין מה להראות בשביל זה. אבל פעמים אחרות, אתה המום מהתמיכה האמיתית שחלק מהכתבים שמחים להושיט אליך – גם אם הם לא כותבים עליך. כל מה שצריך זה אדם אחד שיאמר כן, אז אל תתייאשו אם אתם לא מוצאים הצלחה מידית.

8. השתמש ב- HARO

אם אימייל קר אינו כוס התה שלך, יש אפשרות אחרת. HARO (עזרה לכתבת) מחבר בין עיתונאים המחפשים מומחיות לכלול בתוכן שלהם לבין מקורות בעלי מומחיות זו. כתבים מפרסומים גדולים, כולל טיים, פורבס והניו יורק טיימס משתמשים בה כדי למצוא מומחים לכתבות שהם כותבים. במקרה זה, אתה המומחה.
כאשר תירשם, תצטרף להודעות דוא"ל שתקבל שלוש פעמים ביום המפרטות עשרות הזדמנויות לעיתונות. אם אתה חושב שיש לך משהו יקר ערך להציע, אתה מגיש את המגרש שלך יחד עם כל מה שהכתב מחפש. אם הכתב מעוניין, הם ישחררו את הצעת המחיר שלך במאמר שלהם או שייצרו איתך קשר למידע נוסף – פשוט זה. כך הצלחנו להציג את המותג שלנו בפורבס.
בנוסף, אם תופיע בהשתתפותך, עכשיו יש לך מערכת יחסים עם כתב, וזה לא יסולא בפז.

9. נסה להכניס את המוצר שלך לכל מיני מקומות

הכנסת המותג שלך לפרסום מרכזי היא הדרך המסורתית למודעות למותג. אבל מה עם חשיבה מחוץ לקופסה?
לדוגמא: תמיד התעניינתי כיצד הטכנולוגיה משפיעה על תעשיית האופנה – אני חושבת שעוד 10 שנים מהיום הטכנולוגיה תשחק חלק עצום באופן התלבשותנו. עם זאת, בשנה שעברה החלטנו להתנסות קצת והתחלנו להגיש מועמדות להופיע באפליקציות משחקי אופנה.
בהתחלה איש לא רצה לעבוד עם מותג חדש ובלתי ידוע יחסית. רוב המשחקים נועדו להציע מוצרי יוקרה לשחקנים: אם אתה לא יכול להרשות לעצמך דיור בחיים האמיתיים, לפחות האווטאר שלך יכול להשיג כזה בעולם הווירטואלי. אבל המשכתי להגיש מועמדות, ואחרי כמה חודשים של עבודה זו הסיזיפית, סוף סוף הכנסנו אותנו לאופנת החמד: המותג שלנו הוצג באמצעות אתגרים שארגנו צוות השותפויות שלהם במותג.
למען האמת, לא ציפיתי להרבה. כלומר, ציפיתי לראות עלייה מסוימת בתנועה, אבל שום דבר לא יכול היה להכין אותי למה שקרה אחר כך. לא רק שהתנועה שלנו עלתה בצורה דרסטית – עם לקוחות מעורבים מאוד – אלא שההכנסות שלנו גדלו גם פי שלוש ממה שהייתה. כמותג קטן, להגיע לרמת החשיפה הזו הוא מדהים. הצוות שלנו היה מעל הירח.

10. תנו משהו בתמורה לחשיפה

ידענו של- Covet Fashion יש עוקבים מעורבים מאוד בכל ערוץ מדיה חברתית, אז הצטרפנו לקבוצת הפייסבוק שלהם ול- subreddit שלהם, וביקשנו מהם לתת לנו צעקה בחשבון האינסטגרם שלהם.
ניצלנו גם את השותפות החדשה כדי ליצור תחרות: היינו אנשים שהגישו את הסטיילינג האופנתי Covet שלהם של הקולקציה שלנו על ידי תיוג באינסטגרם, והזוכה קיבל את אחת השמלות שלנו. זה עזר לנו מאוד במודעות למותג והביא לעלייה משמעותית בעוקבים באינסטגרם. בינתיים, קהילת Reddit הופתעה לטובה שהמותג פנה אליהם, והם קידמו מרצונם את המסירה.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל


    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים