articles
כיצד להשתמש באמפתיה אסתטית כדי להעלות את החוויה והערך של המותג שלך?
מאמר מתורגם מתוך the branding journal מאת: JOANA KEBSS
articles
branding
כיצד להשתמש באמפתיה אסתטית כדי להעלות את החוויה והערך של המותג שלך?
בעידן של בינה מלאכותית, היכולת להזדהות עם הלקוחות ולשמח אותם באמצעות חוויות אסתטיות נותרה עדיין יתרון אנושי ייחודי.
דמיינו לעצמכם מותג שלא רק מציע מוצרים או שירותים מעולים, אלא גם נראה שהוא יודע בדיוק מה נראה לכם מענג ואילו חוויות גורמות לכם להרגיש טוב. זהו כוחה של אמפתיה אסתטית – מרכיב סודי שמייחד מותגים ייחודיים מהשאר.
אמפתיה אסתטית היא היכולת להיכנס לנעלי הלקוחות שלך ולהבין מה הם מוצאים מושך מבחינה ויזואלית, אילו צלילים וריחות מעוררים רגשות חיוביים, ואילו מרקמים וטעמים הם מוצאים שאין לעמוד בפניהם. כאשר מותג שולט באמנות זו, הוא יוצר קשר רגשי עמוק עם הקהל שלו, מגביר נאמנות ואהבה שאין כמותה.
חשוב להבין שאסתטיקה אינה עוסקת רק ביופי, אמנם זה יכול להיות מאוד יפה, אבל זו לא מהות הליבה.אסתטיקה, בהגדרה, קשורה לתפיסת החושים: איך דברים נראים, מרגישים, נשמעים, טועמים ומריחים בצורה היוצרת יופי ואיכות . אמפתיה אסתטית כרוכה בהבנה ובפירוש מה משמח אתכם מבחינת חוויות חושיות, כיצד אתם מגיבים לגירויים שונים, ומה אני כמותג יכול לעשות כדי להגביר את תחושת העונג והציפייה שלכם עוד יותר.
אז מה מייחד את האמפתיה האסתטית מהמושג הקבוע של אמפתיה כפי שאנו מכירים אותו?
אמפתיה רגילה, כפי שאנו מבינים אותה בדרך כלל, היא מושג פסיבי. מדובר בזיהוי והבנה של מצבים רגשיים של אחרים.
אמפתיה אסתטית, לעומת זאת, היא תהליך אקטיבי יותר ומלא דמיון. זה כרוך בהתאמת עצמך להעדפות של אחרים ושימוש ביצירתיות שלך כדי לרומם את החוויות שלהם בצורה בעלת ערך ומשמעות עבורם. זה מעבר להבנת הרגשות שלהם בלבד; מדובר בהבנת מה שבאמת מענג אותם ולמצוא דרכים להגביר את התענוג הזה.
איך להיות יותר אמפתי מבחינה אסתטית?
להלן מספר דרכים לחיזוק ופיתוח הטעם האסתטי שלכם
1.ערכו מבחן חושי לעצמכם: חקרו את הרגשות שמעוררים צבעים, מאכלים, ריחות, מנגינות, צלילים ותחושות מישוש שונות. כל חוש מפעיל תגובה רגשית באמצעות שחרור הורמונים או נוירוטרנסמיטרים, כגון אנדורפינים, אוקסיטוצין, סרוטונין, אדרנלין ודופמין.
2.חשפו את עצמכם לסוגים חדשים של אמנות: אמנות היא דרך חשובה מאוד להעצים את האמפתיה האסתטית. נסו לחשוף את עצמכם לסוגים חדשים של אמנות, ושימו לב איך זה גורם לכם להרגיש.
3.צרו לוחות מצב רוח חושי: עבודה על לוח מצב רוח חושי של הזיכרונות והתחושות שלכם יכולה להיות מאוד מעניינת ומועיל. חשבו מה מרגיש לכם טוב או לא (ולמה)?
4.הקיפו את עצמכם בסביבות חדשות: מצאו פרקטיקות כדי להוציא את עצמכם מדי פעם מהדעות הרגילות שלכם. תנו לעצמכם מקום להירגע, שקען בסביבות שונות, נסו חוויות חושיות חדשות וגלו דברים בדרכים חדשות.
5.למדן ממה אתם נהנים וממה אתם לא נהנים: מומלץ לכם לגלות דברים חדשים כדי לשפר את הביטחון שלכם בבחירות שלכם. יצירתיות באה על ידי השראה והבחירה בתוכה מה אהבנו ומה לא
ככל שאתם מתכווננים יותר לחושים וסיממני החושים המדברים אליכם , אתם תפתחו תפיסה מוגברת שתאפשר לכם לעורר את רגשות הלקוחות באמצעות מחוות אסתטיים.
תחשבו על זה, גם אנשים כמו סטיב ג’ובס, שלא היה ידוע כרגיש מאוד לרגשות של אחרים בפגישות עבודה, יכולים לכוון את הרגישות שלהם למה שמשמח אחרים לפיתוח מוצרים ולהקדיש מחשבה רבה לאופן עיצוב המוצרים, מרחבים או קמפיינים יכולים להרים אנשים. שימוש בדמיון וביכולת לשכפל את זה בדרכים יעילות מאוד מהווים את האופן שבו אמפתיה אסתטית מובילה להצלחה.
דוגמאות של מותגים הממנפים אמפתיה אסתטית
בשנים האחרונות, ראינו מספר מותגים שחושבים קדימה והתנסו באמפתיה אסתטית כדי לשפר את ההצעות שלהם וליצור חוויות מענגות ומרתקות יותר ללקוחותיהם. על ידי יצירה קפדנית של סביבות רב-חושיות, מותגים אלה שואפים לעורר רגשות ספציפיים ולהשאיר רושם מתמשך על הקהל שלהם.
1.תערוכת “A Space for Being” של גוגל
גוגל, בשיתוף עם מדענים מובילים, הציגה את ההשפעה העמוקה של חוויות אסתטיות על הבריאות והרווחה שלנו באמצעות התערוכה החדשנית שלהם “A Space for Being”. על ידי עיצוב קפדני של חדרים עם תאורה, צלילים, ריחות ומרקמים משתנים, התערוכה מעוררת את חושיהם של המבקרים בדרכים ייחודיות, ומדגימה כיצד נוירו-אסתטיקה ושילוב נכון של אלמנטים יכולים להשפיע לטובה על מצב הנפש שלנו.



2.איקאה ו-SONOS: שילוב סאונד וריהוט
איקאה שיתפה פעולה עם SONOS, יצרנית מערכות סאונד מובילה, כדי ליצור את מנורת השולחן SYMFONISK. מוצר גאוני זה משלב בצורה חלקה את האור והקול לתוך מכשיר אחד וקומפקטי, ועוזר לסדר את הבתים על ידי הפחתת מספר המכשירים והכבלים הדרושים. על ידי מיזוג שני אלמנטים חיוניים של עיצוב הבית, איקאה ו-SONOS יצרו מוצר שפונה הן לחושים החזותיים והן לחוש השמיעה, ומשפר את החוויה האסתטית הכוללת.



3.חווית המותג הרב חושית של ריץ-קרלטון
The Ritz-Carlton, רשת מלונות יוקרה, ידועה במחויבותה ליצור חוויות בלתי נשכחות לאורחיה. כחלק מזהות המותג שלהם, החברה משקיעה בגישה רב חושית, המשלבת ריחות וצלילים ספציפיים על פני המאפיינים שלהם. בבנגלור, הם לקחו את הרעיון הזה לגבהים חדשים עם הצגת “Dineamation”, חווית אוכל סוחפת הממזגת בין תענוגות קולינריים לבידור שובה לב. על ידי הפעלת חושים מרובים, The Ritz-Carlton שואף ליצור קשר עמוק יותר עם האורחים שלהם, להבטיח שהשהות שלהם תהיה בלתי נשכחת וגם מהדהדת רגשית.
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER