articles

מי צריך סלוגן?
מאת: יריב עמית, דצמבר 2020

articles

city barnding

תפקיד סיסמא טובה הוא להצביע על היתרון של המוצר. סיסמאות אמורות להדגיש את תמונת המותג שלך ולהיות בלתי נשכחות. … התאמה אישית של מותגים עם סיסמאות מסייעת לקהל להיזכר בעסק שבסופו של דבר גורם להם לפתח גישה חיובית כלפי המותג.

במיטבו, סלוגן מתאר מבהיר את מה שאתה עושה, מסכם את הצעת הערך שלך או מגדיר את האתוס העסקי שלך. לא רק שהם בלתי נשכחים, אלא שתווי התגים היעילים ביותר נעימים לשמוע ולחזור.

סיסמאות של מותג מהוות מרכיב חשוב בזהות החזותית של המותג. המילה סלוגן באה מהמילה הגלאית הסקוטית סלוגן שמשמעותה זעקת קרב. סיסמאות של המותג הם הדבר האחרון שאנשים רואים, אבל הם הדבר הראשון שהם זוכרים לגבי החברה או המותג. יש לתכנן סיסמאות של המותג כך שישאירו רושם חם ומתמשך. סיסמאות חייבות להיות שיחותיות. הם מהווים חלק מהזהות החזותית של המותג.
אחד הדברים הראשונים שעליך לקבוע הוא באיזה סוג קו אתה רוצה להשתמש. האם אתה רוצה שזה יהיה אינפורמטיבי, אישי, רגשי או תחרותי?

בנוסף, האם ניתן לזהות את הסיסמה במהירות? האם אנשים יצטרכו להקדיש שנייה או שתיים לחשוב על זה? כמה מילים קצרות אך חזקות יכולות לעשות דרך ארוכה בפרסומות, סרטונים, פוסטרים, כרטיסי ביקור, ומקומות אחרים.

האם הסיסמא מבדלת את המותג שלך?

האם לבירה הקלה שלך יש את הטעם המלא ביותר? או אולי הכי מעט קלוריות? מה במוצר או במותג שלך מבדל אותו מהמתחרים?

האם הסיסמא מרגשת וחמה ?

היום יותר מתמיד החיבור הרגשי, האותנטי הינו הרלוונטי והאפקטיבי ביותר. אנשים מחפשים משהו אמיתי וחם להתחבר אליו ולא עוד סיסמא פומפוזית, גרנדיוזית גדולה מהחיים. לכך ניתן לראות הוכחה חותכת ב10 הסיסמאות הטובות בכל הזמנים. אף אחת מהן אינה מעבירה אינפורמציה רציונלית על מה המותג. כולן רגשיות, רובן אנושיות , כאלה הפונות אל הרגש שלך

10 הסיסמאות הטובות בכל הזמנים :

Nike-just do it
Nike- just do it
Apple – think different
Wendy's-where'sthe beef
Coca cola- the real thing
intel inside
Pepsi- the choice of the new generation
A Diamond is Forever – De Beers
Wheaties- The Breakfast of Champions
the best a man can get-Gillete

מי בעצם צריך סלוגן ?

לצד כל זה , אם נשאל אתכם האם אתם זוכרים את הסיסמא של טויוטה
או האם אתם זוכרים את הסיסמא של פייסבוק או גוגול ? לא תזכרו ,למה כי פשוט אין . רוצה לומר שהדחף הפופוליסטי והתבניתי שאתה חייב סלוגן ממש אינו הכרחי כיום . לסיסמא כיום יש תפקיד אחר , והוא פנימה , לתוך הארגון , הסיסמא מטרתה להתוות את זהות המותג לארגון במשפט אחד , כזה שיתמצת את כל הייחודיות של החברה או המוצר במשפט אחד ויעזור לעובדים להתכוונן לאורו ודרכו . אחת הדוגמאות הבולטות לכך הינו המותג ZAPPOS אתר הנעליים און ליין הגדול בעולם , והנחשב לאחד מ5 המקומות שהכי כיף לעבוד בהם בארצות הברית . הסיסמא של ZAPPOS היא : deliver happiness כל עובד יודע שהמטרה שלו היא ליצור לקוח מאושר . לדבר איתו כמה שבא לו , לארגן לו נעליים אצל המתחרים במידה ואין באתר , ואם צריך גם להזמין לו פיצה . זהו סלוגן שאם תשאל אנשים בחוץ אף אחד לא ידע , אבל אם תשאל את העובדים כולם ישרקו אותו גם ב2:00 בלילה .

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל


    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו