articles

עבודות מיתוג בולטות
בישראל 2023

articles

branding

עבודות מיתוג בולטות
בישראל 2023

בשבועות האחרונים פנינו לחברות מיתוג, להציג לנו את אחת מעבודות המיתוג הבולטות שלהן ב 2023. בכל עבודת מיתוג טובה יש אתגר גדול לפיצוח. הפתרון דורש הרבה מחשבה ואסטרטגיה אחרת . כדי לבדוק עד כמה הפתרון חכם, לעיתים רבות פשוט וחכם , עליכם לשאול את עצמכם רק שאלה אחת: האם הצלחנו ליצור ערך מוסף למותג? או שזו רק עבודת עיצוב יפה, את התשובה, תתנו אתם.

חברת המיתוג: ATREO

Own your own data

האתגר

חברת OwnBackup היא חברה אמריקאית שנולדה בכלל כחברת גיבוי ל-SalesForce. נשמע קטן, אבל למזלה של OwnBackup לכל העולם יש SalesForce וכולם צריכים לגבות אותו. וכך 8 שנים אחרי הקמתה, OwnBackup גייסה כבר מעל חצי מיליארד דולר (!) והיא המובילה הבלתי מעורערת של התחום. אבל אז קורה משהו. OwnBackup מבינים שהם יושבים על מכרה זהב: ה-data שהם מגבים הוא לא סתם מידע. הוא הידע של הארגון: כל הלקוחות, כל העסקאות – כל העסק שם. וברגע שאתה מוריד את המידע הזה מהענן ומעביר אותו אליך, אתה יכול לעשות איתו עוד המון דברים נפלאים כמו להריץ עליו Analytics, להשתמש בו בשביל להזין אפליקציות שאתה מפתח ועוד המון דברים נהדרים. אבל עכשיו OwnBackup היא כבר לא רק חברת Backup. היא צריכה קטגוריה חדשה, סיפור חדש, מותג חדש ואולי אפילו שם חדש. וכך יצאנו לדרך.

הפיתרון

חיפשנו סיפור גדול. יותר גדול מסך החלקים של ה-Offering שלהם (ובטח שיותר גדול מ-Backup). סיפור שיוכל לקחת אותם ל-IPO ענק. הבנו שהסיפור המעניין הוא בכלל לא סיפור על ה-“מה” (גיבוי,Analytics וכו’) אלא סיפור על ה-“למה” – וה-“למה” במקרה הזה הוא הרבה יותר גדול מתועלת עסקית גנרית כזו או אחרת – הוא “למה” רגשי. כזה שנעוץ במקום עמוק עבור הלקוחות שלהם. מקום שנוגע בתחושות של צדק. של מה פייר ומה לא. זה בכלל סיפור על בעלות – על Ownership. על להיות הבעלים של הידע שלך. עם דגש על שלך. זה סיפור על תחום שנקרא SaaS שהבטיח לנו חופש. אבל אז בעצם לקח לנו אותו. כי ברגע שנתנו את המשאב הכי חשוב של הארגון שלנו לספקיות ה-SaaS – הידע שלנו – הפכנו להיות שבויים בידיהם (ניסיתם פעם להוציא מידע מ-SalesForce? סמכו עלינו – זה יותר קשה מלהתנתק מהוט). וזה מה ש-OwnBackup בעצם עושה. היא מחזירה את הידע שלך חזרה לידיים שלך ונותנת לך את החופש לעשות איתו מה שאתה רוצה. וכך נולדה קטגוריה חדשה בשוק: Data Ownership, נוצר הטגליין Own Your Own Data ושם החברה הוחלף מ-OwnBackup לפשוט Own.
שני דברים היו חשוב לנו להראות בסיפור הויזואלי והמיתוג החדשים של Own: קודם כל, לגרום לידע להיראות כמו משהו יקר ובעל ערך. משהו שאני רוצה להיות הבעלים שלו. ושנית, להעביר את תחושת השליטה. ה-mastery. איך זה מרגיש להיות הבעלים של הידע שלי. כך גרמנו לידע להיראות כמו כדורי אור מופלאים שיושבים כולם בתוך עיר ה-SaaS שיושבת בכף ידם של הלקוחות של Own. ומכיוון שמדובר בהרבה סוגים שונים של לקוחות, אפיינו כל לקוח בנפרד ויצאנו במיוחד לפוטושוט באירופה. את התוצאה הסופית אפשר לראות ב- www.owndata.com

חברת המיתוג: Firma

יש מחיר לחופש והוא זול

בינינו? מי צריך עוד מנוי לכבלים או לשירותי סטרימינג? גם ככה זה לא בדיוק פשוט או זול כמו שזה נשמע. הכבלים, הטכנאים, הממירים. החבילות המנופחות, החשבוניות המסובכות, שירות הלקוחות, הערוצים שאתם לא באמת צריכים, ואותיות קטנות שבסופו של יום יכולות להוציא לך את החשק להתפנק על הספה ולראות את הפרק הבא בסדרה שלך. FreeTV שירות סטרימינג חדש נולד כדי להחזיר את החופש לצופים. תוכן איכותי, בלי ממיר ובלי כאבי ראש. בבניית המותג החדש- ,FreeTV ידענו שאלמנט השחרור והחופש חייב להיות דומיננטי, התפקיד שלנו הוא ברור – באנו לשחרר אנשים מהכבלים, הממירים והמחירים הגבוהים. עם שפה משוחררת, אייקונית, מבודלת ושונה מהפורמליות המוכרת FreeTV הגיעו לשנות את כללי המשחק ועד כה זה הולך להם מצויין.

חברת המיתוג: Neogroup פיליפ בולקייה

Shi-Shi

Shi-Shi הוא פיתוח מקורי של מזון מהיר, טרי ובריא. מצוין למי שמעריך גם מרכיבים טובים וגם טעם מעולה.חווית ה Shi-Shi נשענת על חומרי גלם טריים ואיכותיים ושיטות בישול,השומרים על הערכים התזונתיים הטבעיים של המזון.אוכל טוב תלוי לחלוטין במרכיבים טובים.מנהלת קריאטיבית: דיקלה רובינסון, איור: עינת צרפתי

חברת המיתוג: OPEN

Corundum Neuroscience

הקוגניטיבי, החליטה לשנות כיוון ולהשקיע בסטארטאפים מעולם ה-neuro Science, ולכן הגיעה אל OPEN למיתוג מחדש.
בתהליך המיתוג הוחלט על שינוי השם ל״Corundum Neuroscience״. Corundum היא המקור של אבן האודם, וגם שמה של הקרן היפנית, והחיבור לNeuroscience מייצר את ההקשר לתחום עיסוקה של הקרן.
ההבטחה Propelling neuroscience from lab to life, מעבירה מהות הקרן, שלמעשה מעורבת בתהליך הפיתוח של הסטארטאפים ועושה חיבורים עסקיים מעניינים על מנת לעזור להם להגיע ולשפר חייהם של אנשים רבים.
התדמית מבטאת את ההבטחה המותגית ואת החיבור בין המעבדה לחיים, החל מהלוגו והשפה האייקונית שנוצרו וכן באמצעות דימויים בטכנולוגיית AI המחברים את עולם התוכן מעבדתי יחד עם דימויי חיים שסביבינו: צמחיה, בע״ח, ארכיטקטורה וכיו״ב. שפה צבעוניות רחבה ומסוגננת, שפה טיפוגרפית המורכבת גם היא משני עולמות – רישמי ו״מחקרי״ לצד פשוט ובגובה העיניים ושפה גרפית שמדמה את עולם הנוירוים והסינפסות ומצליחה להתחבר ל״מנדלות״ משרות רוגע.

חברת המיתוג: Baruch Naeh & Partners

חלב מרעה אורגני מהגולן

איך לארוז את הרוח והנשמה החופשית של רמת גולן?
האתגר שלנו היה כמובן כפול- גם ליצור בידול על המדף וגם לתת ביטוי לאופי המיוחד של המחלבה.’חלב מרעה אורגני מהגולן’ – כבר בעזרת השם שבחרנו מבינים את סיפור המותג – מחלבה איכותית, לא שגרתית, של פרות- חופש המסתובבות משוחררות במרעה. חלב אורגני, חלב מלא, קרוב לטבע ככל האפשר. שמחת החלב הזו והפשטות, קיבלו ייצוג מדויק בעיצוב האריזות-החלטה על גופן בכתב יד, בסיסי, טיפוגרפיה של פרץ שמחה, פרץ חלב ושימוש בצבעוניות מינימלית השואבת השראה מהרי רמת הגולן- לבן כמובן, ירוק ושחור.

חברת המיתוג: שלושת הדובים

מכללת בית ברל – מיתוג מחדש
מכללה אחת, שלוש שפות, אינסוף אפשרויות

האתגר התחלק לשניים: איך, בתוך תחום שמשתנה תדיר וסובל מאתגרים רבים, אנחנו מתבלטים בלי לעשות שימוש במסרים שבאמת שחקו אותם לגמרי? ואיך ממנפים את הנכסים המוצריים כך שיולידו תוצר מרגש, דיסרפטיבי ועדכני עבור הסטודנטים, ממשיכי התארים והצוות האקדמי?
הכותרת לאסטרטגיה הקרייאטיבית היתה ״אינסוף אפשרויות״ ותחתיה כתבנו מחדש סיפור מותגי על מסע שרק החל, בלי אמצע ובלי סוף, מסע גמיש ורב ממדי.
החינוך עצמו הוא הנרטיב המחבר בין תחומי האמנות, הקולנוע, הייעוץ והקהילה – בחינוך העתידי יהיו פחות גבולות ומגדר ולא תהיה הכוונה ללמוד רק לתואר, אלא ללמוד להיות אדם, מורה ויוצר מוכשר יותר.
עכשיו בואו נרד רגע לקרקע, אחרי שכתבנו את האסטרטגיה הזו פיתחנו שפה גרפית שלפני הכל מציגה את הפקולטות השונות כחלק ממכלול מותגי אחד. המותג ארוז בשפה ויזואלית אבל מתהדר גם בשפה מילולית שלא בורחת גבוה מידי, שמדברת עם הקהל בגובה העיניים.

חברת המיתוג: סטודיו מיכל סודאי

פסטה בסטה -מיתוג מחדש

פסטה בסטה היא רשת מסעדות איטלקיות מקומית שהוקמה ב-2010 בשוק מחנה יהודה בירושלים, והיום מונה כ-18 סניפים בפריסה ארצית. לפסטה בסטה מוצרים טובים ואיכותיים, הפסטות טריות, הירקות נחתכים במקום, הבצק של הפיצה נפתח במטבח.
עם זאת המיתוג הקודם לא שיקף את חווית האיכות של המוצרים ודיבר בעיקר על מוצר מהיר מוטה מחיר.
בתהליך המיתוג מחדש יצרנו חוויה עדכנית ורעננה לפסטה בסטה, יצרנו שפה איורית המספרת סיפורים שונים בעולמות הפסטה, יוצרת קישורים מפתיעים ורעננים בין עולמות תוכן שונים , מעבירה את איכות המוצר, ובעיקר פותחת את הרשת לקהלים חדשים ועדכניים יותר.
עיצוב: נדב שטרימר מיכל סודאי ,איור: גפן רפאלי, צילומים: דניאל שכטר, ייעוץ וסטיילינג: עידן ספיבק, עיצוב פנים: אתי דנטס

חברת המיתוג: קטי תנדה

הפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות- טכניון

הפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות (הנדסת תעשייה וניהול בעבר) שינתה את שמה וביקשה שנסייע לה לספר ולמתג את הסיפור החדש שלה. נהוג לחשוב שמדעי הנתונים זה עולם חישובי שגרתי ואילו החלטה היא פעולה שדורשת מנהיגות חזק ואמיצה. אנחנו החלטנו להציג זווית רעננה וחדשנית של הנושא. על פי הנרטיב שבנינו לפקולטה, רק מי שמסוגל להתמודד עם הררי נתונים שנראים כאוטיים ולא קשורים זה לזה, הוא זה שיצליח לזהות בתוכם דפוסים וחוקיות שמביאים את המערכת אל מפנה של החלטה נכונה. הנרטיב תורגם לאמירה making sense of it שמתייחסת לאפשרות לזהות תובנות וחוקיות בתוך הכאוס, ולאפשרות להביא את כל הניתוח עד כדי החלטה.

השפה של החלטות טובות שצצות מתוך נתונים לא פשוטים ובעיקר לא מאורגנים תורגמה לאלמנטים גרפיים שבאמצעותם מתנוססת הפקולטה מעל פקולטות מתחרות.

אסטרטגיה והובלת המהלך: עטרה בילר ואלון וינפרס, קריאייטיב וקופי: גל זכאי
וטל ברקוביץ’

חברת המיתוג : Re-Levant

מוזיאון העיר, תל אביב

מוזיאון העיר תל אביב יפו הוא מוזיאון חדש שנפתח ב2023 במקומו של בית העיר בכיכר ביאליק.
מטרתו של המוזיאון הוא לשקף את העושר העירוני את קולותיה וסיפוריה השונים, או במילים אחרות את הדבר החמקמק הזה שנקרא תל אביב.
בתהליך המיתוג גיבשנו שפה עשירה המתבססת על שני אלמנטים בולטים. הראשון, גופן מיוחד שפותח בסטודיו ונשען על סמל העיר הישן. גופן רטרו, בוחרי עם נגיעות חריפות ועכשוויות לצד עושר צבעוני גדול ואקלקטי.
התוצאה שפה עשירה לא מתנצלת שמשתמשת במילה הכתובה כפנייה העיקרית, בקיצור תל אביב יפו בצבעים אותיות ומילים.
לכו לבקר, תהנו בודאות.

חברת המיתוג : wicked

D-CHARGE

עבודת מיתוג מלאה לחברת D – Charge בתחום טעינת רכבים חשמליים. תהליך מיתוג אסטרטגי ויצירת שפת מותג לחברת טעינת רכבים חשמליים.
הרעיון: העולם משתנה. זה טוב, אבל זה לא תמיד קל. לא כולם היו בוחרים ״לזרוק״ את כל מה שהם מכירים. לאנשים יש הרגלים – מותג רכב שהם מעדיפים, תחנת דלק שהם מכירים, העיתון שמקבלים, הקפה בחנות הנוחות.
פתאום הכל משתנה בבת אחת – מדברים איתך על סוללות, על עמדות, על קוט״ש, על ניהול עומסים, מותגים חדשים, תעריפים, על אמפר. אתה מרגיש קצת מפגר. אתה מחפש מותג שאתה מבין מה הוא אומר, שאתה יכול להתחבר.

חברת המיתוג : CRAFT CONCEPT

מאדאם פרז

מאדאם פרז הוא פרויקט של טכנולוגית המזון רונית דוידוביץ מזוגלובק, המהווה את הדור הבא של האוכל הביתי המוכן. בו גם זכו בפרס ״Graphic design key art״ בתחרות בפריז
האתר שלהם: https://madamperez.co.il/
כל המנות מוכנות לפי מתכונים מסורתיים עם אותם חומרי גלם שיש לכולנו בבית. בזכות טכנולוגיה פורצת דרך, המבוססת על בישול באדים ויצירת ואקום, ניתן לשמור באופן מושלם על הטעמים, הצבעים, הטריות והערכים התזונתיים, ללא שימוש בחומרים משמרים.

במיתוג, הבאנו לחיים את הזכרונות של רונית מבית סבתה – מאדאם פרז, בו הן בישלו יחד סירים של אוכל מנחם – קצצו, תיבלו, צחקו, דיברו ואספו חוויות של חום ושל בית, כאלו שכל אחד מאיתנו יכול להזדהות איתן. הדמויות אוירו מול תמונות רבות של רונית ושל סבתה, לצד הסיפורים של רונית על זיכרונותיה מבית סבתא.
הצבעים רכים ופסטליים, הסצנות חמות ומשפחתיות, והמיתוג מעביר את החוויות, הסיפורים והזכרונות בצורה ויזואלית, בלי להצטרך לדבר.
האיורים, הלוגו והטיפוגרפיות המובילות כולן אוירו ידנית כדי לתת תחושה של Hand Made לצד סגנון וינטג׳ תקופתי – עדכני ולשדר ערכים של טעמים מסורתיים וביתיים, ובישול מהלב שאינו תעשייתי, עשוי כולו מחומרי גלם איכותיים ואינו מכיל חומרים משמרים.
המוצר נמכר כיום במקררי Vending בחברות הייטק גדולות, דרך יאנגו, וולט מרקט, שופרסל און ליין ובמעדניות וסופרים נבחרים.

חברת שיווק ואסטרטגיה הי טק : SAGE

מיתוג עצמי

sage Marketing חברה מובילה הנותנת שרותי ניהול שיווק במיקור חוץ לחברות טכנולוגיה וסטארטפים הרוצים לפרוץ לשווקים גלובאליים. מטרת המיתוג היתה לשדר לאותן חברות הייטק – שאפשר גם ב B2B ליצור מותג “שמדבר” לאנשים (H2H). מותג נגיש, חוויתי, זכיר ועם קורטוב של הומור הן ברמת המסרים והסטוריטלינג והן ברמת העיצוב.
אסטרטגיה וסטוריטלינג: SAGE קריאטיב: סטודיו רוביקון

חברת המיתוג : מותג מיטיב

עמותת סחר הוגן ישראל – חפשו את התו!

לפני מספר שנים, קבוצה קטנה של אנשים עם כח רצון ומוסריות עצומה החליטה להביא את נושא הסחר ההוגן לישראל. תחום מאתגר ביותר בעולם ובטח בישראל, והיום סחר הוגן ישראל היא העמותה המובילה לקידום סחר הוגן בישראל.
העמותה פועלת ליצירת מודעות לסחר הוגן בקרב הקהל הרחב ומסייעת לתאגידים ישראלים במעבר לדרכי ייצור שעומדים בתנאי הסחר ההוגן.
ייחוד העמותה הוא בכך שהיא מייצרת מרחב פעולה בין סקטורים שונים – ציבורי, עסקי וחברתי (נציגים מכל סקטור לקחו חלק בצוות החשיבה בתהליך האסטרטגיה)
פרויקט הדגל של העמותה, הוא יצירת תו אשר הוקם במטרה לתת מענה לחברות ישראליות אשר התקשו בקבלת תווי סחר הוגן בינ”ל. במסגרת הפרויקט, נוסחו קריטריונים לקבלת התו בהשראת מערכי קריטריונים של תווי סחר הוגן בינ”ל עם אדפטציה מיוחדת לתנאים החברתיים והסביבתיים במדינת ישראל.
תו מחבר בין עסקים, עובדים והציבור הרחב, בשביל לייצר מציאות שבה כל אדם בשרשרת האספקה של המוצר יקבל תנאים הוגנים.
אסטרטגיה: הדס דרכלי, קריאטיב: סטודיו” השכונה”

חברת המיתוג : FLY BRANDING

השקדיה פורחת מחדש

יצאנו עם חברת שקדיה לתהליך מקיף של מיתוג מחדש.
שמנו את השקדיה המוכרת והאהובה במרכז ושידרנו חוויה של שוק, שפע ובריאות.
העבודה כללה הסתכלות רוחבית על קטגוריות שונות המכילות מגוון סדרות והבנה שנדרשת גמישות כדי לגוון ולהפתיע את הלקוח גם בסדרות העתידיות.

חברת המיתוג : TITAN

Phytolon – Natural colors at it’s best

מיתוג לחברת פיטולון, חברת סטארטאפ מתחום הפודטק שמפתחת צבעי מאכל טבעיים בטכנולוגיה פורצת דרך בעלת יתרונות יוצאי דופן.
תהליך המיתוג הגלובאלי כלל יצירת אסטרטגיית מותג מבדלת וממוקדת מטרות עסקיות, יצירת לוגו ושפה מיתוגית ויזואלית כמו גם קופירייטינג לסלוגן מוביל ומסרים שיווקיים, צילומי מזון מקוריים (צלמת: שרית גופמן) וערכת תקשורת שיווקית שאיתה החברה השיקה את פעילותה בתערוכות ופעילויות שיווק מגוונות ברחבי העולם.

חברת המיתוג : THE CLEANER

younited

GHIS היה בי״ס בינלאומי בגבעת חביבה, שפנה אלינו לחשיבה על איך לגייס תלמידים מכל העולם, אחרי שהם נתקלו בקשיים במציאת המסרים המתאימים.
אחרי חשיבה הצענו להם קודם כל לטפל במותג, למצוא את ה-DNA ואת הסיפור המזוקק שלו.
יצאנו לתהליך אסטרטגי עמוק, שבסופו החלטנו לשנות את השם, שעד אז לא אמר כלום והיה קשה להגייה, לשם שהוא גם קונספט, ולבנות סביבו אסטרטגיה ושפה גראפית חדשה, מרעננת ובעיקר כזו שתעצים מאד את המותג ותמשוך תלמידים והורים מכל העולם.
מ- GHIS הפכנו ל- YOUNITED, שם עם טוויסט של בי״ס שמחזק את הפרט בתוך הכלל, ויחד הם יוצרים גוף ש״עושה חשק״ לבוא ולהיות חלק ממנו. כל זאת בעזרת שפה גראפית עכשווית, צעירה, צבעונית ומושכת.
אסטרטגיה: איתן כספי, קריאטיב: גל זכאי, טל ברקוביץ

חברת המיתוג : Bratoss

Predicto

Predicto היא חברת AdTech המתמחה בלזהות טרנדים של תכנים ברשת ולהנגיש אתם לגולשים
ע״י AI ובכך לייעל ולמקסם את האימפקט של המפרסמים.
כבר ברמה השם והלוגו התייחסנו לעובדה שהחברה מתעסקת בחיזוי ״Prediction”
אפילו שם החברה בלוגו עצמו ממהר כבר לדבר הבא ויוצא מהפריים.
וכמובן הסלוגן סוגר את הסיפור וקובע – ״What’s Next” בלי סימן שאלה בסוף אלה נקודה.
יצרנו גם שפה אנימטיבית ייחודים לחברה שממחישה את חווית המשתמש אל מול התכנים שהוא נחשף אליהם
בצורה משעשעת כאשר כל סרטון ממחיש חוזקה אחרת של הטכנולוגיה שלהם.

אם יש לכם עבודה בולטת שעשיתם בשנתיים האחרונות, מוזמנים לשלוח לתחרות המיתוג של ישראל 2024, החלה ההרשמה, לפרטים: https://brandawards.co.il/

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו