articles
תום עידן מותגי הענק ועליית מותגי הנישה
articles
branding
תום עידן מותגי הענק ועליית מותגי הנישה
את הטענה הזו העליתי כבר לפני שנתיים , החל מספרי the real brands ועכשיו בספר החדש שיצא בקרוב שהוא הרחבה של the real brands , אשר יקרא : מות מותגי הענק ועליית מותגי הנישה . במאמר זה של rebelmarket, טענה זו מקבלת חיזוק. הם טוענים שמותגי הנישה הם המיינסטרים החדש, כיום, צרכנים משתוקקים לחיבורים עמוקים יותר וחוויות מותאמות. מחקר של Sprout Social תומך בכך, ומגלה כי 72% מהצרכנים מעדיפים לרכוש ממותגי נישה המתואמים לערכים שלהם במקום לבחור בחלופות מיינסטרים.
השינוי הזה מניע את העלייה המטאורית של מותגים ממוקדי-יתר, כאשר שוק הנישה העולמי צפוי להגיע ל-8.26 טריליון דולר מדהים עד 2026, ויגדל ב-10.3% עצום בשנה, כפי שדווח על ידי Mordor Intelligence.
Rebelsmarket טוענים שהזינוק הזה במותגים ייחודיים נובע מכמה גורמים:
1. מוצרים איכותיים
מותגי נישה, עם הבנתם העמוקה של קהל היעד שלהם, מצטיינים ביצירה קפדנית של מוצרים הנותנים מענה מדויק לצרכים ולרצונות הייחודיים שלהם. גישה אסטרטגית זו תואמת את המגמות הצרכניות הנוכחיות, שכן מקינזי מדווחת שלקוחות מוכנים יותר ויותר לשלם פרמיה של 20% עבור מוצרים ברי קיימא.
סיפור ההצלחה של פטגוניה, חברת ביגוד המתמחה בלבוש וציוד חוץ, משמש דוגמה מוחשית. למרות המחירים הגבוהים שלה, החברה חוותה גידול של 11% בהכנסות בשנת 2022, מה שהוכיח את נכונות הצרכנים לשלם עבור שיטות עבודה איכותיות ואחראיות.
2. הפחתת תחרות
על ידי מיקוד לנישה ספציפית, מותגים נמנעים מהתחרות העזה בשווקים רחבים יותר. הנוף התחרותי המופחת מאפשר למותגי נישה לבלוט וללכוד את תשומת הלב של קהל היעד שלהם. כתוצאה מכך, המותגים הייחודיים הללו שולטים לעתים קרובות במרחב הספציפי שלהם, ומחזיקים בנתח שוק של 70% או יותר, לפי McKinsey & Company.
3. חוויה מותאמת אישית על ידי הצרכן
מותגי נישה בולטים את עצמם על ידי אספקת חוויות מותאמות המהדהדות עם כל לקוח בנפרד. גישה אסטרטגית זו תואמת את העדפות הצרכנים, שכן אפסילון מצאה ש-80% מהצרכנים נוטים יותר לעשות עסקים עם חברות המציעות חוויות מותאמות אישית.
4. הבנה מעמיקה יותר של הלקוח
בנוף מונע החוויה של ימינו, לקוחות נמשכים למותגים ייחודיים כשהם מטפחים קשר אמיתי, מתעלה מעל היחסים המקובלים בין קונה-מוכר ובונים אמון ונאמנות. הסנטימנט הזה מוצא תמיכה במחקר של מקינזי, שחושף שלקוחות המחוברים רגשית לא רק מספקים ערך חיים גבוה פי שלושה, אלא גם בסבירות גבוהה פי חמישה לבצע רכישה חוזרת.
טסלה, הידועה במכוניות החשמליות פורצות הדרך שלה, משמשת דוגמה בולטת לאופן שבו טיפוח קשרים רגשיים אמיתיים עם לקוחות יכול להשפיע באופן משמעותי על התנהגותם ולתרום להצלחת המותג. באמצעות ההצעות הייחודיות שלה, סיפור הסיפור האותנטי והמעורבות הישירה שלה, טסלה מתגאה בנאמנות של 73% למותג, כאשר לקוחות בוחרים במותג למרות עלויות גבוהות יותר מראש.
5. שיווק מפה לאוזן
מותגי נישה ייחודיים נותנים עדיפות אסטרטגית לשיווק מפה לאוזן בשל יכולתו חסרת תקדים להדהד עם קהלים ספציפיים. כל התרשמות מפה לאוזן היא עוצמתית במיוחד, ומביאה למכירות פי 5 יותר מהתרשמות מדיה בתשלום, כפי שהודגש על ידי Semrush.
Lush, מותג קוסמטיקה, משתמש במומחיות באסטרטגיית השיווק הזו. למרות השקעה מינימלית בפרסום בתשלום, המותג השיג הכרה עולמית באמצעות הקהילה המקוונת התוססת שלו. מעריצים חולקים חוויות חיוביות באופן פעיל, ממליצים על מוצרים ומחליפים טיפים לעשה זאת בעצמך (DIY), ויוצרים רשת עוצמתית מפה לאוזן שתורמת באופן משמעותי להצלחה הנרחבת של Lush.


6. חינוך ומודעות לצרכן
הצרכנים של היום אינם עוד קולטים פסיביים של מידע. הם חוקרים, משווים ודורשים שקיפות וחינוך באופן פעיל מהמותגים שהם עוסקים בהם. מותגי נישה זיהו את השינוי הזה; עם נתון ראוי לציון המחזק את המגמה: 73% מהלקוחות מדגישים שהחוויה שמספקת חברה חשובה לא פחות מהמוצרים והשירותים שלה, לפי PwC.
Beardbrand, מותג טיפוח נישה לגברים, מדגים את השינוי הזה. המחויבות שלהם לשקיפות וחינוך ניכרת בערוץ היוטיוב המצליח ביותר שלהם, המתגאה בלמעלה מ-2 מיליון מנויים. מעניין, לפי הדיווחים הפנימיים של Beardbrand, לקוחות המגיעים מיוטיוב מציגים ערך הזמנה ממוצע גבוה ב-15%.
7. זהות מותג חזקה
אותנטיות היא סימן היכר של מותגי נישה, כאשר 91% מהצרכנים ברחבי העולם מעריכים את האותנטיות במותגים, כפי שהודגשו על ידי Cohn & Wolfe. דגש זה על אותנטיות על ידי מותגי נישה לא רק מייחד אותם בשוק אלא גם מתיישב עם ההעדפה הגוברת של הצרכנים לחוויות מותג שקופות ואותנטיות.
דוגמה בולטת היא Warby Parker, חברת משקפיים. זהות המותג האותנטית שלה, המאופיינת במחויבות שלה למשקפיים סבירים ומסוגננים ואחריות חברתית, מהדהדת עם צרכנים שמעריכים גם איכות וגם מטרה משמעותית. מחויבות זו באה לידי ביטוי בהכרה בה, תוך הבטחת המקום ה-12 בעולם ברשימת המותגים המוערכים ביותר בארה”ב לשנת 2023, תוך הדגשת החוזק וההשפעה של המותג.
8. שינוי במדדי הצלחה
ההגדרה המתפתחת של הצלחה בנוף העסקי מכירה בכך שעומק של חיבור ומעורבות בקהל מסוים יכולים להיות בעלי ערך רב יותר מאשר טווח הגעה לשוק. גישה זו מאפשרת למותגי נישה ליצור קהילה ייעודית ולבנות נאמנות למותג. מחקר מקינזי תומך בכך, ומגלה שלקוחות מחוברים רגשית מספקים ערך חיים גבוה פי 3 ויש סיכוי גבוה פי 5 לבצע רכישה חוזרת.
רד בול, מותג משקאות האנרגיה האייקוני, ניווט בהצלחה בנוף העסקי המתפתח על ידי העברת המיקוד שלו מעבר למדדי מכירות מסורתיים. במקום זאת, המותג נתן עדיפות להקמת קהילה שבמרכזה דחיית גבולות, במיוחד מהדהד עם אנשים הרפתקנים. גישה אסטרטגית זו הניבה תוצאות מרשימות, כפי שמעיד מחקר שנערך על ידי Yomego, שזיהה את רד בול כבעלת שיעור המעורבות הגבוה ביותר במדיה החברתית מבין 50 המותגים העולמיים המובילים.
סיפורי ההצלחה של פטגוניה, Allbirds, Harry’s, Tesla, Lush, Beardbrand, Warby Parke, casper מציעים הוכחה מוחשית לכך שמותגי נישה בעלי תכונות ייחודיות וגישות אסטרטגיות מגדירים מחדש הצלחה בנוף העסקי. או כפי שאמר בעבר מנהל השיווק דייגו סנטוס, בחברת hubspot , בכל מקום שמותג גנרי פוגש מותג נישה, הנישה ינצח.
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER