articles
10 סיפורי מותג מהטובים ביותר
articles
branding
10 סיפורי מותג מהטובים ביותר
סיפור המותג הוא אותו הסיפור הפשוט של למה אתה? אותו סיפור שכל עובד החל מהמחסנאי, הבן אדם בקבלה וכלה באנשי המכירות יודע לספר.
סיפור מותג ניתן להמציא, אבל הוא לא יחזיק זמן לאורך זמן. סיפור מותג חייב להיות אמיתי, סיפור אשר נולד בדרך כלל ממקום של התמודדות עם מצבשרוצים לשנות, ואז הגיע המותג הגיבור, ומנצח ופותר את הבעיה או המצב. חשוב לציין מותג לא חייב שיהיה לו סיפור מותג, אלא אם כן הוא מותג יוקרה, אין מותג יוקרה בעולם שאין לו סיפור חזק ומהודק, סיפור אשר יגרום לך להוציא אלפי ועשרות אלפי דולרים על מנת שיהיה שלך
איך לבנות סיפור מותג
1.תחשוב על מה אתה יכול להפוך לסיפור. האם יש משהו שראית את הצרכנים שלך עושים? האם יש משהו שהם אמרו לך על השימוש במוצר או בשירותים שלך? אם אתה לא בטוח, סקר יכול לעזור.
2.המותג הוא הגיבור הוא פותר הבעיה
3.הסבר עם מי או על מי הגיבור , המותג שלך נלחם
4. על מה עליו היה להתגבר כדי להשיג את מטרתו?
5.תשאירו את הסיפור פשוט. אנשים יכולים לזכור רק שלוש פיסות מידע בו-זמנית, אז אל תארזו את סיפור המותג שלכם מלא בפרטים מיותרים.
דוגמאות ל-10 סיפורי מותגים טובים ביותר
2.WARBY PARKER
סיפור המותג: קמעונאית המשקפיים Warby Parker אומרת שהיא נוסדה כחברה מרדנית כדי להתמודד עם בעיית המשקפיים היקרים לאחר שאחד ממייסדיה איבד את משקפיו בטיול תרמילאים ולא יכול היה להרשות לעצמו להחליף אותם כסטודנט לתואר שני.משקפיים אופנתיים ב95$ שימכרו באון ליין ללא סניפים, אנשים יקבלו הביתה בחינם משקפיים למדידה יתרה מכך, כמו Toms, Warby Parker משתפת פעולה עם עמותות כמו VisionSpring כדי לחלק זוג משקפיים למישהו שזקוק עבור כל זוג שנמכר.
1. TOMS SHOES
סיפור המותג: על פי האתר, הכולל את הסיפור של Toms, המייסד בלייק מיקוסקי “היה עד לקשיים איתם מתמודדים ילדים שגדלים ללא נעליים” בזמן טיול בארגנטינה ב-2006. “ברצונו לעזור, הוא יצר את Toms Shoes, חברה חברתית אשר תתרום לכל זוג נעליים שנרכשו זוג נעליים חדש לילד במצוקה”.
למה זה הצליח ?
“עם מדיה חברתית, מותגים הם כעת יותר מנקודות המחיר שלהם, הם ישויות חיות ונושמות עם אישיות, מטרות וערכים . צרכנים רוצים להרגיש לא רק שהם מקבלים מוצר טוב, אלא שהם מקבלים אותו ממותג טוב. לדוגמה, Toms הצליחה להיכנס לענף תחרותי ביותר עם מוצרים דומים מאוד במחיר, באיכות ובסגנון לאלו של מתחרותיה המבוססות. הם הצליחו לעשות זאת על ידי שילוב של היצע המוצרים שלהם עם סיפור מותג חזק שצרכנים יכלו להגיע מאחור ולהרגיש טוב עם היותם חלק ממנו”.
3.GO PRO
הסיפור בהתחלה היה לעזור לספורטאים ואקסטרים לתעד את עצמם, GoPro “הפך לסטנדרט לאופן שבו אנשים תופסים את עצמם מעורבים
בתחומי העניין שלהם, יהיו אשר יהיו”.מצלמות קטנות ופשוטות המאפשרות לך לחלוק את חייך באמצעות תמונות וסרטונים מדהימים זה מה שאנחנו עושים.”
4 .SOULCYCLE
סיפור המותג: SoulCycle הגדירה מחדש את חווית האימון
הסיפור היה “ליצור אלטרנטיבה לשגרת חדרי הכושר שהרגישה כמו עבודה”.
כיום המותג אומר שהוא מספק “חווית כושר מעוררת השראה ומדיטטיבית” הנקראת “מסיבת קרדיו” שהיא “החלק הטוב ביותר ביום של הרוכבים כל יום. שילוב של רוח וכושר , בקיצור , find your soul
5. AIRBNB
סיפור מותג:
הרעיון הפשוט של ‘שייכות’ הפך למרכז סיפור המותג Airbnb. לחברה הייתה כעת משימה, ליצור עולם שבו אנשים יכולים ‘שייכים לכל מקום’. ‘שייך לכל מקום’ הפך לתיוג הרשמי של Airbnb והוביל ליצירת הלוגו החדש שלהם וכל סיפור המותג שלהם.
Hello Belo- הלוגו של airbnb
הם רצו ליצור סמל שניתן לשכפל בקלות וניתן לזהות אותו באופן מיידי. הם גם רצו שהלוגו החדש הזה יהפוך מיד לשם נרדף למה שהחברה מייצגת ולמה זה אומר להיות חלק מקהילת Airbnb. זה הוביל ליצירת ה’Bélo’ (מבוטא מפרץ נמוך). סמל זה תוכנן כדי לייצג את האנשים, המקומות והאהבה הקיימים בקהילת Airbnb ובחברה עצמה. בשנת 2014 Airbnb הציגו את הצהרת המשימה החדשה שלהם לעולם והשיקו את האתר והאפליקציה של Airbnb המחודשים וכמובן את Bélo. הם חלקו את החזון שלהם לעולם שבו כל אחד יכול להשתייך לכל מקום ומשם הסיפור החדש של Airbnb יכול להתחיל.
6.Under Armour
בגדי הי טק לאתלטים, מחומר מיוחד אשר מתייבשים מהר יותר מכל דבר אחר, שומר על ספורטאים קרירים, יבשים וקלים.עם השנים היתרון של under armour הלך והתפוגג אל מול המתחרים , והם היו חייבים לשנות את הסיפור שלהם , למרות כשמדובר בבגדי אתלטים הם עדיין נחשבים למותג המוביל . המשימה שלנו ברורה:
UNDER ARMOUR עושה אותך טוב יותר
התחלנו עם חולצת טריקו אחת שהעניקה לספורטאים יתרון שאין להכחישה, ובסוף שינינו לחלוטין את אופן הלבוש של הספורטאים. כיום, חדשנות היא נשמת אפינו והמפתח להגשמת חזון המותג שלנו: לתת לך השראה עם פתרונות ביצועים שלא ידעת שאתה צריך ואינך יכול לדמיין לחיות בלעדיהם.
7.TOAK
השוקולד המריר הטוב בעולם
סיפור המותג:
טואק נולד מפרויקט שימור יערות הגשם שהקים המייסד השותף ג’רי טות’ באקוודור ב-2007. באמצעות הקרן שלו ללא מטרות רווח Third Millennium Alliance (TMA), הוא עזר ליצור את השמורה האקולוגית Jama-Coaque, שמגינה כיום על למעלה מ-560 הקטרים ( 1,400 דונם) של יער טרופי לאורך רכס הרי החוף.
שטח זה מחזיק את זן הקקאו העתיק והנדיר בעולם. המטופל ע”י קבוצה קטנה של מגדלי קקאו בפיידרה דה פלאטה . המטרה של To’ak היא לשנות את האופן שבו העולם חווה שוקולד מריר, להעלות את העשייה והטעימה שלו לרמה של יין בציר וויסקי מיושן.
8. midnight
שמן זית לילי של משק פתורה –
הסיפור של המותג :
שמן זית עילי- מופק בתהליך לילי קפדני, על מנת למנוע חשיפת השמן לאור וחום. הזיתים נבחרים בקפידה, נמסקים עם שקיעת החמה בשיטת החליבה ומובלים מיד אל בית הבד, שם נעשה תהליך הכבישה בחושך ובטמפרטורה נמוכה במיוחד, התוצאה מיצוי ראשוני עדין של השמן האיכותי ביותר.
9.EVERLANE
רשת אופנת בייסיק און ליין שהוקמה ב2013 הסיפור שלה הוא שקיפות קיצונית . היא מפרטת את כל העלויות של כל בגד , את הרווח שלך . מראה את המפעלים באסיה ובוחרת אותם על בסיס סחר הוגן .
אולם וכאן בא האבל , כשביפור המותג שלך , הוא לא אמיתי לגמרי , אלא יותר
גימיק צרכני , קשה הרבה יותר להתמודד איתו , ובשנים האחרונות נתקלת everlane בתלונות נגד השקיפות הקיצונית שלה , ראו בכתבה
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER