articles
5 מיתוגי ערים בלתי נשכחים
מאת: יריב עמית, דצמבר 2020
articles
city barnding
בפרוס השנה החדשה , אספנו עבורכם 5 מיתוגים מעוררי השראה , כל אחד מהם
ייחודי בדרכו . מה שמשותף לכולם הוא שהם שינו תדמית של עיר, איזור וארץ .
הכל בזכות חשיבה אחרת והאמונה שהכל אפשרי .
Slush helnsinki
ארוע אחד . זה כל מה שאתה צריך לשנות את תדמית העיר שלך , תשאל את הלסינקי
הלינסקי בירת פינלנד , העיר המנונמנת , היתה זקוקה לזריקת המרצה . העיר מונה כ 1.4 תושבים , עשירה באיכות חיים , אולם שקטה . ב 2012, החליטו לקיים בהלנסינקי ארוע שלא למטרות רווח , ארוע שהינו חגיגה אדירה לכל חברות הסטארט אפ בעולם . ב2013 החל הארוע הראשון בו היו כ 300 חברות ו 7000 איש. כיום זהו הארוע הכי גדול באירופה וב2018 נכחו בו 20,000 איש . חגיגה מטורפת של צעירים , הי טקיסטים , של חילופי רעיונות , מסיבות והרצאות .
SLUSHאירוע הסטארט-אפ הגדול באירופה, מתקיים מדי שנה בהלסינקי. הרבה השתנה מאז המהדורה הראשונה שלו בשנת 2013, אך כל הסובבים אותו – כולל סיסמא – מגלמים אלמנטים מהתרבות הפינית.
הארוע העיר את העיר , והפך אותה לעיר צעירה יותר , חדשנית יותר , משך אליה צעירים וחברות . ארוע אחד . זה כל מה שאתה צריך. לשנות את תדמית העיר שלך.

inspired by Iceland
שיר הקריוקי של איסלנד
מה עושה מדינה מקסימה , הרוצה לעורר מודעות ונחשקות לנופיה , אתריה ולמשוך מבקרים אליה . היא מחליטה לעשות את שיר הקריוקי הכי קשה בעולם “איסלנד מא-ת
בו משולבות מילים באיסלנדית , קשות כמו סלע . לאחר מכן הכניסו תיירים לאולפן וביקשו מהם לשיר את השיר… המהלך זכה למאות אלפי צפיות ביוטיוב , כמובן שילב היבטים של חיי היומיום האיסלנדיים עם נופיו היפים.

Hudson yard new York
חצר הדסון היא השכונה החדשה ביותר בניו יורק ובה למעלה ממאה חנויות וחוויות קולינריות מגוונות, משרדים למובילים בתעשייה, אמנות ציבורית משמעותית ומוסדות תרבות דינאמיים הכוללים את הסככה, מגורים מודרניים, 14 דונם של כיכר ציבורית, גנים וחורשות מלון אקווינוקס הראשון בעולם.
חובה להיכנס לאתר שלהם ולראות כיצד ממתגים באמת שכונה חדשה .

Rocks
מיתוג שכונה בסידני שהחלה לאבד את דרכה. אחת השכונות העתיקות ביותר בסידני, פיתחו כעת זהות חזותית, מטרייה אשר לוכדת למעשה את אומנותם ואת האותנטיות ההיסטורית של המקומיים.
עם זאת, היא איבדה מעט פופולריות בקרב מקומיים הרואים בה אתר מושלם לתיירים וגשר לחוף הנמל של סידני. מנהלת השכונה, רצתה למתג מחדש את השכונה ולהפוך אותה ליעד לתיירים ולמקומיים כאחד. בעבודה עם משרד אינטרברנד בסידני, הקונספט היה : “להתמקד יותר באותנטיות, בתחושת האיכות ובביצוע דברים בעבודת יד שנמשכת כיום אך כמעט ונשכחה.”
וכך הסבירה חברת המיתוג על הקונספט והלוגו החדש :
” הזהות החדשה חוגגת את האנשים שמאחורי המקום. הלוגו, שמזכיר בריח, מחבר את המותג ואילו לוח הצבעים, הרקעים והשילוט הפיזי מושפעים ממרקמי החומרים שנמצאים במתחם.
הלוגו הקודם היה כמו כותרת של סרט אימה והוא היה קצת סוער מדי. הלוגו החדש עוסק בגישה מאוד היפסטרית – מונח שניתן לפרש אותו כבקורת שלילית. אבל יש אסתטיקה של היפסטר טוב ורע וזה נופל בספקטרום הטוב. הרעיון שהלוגו הוא בריח הוא חזק ומעניק את הטון למראה הלוגו: פשוט, יציב, תעשייתי. הסוג נראה נהדר במעגל וגם עובד יפה כחותמת.
ביישום הדברים נעשים קצת חוזרים על עצמם עם הרבה פריסות מרוכזות ואותה טיפוגרפיה באותו גודל, עושה את אותו הדבר, וזה לא דבר רע, במיוחד כשהשכונה מנסה ליצור שפה חדשה ועקבית . היישומים “Made by [blank]” ו- “Made for [blank]” הם דרך נחמדה להדגיש את העסקים המרכיבים את The Rocks ולהכיר אותם למבקרים. בסך הכל, מי שמעולם לא ביקרו באזור זה מרגיש כאילו הוא מגלה ציפיות לגבי מה the Rocks מציעה, איך זה מרגיש ומה זה קשור.
Wellington (New Zealand)
מהלך הדיגיטל מהגדולים ביותר
1.6 מיליון מתעניינים 48,000 מועמדים
לקחת את ניו זילנד לעולם ולהחזיר את העולם לניו זילנד
LookSee wallington הוא פלטפורמת פרופילינג ותאמת כישרונות עטורת פרסים – המחברת בין אנשי מקצוע מיומנים מרחבי העולם לארגונים מצטיינים בניו זילנד .העיר וולינגטון הזמינה מכל העולם אנשי הי טק , מעסיקים ועובדים
ל 4 ימים של ביקור, טיול וחיפוש עבודה הכל על חשבון העיר . מתוך עשרות אלפי הנרשמים , נבחרו רק 100 אשר היו צריכים בוידאו לשכנע למה להם מגיע להגיע
כך יצרה וולינגטון חשיפה לעיר, שינוי תדמת לצעירה ומובילה בהייטק , ובאאז לא נורמלי
יותר מ1.6 מיליון איש הגיבו , 48,000 איש הגישו בקשה להתקבל רק 100 נבחרו

שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER