articles
7 הצעדים של מילר לסיפור מותג
By Dave Touhill, 30.3.2023, Leaders
articles
branding
7 הצעדים של מילר לסיפור מותג
ספרו רב המכר של דונלד מילר, Building a StoryBrand, מספק את הנוסחה המדויקת שהמותגים משתמשים בהם ליצירת מסר רב עוצמה. בספרו מציג מילר את 7 הצעדים לבניית סיפור מותג חזק
1. צור את הדמות הראשית
הגדרת הדמות הראשית של הסיפור היא הצעד הראשון בסיפור סיפור בתסריט של StoryBrand. אדם זה הוא ייצוג של קהל היעד שלך. חפרו עמוק לתוך הדמוגרפיה שלכם וגלו בדיוק למי אתם רוצים להציג את הסיפור. מילר אומר שהשאלה הגדולה יותר היא: “מה הם רוצים?” זה צריך להיות ברור כמעט ברגע שהסיפור מתחיל. “כשאתה מגדיר משהו שהלקוח שלך רוצה, אתה מזמין אותם לסיפור מאוד ספציפי”, הוא מסביר.
הנקודה היא שהאדם שמקבל את ההודעה צריך לדעת שהיא מיועדת עבורו. המסר הזה צריך להיות פשוט: הציעו דבר אחד שיעזור ללקוח שלכם להשיג את מה שהם רוצים. היצמד לפתרון אחד בלבד, שכן רבים מדי יפחיתו את הבהירות, יבלבלו את הלקוחות ובסופו של דבר יפריעו בהחלטות הרכישה.
2. הגדר את הבעיה של הגיבור
לאחר מכן, יש להגדיר את הבעיה כדי שהגיבור יוכל בסופו של דבר לפתור אותה. מילר אומר שלקוחות חווים שלושה סוגים של בעיות: חיצוניות, פנימיות ופילוסופיות. הבעיה החיצונית היא הנושא ברמת פני השטח שהאדם חווה. למשל, נניח שיש לך חברת ניקיון, והגיבור שלך הוא אמא עסוקה ועובדת באמצע שנות ה-30 לחייה. הבעיה החיצונית שלה היא שהבית שלה תמיד במצב של אי סדר. הבעיה הפנימית היא איך הבעיה החיצונית גורמת לה להרגיש. זו הסיבה שהבעיה חשובה. במקרה זה, הבעיה חשובה כי היא גורמת לה להרגיש אשמה וחרדה. הבעיה הפילוסופית היא בדרך כלל אמונה מגבילה שמונעת מאדם לפתור את הבעיה שלו מלכתחילה. עבור דוגמה זו, זה עשוי להיות: “זה לא נכון להוציא כסף על משהו שאני צריך לעשות בעצמי.”
הגדרת הבעיה בדרך זו עוזרת לך להבהיר את המסר שלך כך שלקוחות ירגישו מתבקשים ללמוד עוד. לאחר שהבעיה של הגיבור מומחשת בבירור, הגיע הזמן להושיט יד לעזרה.
3. הציעו את עזרתכם כמדריך
לאחר הגדרת הבעיה, הוכח שאתה הסמכות שיכולה לעזור לגיבור שלך לטפל בה ולהשיג את מושא רצונו. מילר אומר שזה מה שרוב המותגים טועים. במקום לשחק תפקיד משנה במסעו של הגיבור, הם מנסים להוביל. עם זאת, זה לא מה שהלקוחות מחפשים. כחלק מהמסע שלהם, כל גיבור פוגש מדריך. הם מחפשים מישהו שמבין מה הם עוברים ושהוא שם כדי להתחבר אליהם. “אופרה ווינפרי, מדריכה מוצלחת ללא ספק למיליונים, הסבירה פעם את שלושת הדברים שכל בן אדם הכי רוצה לראות, לשמוע ולהבין. זו תמצית האמפתיה”. מלבד אמינות, אמפתיה היא דרך נוספת שמדריכים מתחברים לגיבורים שלהם. עם יועץ מהימן, הם יכולים להשלים בהצלחה את המסע שלהם עם המשאבים שהמדריך מספק (המוצר או השירות שלך). זהו מרכיב חיוני של StoryBrand BrandScript.
4. ספק תוכנית פשוטה
לאחר מכן, תן לגיבור תוכנית להשגת מטרתו. תוכנית זו צריכה להיות פשוטה וישירה ככל האפשר. לדוגמה, אם יש לך מרפאת שיניים, זה עשוי להיראות כך:
1. קבעו פגישה.
2. קבל אימייל אישור.
3. להיפגש עם רופא השיניים.
התוכניות צריכות להיות בערך שלושה עד חמישה שלבים וכתובות בשפה פשוטה וברורה. בקיצור, הוכח עד כמה קל השימוש במוצר או בשירות.
דבר נוסף שחשוב לציין הוא שהתוכנית שנתן המדריך תמיד מגיעה לפני שחברה מבקשת רכישה. אתה רוצה לבנות קרבה ולטפח את הלקוח לפני שתבקש ממנו לקנות ממך. מילר משווה שיווק להיכרויות מסיבה זו. אנשים לא מציעים נישואים בדייט ראשון – הם בונים קודם כל מערכת יחסים, וזה מה שהמדריך עושה בשלבים למעלה.

5. קרא לגיבור לפעול
ברגע שהבסיס ליחסי אמון קיים, אתגר את הגיבור. הגיע הזמן שהם יפעלו לפי התכנון הטקטי שעשית עבורם. הקריאה לפעולה (CTA) צריכה להיות גדולה, נועזת וברורה ביותר. הבהירו את הצעד הבא שהלקוח צריך לעשות כדי להתקרב ליעד שלו. דוגמה מצוינת לקריאה לפעולה ישירה היא כפתור “קנה עכשיו”. בנוסף לאספקתו לאחר התוכנית, מילר ממליץ לשים זאת בפינה השמאלית העליונה של דף אינטרנט כדי להגדיל את המכירות. זה צריך לבלוט. הפוך אותו לצבע שונה וגדול יותר מכפתורים וטקסט אחרים בעמוד.
לפעמים לקוחות שמטופחים עדיין לא מוכנים לרכוש. מילר אומר שאחת הדרכים לשמור על חום לידים היא להוסיף CTA מעבר. בדרך כלל, זה מופיע כלחצן “למידע נוסף”. העסק שלך עשוי להציע משאב חינמי עתיר ערך בתמורה לשמירה על קשר עם הלקוח בראש המשפך. אסטרטגיה זו יעילה למשווקים עם הצעות מחיר גבוהות הדורשות אמון רב יותר לפני ביצוע רכישה.
6 ו-7. תאר את תוצאות ההצלחה והכישלון
כשהעסק שלך קורא להם לפעולה, הלקוח צריך לדעת מה עומד על הפרק. בכל סיפור מסופר היטב, הגיבור יודע את ההשלכות, אם הן ייכשלו. שליחי המותג חייבים גם לתקשר את זה לקהל שלהם. למרות שלא תתמקד יותר מדי בנקודות השליליות, תן ללקוחות לדעת מה יכול לקרות אם הם לא יצליחו לפתור את הבעיות שלהם.
לאחר נגיעה קצרה בבעיות פוטנציאליות שנוצרו עקב אי פתרון הבעיה, החזר את מיקוד השיחה להצלחה. תן ללקוח לדעת שזה אפשרי לחלוטין להשיג את מה שהם רוצים – הם רק צריכים לעקוב אחר התוכנית שנתת לו. תחשוב אחורה למה הם התחילו את מסעו של הגיבור מלכתחילה. איזה שינוי הם חיפשו? דברו על כך על ידי ציור דיוקן של איך החיים נראים עכשיו כשהם הצליחו במשימתם. עשה זאת עם חזותיים, טקסט, עיצוב וצלילים.
הפעלת BrandScript
לאחר עבודה על StoryBrand BrandScript, הסיפור שלך מוכן ליישום. ערכו רשימה של כל המקומות שבהם אתם מקיימים אינטראקציה עם קהל היעד שלכם. זה כולל סדרות אימייל, פוסטים במדיה חברתית, דפי אתרים, דיוור, אריזות, סרטונים, בלוגים ומגנטים מובילים. השתמש באלמנטים מהסיפור שלך בכל נקודת מגע של מותג. אפילו תיאורי מוצרים או דף “אודות” הם מקומות מצוינים לסיפור סיפורים.
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER