articles

BE DISTINCTIVE

articles

branding

BE DISTINCTIVE

אין מילה בעברית ל-distinctive זה לא בידול, זה מובחנות – עד כמה מבחינים במותג שלך. brand distinctiveness באנגלית זה נשמע נכון . וזה אחד המושגים הכי חשובים במיתוג. מחקר חדש של JKR ו-IPSOS  מאנגליה שופך אור רב ערך על החשיבות של מרכיבי המותג שלך  הקרויים נכסי המותג על רמת המובחנות של המותג שלך.

כיצד התבצע המחקר:

הסקר של IPSOS נעשה על 523 מותגים על פני 5046 נכסים ב-33 קטגוריות ב-25 מדינות ובקרב 26,000 אנשים.
המותגים חולקו ל-3 רמות של מובחנות: זהב, כסף, ברונזה, והנשאלים התבקשו לדרג בכל מותג, מה גרם להם להבחין בו ובאיזו רמה של מובחנות.
ברונזה – מותגים בעלי רמת מובחנות נמוכה ביותר , בעלי נכסי מותג חלשים אשר ממש לא מצליחים להשפיע על מובחנות המותג.
כסף- מותגים מעל הממוצע, טובים אך זקוקים להרבה יותר תדירות וחשיפה על מנת להיות מותגי זהב.
זהב- מותגים מובחנים  בצורה מושלמת, כאלה שנכסי המותג שלהם, מציירים במוחינו את המותג מיידית ובצורה ברורה וייחודית.

מה זה נכסי מותג ?

נכסי מותג הם המרכיבים שבונים את מובחנות המותג שלך: לוגו, שם, עיצוב מוצר, קול, צבע, פונטים, דמויות, צילומים וכדומה. במחקר התמקדו רק ב-5 נכסים, אשר נתפסים כנכסי המפתח ליצירת brand distinctiveness והם: עיצוב מוצר, לוגו, סיסמא, דמויות , צבע.

הממצאים:
כללי

1. רק 15% מכל המותגים שנבדקו יש להם נכסים מצויינים שמביאים אותם למצב של מובחנות זהב.
2. 65% מהמותגים נכסי המותג שלהם חלשים ביותר
3. קחו שתי חברות שמשקיעות אותו מספר פעמים של פרסומים וחשיפה במידה ולאחת מהן נכסי מותג טובים ביותר האפקטיביות של המותג שלהם תהיה יותר ב-34% !
4. הנכסים הכי חשובים על מנת שהמותג שלך יהיה בעל רמת מובחנות זהב הם כדלקמן על פי הסדר הבא:
עיצוב מוצר- 31%
לוגו- 19%
דמויות-19%
סיסמא -6%
צבע-4%

ממצאים לגבי כל נכס
 

לוגו

· הלוגו משדר לנו ביטחון, אמון, סטטוס, אבל הלוגויים הכי טובים הם אלה שלא מספרים לנו על המותג אלא לוקחים אותנו למקום אחר.
· כדי לייצר לוגו שיהיה נכס חשוב למותג זהב עליו לספר סיפור
· במקום בו האותיות נגמרות הצורה נשארת לנצח. תגידו מה הסמל של בורגר קינג? ומה הסמל של מקדונלד?

סיסמא- סלוגן

· אל תשקיעו בסיסמא, היא לא נכס אפקטיבי
· לצד זה סיסמא טובה עדיין עוזרת לבנות את המותג ולהטוות לו את הדרך לאורך זמן
· סלוגן צריך להיות כזה שאתה לא יכול להוציא אותו מהראש
· מותג שרוצה להיות מאוד מובחן שיצא מהקופסא, הוא אינו חייב סיסמא של 6 מילים, יכול ללכת על משפט מגניב הרבה יותר ארוך (ראו בדוגמא)

דמויות מותג

· דמות המותג , למרבה הפלא עדיין נחשבת לנכס אפקטיבי, דמויות מצליחות לרגש אותנו, להאניש את המותג, לחבר אותנו וליצור בידול ומובחנות מהירה למותג.
· קחו לדוגמא את הדמות של רשת התקשורת באנגליה הרובוט BUBL O2 תוך פחות משנה הגיע המותג לרמת מודעות גבוהה.
· דמויות עוזרות גם כיום בעולם האפליקציות, במקום שאין הרבה אפשרות לסימון לדמות יש כוח. קחו לדוגמא את הקוף של maulchip כמה הוא בולט

צבע

· הנתון הכי מפתיע בסקר זו חשיבות הנכסיות שיש לצבע על מובחנות המותג , הוא זכה ב-4% בלבד.
· זאת אומרת על פי הסקר אם אתה בונה מותג חדש וכל הצבעים הטובים תפוסים , לא נורא, אין לו הרבה השפעה על מובחנות המותג שלך
· לצד זה כולנו מכירים את הצבע של טיפניס, או התכלת של וולט, או האדום של מקדונלד וקוקה קולה.
· לצבע עדיין יש כוח, במידה והוא שובר את החוקים, ויודע מי הקהל שלו.
לדוגמא: תחום הביטוח הינו תחום שדורש אמינות, רצינות, ליברה בחרו לשבור את התדמית הזו והשתמשו בצהוב אורבני, בועט , וזה הצליח להם, מכיוון שהם פונים לדור הצעיר. אותו הדבר בבנקים באנגליה, בעוד כולם מנסים לשדר ביטחון ואמון, יצא בנק מונזו עם צבע אדום בורדו, שונה לגמרי שהדליק את כל הצעירים.

עיצוב מוצר

· תשקיעו הרבה בעיצוב המוצר שלכם , הוא הנכס הכי חשוב בבניית מובחנות המותג שלכם, הייחודית על פני כולם.

לסיום 3 עצות לצידה לדרך:

1. תבינו בדיוק את המהות שלכם, איזה צורך אתם מביאים באמת, תגידו את האמת שלכם. ואז תבחרו רעיון אחד שתשתמשו בו נכון ליצירת הנכסים על מנת ליצור מובחנות חזקה למותג שלכם. ואל תחפשו קודם את הלוגו, הצורה והצבע הכי בולטים. בדרך כלל זה לא יעבוד לכם.
2. השלם גדול מסך חלקיו – שילוב הנכסים שלכם בהרבה מקומות ייצור מובחנות מותג שלמה.
3. Be Distinctive. Be everywhere כל הזמן תשאפו להיות שונים מאחרים, מזוהים, מובחנים, ותהיו בכל מקום שאתם יכולים.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו