articles

BLANK STREET COFFEE
סטארבקס תיזהרי? מותג בתי הקפה החדש לדור ה-Z

articles

branding

BLANK STREET COFFEE
סטארבקס תיזהרי? מותג בתי הקפה החדש לדור ה-Z

על המותג :

Blank Street coffee חברת קפה ורשת בתי קפה אמריקאית. אשר הושקה בוויליאמסבורג, ברוקלין, בשנת 2020. נכון לדצמבר 2022, תוך שנתיים החברה מפעילה 57 מיקומים בניו יורק, בוסטון, לונדון.

הבשורה :

הטקס היומי שלך חשוב- ולכן צריך חנויות קפה יותר, חמימות עם קפה איכותי עם תפריט טרי, טבעי במחירים יותר נוחים.
הרעיון – חנויות קטנות, וכן עגלות, המקטינות את ההוצאות , מכונות קפה אוטומטיות מעולות ומהירות ביותר , שני אלו מאפשרים לחסוך בעלויות ועל חשבונם להעסיק בריסטות ברמה גבוהה, עם שכר גבוה יותר, וכן לרכוש כל מיני סוגי קפה משובח .

על המייסדים :

ויני מנדה- ויניי מנדה(29) עבר לניו יורק כדי לבנות משהו גדול. הוא גדל בדובאי, בנם של מהגרים הודים, וזמן רב נשא את עיניו אל אביו היזם.
לא עבר זמן רב עד שהוא השיק קרן סיכון Reshape מחדר המעונות שלו ב-NYU והחל להשקיע את הכסף יחד עם שותפו עיסאם פריחה גייסו ממשפחה, חברים ואפילו כמה פרופסורים. מתוך 67 הסטארט-אפים השונים שבהם השקיעו, רובם היו בצומת של טכנולוגיה ומוצרי צריכה, ואפילו יותר ספציפית מזון.
עיסאם פריחה –(27) שותף יחד עם ויני מנדה בקרן Reshape עבד גם לזמן קצר במורגן סטנלי ב-2016 בתחום של בנקאות השקעות. עיסאם למד באוניברסיטת קולומביה מ-2013 עד 2017, שם קיבל תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה.

סיפור המותג

הוא סיפורו של השותף השני , עיסאם פריחה, אשר הגיע מלבנון לארצות הברית , לאוניברסיטת קולומביה , וכך הוא מספר :
מגיל צעיר מאוד, תמיד הייתי אובססיבי לגבי שתיית קפה. כשגדלתי בביירות, קפה נצרך בעיקר בבית, במיוחד קפה טורקי. כשעברתי לניו יורק, זה היה ממש מטורף איך קפה הפך להיות חלק מרכזי בחיי עם בתי קפה בכל פינה ובקמפוס. ה”קפה של ג’ו “היה רגע כזה עבור הסטודנטים באוניברסיטת קולומביה והוא הפך למקום המועדף בקמפוס בכל יום.

מה שאהבתי בבתי הקפה העצמאיים היה שהאיכות הייתה טובה יותר באופן ניכר מרשתות הקפה הגדולות. אבל רבים מבתי הקפה העצמאיים חסרו את המהירות והיעילות שאני אוהב מסטארבקס.וכן היו יקרים מידי.

הרעיון מאחורי BLANK STREET היה שרציתי ליצור את חווית הקפה המושלמת, בנקודת המחיר הנכונה, שבה המהירות והנוחות ענו על הצרכים של תושבי ניו יורק העסוקים, שהאיכות תהיה מדהימה, והאנשים שישרתו אותך יהיו הכי טובים עבורך. עם שרות חמים ואנושי.
הקפה שלנו התחיל מעגלה וזה היה הביטוי המושלם של כל מה שרציתי בבית קפה. לא היה אכפת לי מכלום מלבד האנשים, המהירות ואיכות הקפה. וכל עוד שלושת הדברים האלה מתוכננים בצורה מושלמת אז בעיניי, המשוואה הייתה נכונה לחוויית קפה עילאית. היה לי ממש מזל והסתבר שאני לא היחיד שחיפש חוויה כזו ואנשים אהבו את הקונספט.
המיקום הראשון היה סופר טוב וזה הוביל למיקום אחר שבו הצלחנו לגייס עוד כסף כדי להשיק עוד מיקומים. יש לנו סיכוי מצוין ליצור את הדור הבא של סטארבקס. דבר אחד הוביל לאחר, אבל זה באמת נולד רק מתוך אובססיה לחלל ולתעשייה שהיה לי ורצון ליצור משהו שיהיה ב-10% טוב יותר בכל הדברים החשובים באמת לחוויית לקוח נהדרת.

דבר המייסדים :

באוגוסט 2020, השקנו את המיקום הראשון שלנו, עגלת קפה בגודל5 X 10השוכנת בגן של דיינר Wythe בברוקלין. הפעולה שלנו הייתה פשוטה וטביעת הרגל שלנו הייתה קטנה, מה שאפשר לנו לחסוך עלויות. זה אפשר לנו להשיג פולי קפה מיוחדים מהשורה הראשונה מרחבי העולם, להגיש מזון נקי וטרי ממקור מקומי, ולשלם לבריסטות שלנו מעל שכר השוק.
עד כמה שטקס הקפה שלך הוא קצר, הוא נותן את הטון ליום שלך. טקסים חשובים, וטקסים נהדרים עושים את חייך טובים יותר. זו הסיבה שאנו משקיעים כל כך הרבה זמן בשכלול כל פרט בחוויית הלקוח שלנו.

עוצמת השם -BLANK STREET COFFEE

איפה שיש חלל ברחוב , תמצאו אותנו , וכן גם תמצאו את הסניף שלנו מאוד נקי( די ריק) זה אנחנו. השם בולט- לא שם של מילה אחת, ולא שתיים, שם המורכב משלוש מילים הרבה יותר לא ברור מאשר ברור. השם מבטא בעצם את מהות וערכי המותג – מצד אחד לוגו מינימליסטי, המעיד על איכות , מצד שני פשוט ולא מתחכם , ומצד שלישי מבין שכיום חייבים לבלוט, ולכן השם עדיין מורכב משלוש מילים . ומתאים מאוד לאישיות המותג – קפה שלא מתאמץ להיות מי שהוא , ולהעניק לכם את הרווח, המרווח ביום של שתיית קפה טובה.

ביקורות :

1. המחירים לא הכי זולים – כוס קפה עולה 4.25$ , כוס קפה קר עולה 14$ מה שאומר שאם הקפה לא מעולה , היכן בדיוק היתרון היחסי שלהם , וההבטחה שלהם עומדת
2. עם הסתמכותם על אוטומציה, מכונת הקפה המהירה , זה יוצר סתירה עם ההבטחה להיות קפה בוטיק מלאכת יד – craft coffee
3. מהאמור בסעיף 2 מאשימים את Blank Street בהיותה חברת סטארט אפ המתחזה לבית קפה מקומי, והציעו כי ההתרחבות המהירה של הרשת נועדה לייצר שווי שוק גבוה. זה לא בדיוק הסיפור על 2 חברים משוגעים על קפה שחלמו לפתוח חנות קפה, אלא יותר על סטארט אפ , שהכניס את עצמו בכוח ובגסות לרוח הזמן העירונית על ידי פתיחת למעלה מ-40 מקומות בניו יורק, לכאורה בן לילה (17 נוספים בלונדון ו-2 בוושינגטון די.סי. ובבוסטון) עבור הציניקנים, הרשת מייצגת תיק של קרנות הון נושאי הקפיטליזם – השתלטות עמק הסיליקון על העולם, השטחת הטעם האנושי .

שפת המותג – מושלמת לדור ה Z

1.אתר ידידותי , קל וברור, חדשני , עם אפליקציה ההופכת את החיים שלך לקלים וכייפים , עם אפשרות לפיק אפ, delivery או לאירועים. האפליקציה תוכננה ע”י חברה צעירה, זוכה לניקוד גבוה ביותר של 4.9 מתוך 5, והצעירים אוהבים אותה .
2. אותנטיות- כפי שאומרים המייסדים “אנחנו לא צריכים להיות כוס הקפה המדהימה ביותר שאי פעם שתית”, אנחנו רוצים להיות כוס הקפה הטובה באמת שאתה שותה פעמיים ביום, כל יום.”
2. craft coffee – רשת חנויות של קפה מלאכת יד, לא תעשייתי, העיקרון של Blank Street הוא ליצור אווירה של חנויות בוטיק מה שמשרת את תנועת ה-craft-coffee: להדגיש את עבודת הבריסטה ואת איכות הפולים, וליצור חללים שאפשר לקחת פסק זמן בהם. ולהעריך כל כוס קפה שאתה שותה.
3.שירות מהיר וטוב מה שמתאים לרוח הZ -במקום ליצור מקום להתעדכן בחברים או לעבוד ליד המחשב הנייד שלך – “מקום שלישי”, כפי שפופולרי על ידי סטארבקס – חנות BLANK STREET היא תא נעים , רוב החנויות הם קטנות, כ60-100 מ”ר בגודל של חנות סלולר או מעדנייה, שנועדה להכניס לקוחות לצאת במהירות ולאפשר לבריסטות להתמקד יותר בשירות לקוחות מאשר בקפה. כמו כן דור הZ אוהב תמריצים ודואגים לתת לו תמריצים להזמנה מראש דרך האפליקציה
4. היחס האישי והחיוך מנצח – עובדים ברמה גבוהה המקבלים משכורת גבוהה- BLANK STREET מאמינים בשרות מעולה, ומהיר , וזו הסיבה שהם משלמים כ 23$ לשעה לבריסטה בעוד השכר הממוצע הוא 12.50$

5. הטקס היומי – הeveryday coffee שלך מנצח – מה שגילו המייסדים, שעם כל המכונות האוטומטיות , עם כל ההייטק , מה שחשוב לאנשים זה היחס האישי, הטקס של לאהוב את הקפה או שני הקפה שלך ביום, במקום חמים ונעים שמנתק אותך מהעולם הלחצני , התעשייתי .

6. עיצוב אחיד , צבע אחד , פונטים פשוטים – צבע הירוק פסטל אפור, עם הלוגו הפשוט עם המסגרת המלבנית הפשוטה , קל לזיהוי, יוצר בידול ובולטות . שפה מאוד נקייה עיצוב חזותי פשוט , המנוגד לכל הפומפוזיות של סטארבאקס . בנוסף הצבע הפסטלי הירוק , משרת את האג’נדה של דאגה לקיימות לאיכות הסביבה , לאוכל טבעוני ובריא

7. הפצה הנוסחה המנצחת- כשאתה הולך בשדרה בניו יורק אתה יכול לפגוש את הלוגו הפשוט של BLANK STREET COFFEE בכל מקום . האסטרטגיה הינה פתיחות של הרבה סניפים שכונתיים, תוך שנה פתחו 40 סניפים בניו יורק. אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה , והמודעות והמיצוב של המותג היו שמדובר בשחקן חדש בתחום הקפה בארה”ב, הביאה לקפיצה משמעותית של שווי החברה .
8. מקוריות -התוכנית המהפכנית REGULAR- תמורת משהו כמו $18 לשבוע, מנויים יכולים לקבל אייס קפה או כל חליטה קרה או מה שלא יהיה כל שעתיים – עד 14 משקאות בשבוע. הם יצאו עם התוכנית ותוך שבועיים צברו 2000 מנויים
9. שימוש במכונות קפה יוקרתיות ומהירות ביותר-בכל סניף של BSC יש מכונת אספרסו של Eversys, בעלות של למעלה מ-$20,000. מכונות אלה מכינות לאטה וקפוצ’ינו בלחיצת כפתור, כלומר Blank Street צריך רק 1-2 בריסטות במשמרת, ועדיין מייצרים קפה טוב יותר מסטארבאקס, ברמה של קפה בוטיק .
11. עיצוב החנות חיבור לדור הZ – מכיוון שהאסתטיקה הבסיסית של הרשת היא פשוט ריקה, חלונות הראווה פועלים כתפאורות ניטרליות אידיאליות לשותפויות שוקקות עם משפיעני It-girl. חזיתות הראווה שלו מצוידות בעץ חיוור, ריצוף לבן ולוגו מעוצב בגופן Helvetica-esque sans serif.14
12. משקאות מטורפים יותר המיועדים לבני דור ה-Z – שנראה שלא אכפת להם מקפאין, בניגוד לקודמיהם השחצניים. תותים וקרם קר, פיסטוק לאטה ולימונדות סיגליות – כולם עם המראה התוסס והשכבתי שלהם עם הפרפוצ’ינו של 2023
14. שליטה במדיה – BLANK STREET חזקים מאוד בטיק טוק ובאינסגראם. הרבה מאוד סרטונים של צעירים המציגים את המשקאות היותר משוגעים, כיאה לדור ה Z הם שמחים לשתף..

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו