articles
HARRY’S סכין הגילוח און ליין שהסתכל לג’ילט בלבן של העיניים
articles
branding
HARRY’S סכין הגילוח און ליין שהסתכל לג’ילט בלבן של העיניים
לאחר שהיה שותף ב Warby parker ולאחר שראה את ההצלחה של dollar shave club החליט ג’ף ריידר לפרוש ולייסד יחד עם אנדי כץ-מייפילד את סכין הגילוח און ליין בשם Harry’s הנמכר בצורה של מנוי . הם הקימו את החברה ב2013 וכיום HARRY’S הינו הצלחה עולמית ששווה כ 400 מיליון דולר .
אז איך הם עשו זאת:
להאריס יש את כל המאפיינים של מותג אמיתי, החל בשם של אדם, שונה , אחר, אך היוצר חיבה והאנשה למוצר, בדיוק כמו שעשו casper המזרונים
דבר שני הוא העיצוב , עיצוב פשוט, נקי, עכשווי, מודרני, צעיר, קליל , לצד לוגו מאוד פשוט ואייקוני. עיצוב המוצר והאריזה, בהאריס דאגו שכל פריט ופריט יהיה ברמה גבוהה, ואיכותי.
כשאתה פונה לדור המיליאניזם, אחד העקרונות של מותג אמיתי זה, עיצוב עכשווי, צעיר, איכותי, הנותן להם את הלגיטמציה לעזוב את ג’ילט היקרים ולעבור להאריס או לדולר שייב קלאב. ולבסוף השפה האותנטית, הישירה, בגובה עיניים, המבינה וקולטת בדיוק מה עובר על דור המיליאניזם, היודעת שאם אתה טוב ואיכותי, אתה חייב להוכיח את זה, והאריס בדיוק כמו וורבי פארקר שהציעו 5 זוגות משקפיים חינם ואם לא מתאים לך תחזיר, או כמו קספר המזרונים שהציעו מזרון לניסיון של 100 ימים, גם הם הציעו לך לנסות את הסכינים בחינם או ללא כל התחייבות.
אבל מעבר להכל, הסוד להצלחה של האריס דווקא היה טמון באסטרטגיית ההחדרה שלהם ברשת, ונעמוד על מספר מהמהלכים שעשו:
1. הארי’ס השתמשה בשני סיפורים קלאסיים כדי לספר את סיפור המותג שלה:
סיפור מס’ 1: הנביא המכריז
האריס מיצבו את עצמם כפיתרון לבעיה שמטרידה גברים במשך עשרות שנים: סכיני גילוח יקרים מדי. הם הנביא המכריז בשער לכל האומה , התכוננו לעידן חדש, עידן של סכיני גילוח טובים וזולים. וכך הם כותבים באתר שלהם:
“המייסדים שלנו, ג’ף ואנדי, יצרו את הארי כי נמאס להם לשלם יותר מדי עבור סכיני גילוח מעוצבים מדי. במקום זאת, הם רצו מוצרים פשוטים ואיכותיים מעולים לשימוש, והכל במחיר הוגן. כשהם שאלו אנשים מסביבם, הם הבינו שזו בעייה שלא מדברים עליה, הרבה גברים הפריע להם, אז הם החליטו לשנות את המצב.”
סיפור מס’ 2: האנדרדוג הנלחם
כשהארי’ס הושקה ב-2013, הם נכנסו לתעשייה בעלת שליטת חזקה, כאשר ג’ילט החזיקה ב-66.3% מנתח השוק. האריס היו הדוד נגד גוליית – ג’ילט
אנשים אוהבים תמיד להתחבר לאנדרדוג. האריס לא פחדו להיכנס בג’ילט עד כדי כך שג’ילט נאלצה להתייחס אליהם, באופן מפורש. ואנשים לא רק שאוהבים את זה, הם מעריכים, אוהדים ומתחברים רגשית אליך, כאילו הם עצמם האנדרדוג שעוזר במלחמה נגד הענק ג’ילט.
2. אנשים אוהבים משחק – בוא ניתן להם את זה
הידעתם כי מתוך 83% מלקוחות מאוד מרוצים רק 29% המליצו לחברים שלהם. אבל האריס ידעו זאת. ומהיום הראשון, הם בנו מנוע הפניות מפה לאוזן אוטומטי לחלוטין – עוד לפני שהיה להם לקוח בודד. שבוע לפני שהאתר המסחרי האון ליין שלהם עלה לאוויר, הארי’ס אספה 100,000 כתובות דוא”ל באמצעות מסע פרסום.
“הרעיון למסע הפרסום שלנו נבנה סביב האמונה שלנו שהדרך החזקה והיעילה ביותר להציג את החברה החדשה שלנו הייתה באמצעות הפניה אמינה מחברים ,לכן התמקדנו בבניית קמפיין שעזר לאנשים להפיץ את הבשורה לחברים שלהם”.
אז איך הם עשו זאת ?
שלב 1: השתמשו בעובדים וחברים כדי ליידע את החברים והמשפחה שלך
כל עובד כתב אימייל אישי לכל אחד מחבריו, בני המשפחה שלו והודיע להם על ההשקה והזמין אותם להצטרף לדף נחיתה
שלב 2: המשחק מתחיל- תביאו חברים , תקבלו מתנות בדף הבית, הארי’ס הזמינו משתמשים להשאיר את כתובות האימייל שלהם כדי לקבל הודעה על השקת האתר: דף נחיתה מאוד נקי ומעוצב עם כותרת מעניינת , אבל הם לא הסתפקו בזה . הם הזמינו משתמשים לשתף ב-Social את דף הנחיתה ולהפנות אליהם חברים עם כתובת בתמורה למוצר של האריס חינם.
שלב 3: מי ינצח? יותר חברים פרס יותר גדול!
ככל שהמשתמש הפנה יותר חברים, כך הוא זכה בפרסים טובים יותר. לדוגמה, אם הם רשמו חמישה חברים, הם זכו בקרם גילוח חינם. לא רע לכמה דקות של עבודה. ואם הפנו 50 חברים, זכו בפרס הגדול: שנה של גילוח חינם.
“רצינו שכל החוויה תרגיש כמו משחק מהנה.” אמרו המייסדים. “שמענו מכמה חברים שהם לקחו את מסע ההפניות כמו אתגר אישי”.
וההצלחה היתה מדהימה , שימו לב
77% מהמיילים הגיעו מהפניות, כלומר כ-20,000 אנשים הפנו כ-65,000 חברים!
3. מתלבטים בפייסבוק? אנחנו נוריד אתכם מהגדר
פרסום בפייסבוק הוא מתסכל, מצד אחד, אם נעשה נכון, זה ערוץ רכישה, אולם הרבה פעמים זה לא מספיק. וזה מקור תמידי לתסכול אפילו לאנשי מקצוע מנוסים. הרבה פעמים אנשים נחשפים ולא עושים כלום, או מקליקים, מגיעים לדף נחיתה ולא רוכשים. האריס רצו להפוך אותם לקונים, לגרום להם לרדת מהגדר, והם עשו זאת ב 3 דרכים
1.מיצוב – הארי מיצבה את עצמה כ”חברה שפותרת את בעיות הגילוח היקר”.
הסיפור שלהם עובר לאורך כל הפרסום שלהם. מדף הנחיתה שלהם ועד למודעות הפייסבוק שלהם ובכל מקום. הארי’ס חיזקה את הכאב של דמות הקונה שלהם (סכין גילוח יקר) ומיצבה עצמה כפתרון המשולם.
בפוסט שלהלן הם שואלים האם חבילה של 8 בכיני גילוח צריכה לעלו 32 פאונד? אנחנו לא חושבים ככה…וכאשר הם לחצו על הדף, הופנו לדף נחיתה שבו הוצע להם הפיתרון המושלם: נסו את חברת הגילוח החדשה שבאה לתקן את הבעיה, אבל לא סתם נסו, נסו בחינם!
ואם לא לחצת והזמנת למרות החינם. הם המשיכו למודעה הבאה, שאמרה עדיין לא השתכנעת , הנה 3 סיבות למה כדאי לך להשתמש בהאריס.
פוסט מדוייק להתלבטות שלך,מותאם אישית- מתייחס לעובדה שהקורא כבר חשב על קנייה. ביקר באתר בעבר, אך משהו מנע ממנו להתקדם.
ומספר לו על היתרונות הברורים- עובדות.
ולבסוף אם אתה לא רוצה להתחייב, אתה לא מוכרח. האריס מציעה לך ניסיון ללא התחייבות.
4.לא פוחדים מג’ילט
בשנת 2017, ג’ילט, המתחרה הגדולה ביותר של האריס, פרסמה פרסומת שהכריזה : “רוב הבחורים עוזבים את הסכין של הארי אחרי שניסו אותו”. אז מה האריס עשו? הם הפכו את זה להזדמנות שיווקית. ערכו השוואה בין שני הסכינים! האריס(דוד) נגד ג’ילט (גוליית) ולאחר שעשו את ההשוואה , הם הזמינו את הקוראים לנסות זאת בעצמם
5.ובואו לא נשכח את המתחרים שלהם dolar shave club
נגדם הם נקטו באסטרטגיה של עדויות – הם פרסמו עדויות של לקוחות שניסו את האריס ואת האחרים, והאריס מנצח.
6.ביקורות טובות ומצחיקות של הלקוחות
האריס מעדיפים שהלקוחות ישבחו ויתנו ביקורות טובות, בעצם כמו כל מוצר.אבל מה שהם עושים, הם ביקשו מהלקוחות לכתוב ביקורת מצחיקה , שתהיה שונה מהביקורות הרגילות , לדוגמא: “אני לעולם לא אפסיק להשתמש בהאריס, ואם במקרה לא תהיו, אנא תדאגו לי למלאי שיספיק לי לכל החיים”.
7.שליטה בניהול תוכן- יצירת בלוגים עם תוכן אינסופי
כשאתה מגיע מ-warby parker יש לך את הניסיון הגדול ביותר בניהול התוכן ברשת.האריס ידעו לתפעל אינספור פוסטים, בלוגים של תוכן ושיתופי פעולה
שהובילו ממודעות בפייסבוק ועד לשיווק בדוא”ל, Harry’s סיפקו לבלוגים שיווקיים תוכן בלתי נגמר.
לסיכום, זה לא מספיק שיש לך מותג מצויין , עליך לבנות אסטרטגית החדרת מותג חכמה, יצירתית , הבנוייה על סיפור המותג , וערכי המותג , על מנת לגרום לאנשים להזדהות איתך, להאמין בך, ולהצטרף אליך למאבק , ולהיות לקוחות נאמנים שלך.
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER