articles

Lark הקיימות צריכה מיתוג מחדש

articles

branding

Lark הקיימות צריכה מיתוג מחדש
הבשורה- קיימות נחשקת מי אמר שמוצרי בר קיימא לא צריכים להיות יפים, ואפילו מדהימים! Lark הוא מותג חדשני שמביא עימו בשורה ירוקה וייחודית לעולם המשקאות. הערכים המרכזיים שלו הם קיימות, איכות ואסתטיקה, והוא שואף להרחיב את השפעתו וליצור עולם טוב יותר דרך המוצרים הפרחוניים והאיכותיים שלו. ההבדל הגדול ביניהם לבין מותגים אחרים טמון ביכולת לשלב בין חווית משתמש מעולה לשמירה על הסביבה, ובכך הם מובילים את השוק בכיוון חדש ובריא יותר.

רקע והקמה

כשלמישל דונלי, מנהלת קריאייטיב קנדית עם רקע במיתוג, נודע שגם בקבוקי זכוכית נחשבים לרוב כלא ניתנים למיחזור, היא החליטה למצוא פתרון. “עשיתי המון מחקר, וגיליתי שלא משנה כמה חדשניים תהיו, כל סוג של אריזה חד-פעמית, בין אם היא עשויה מפטריות או נייר או כל דבר אחר, מהווה עומס על המשאבים,” היא מסבירה. בפשטות: “שימוש חד-פעמי הוא פשוט מטורף.” כך, לאחר שניסתה להסתכל קדימה, היא ובן זוגה לעסקים, מארק פוצ’לה, החליטו להסתכל אחורה, ומצאו השראה בשנות ה-60 כאשר מספר רב של צרכנים קיבלו חלב ישירות לבתיהם, והבקבוקים הריקים נאספו לאחר מכן. המיזם הסגור שלהם, Lark, והמים הפרחוניים המודעים והמינימליסטיים שלהם, כבשו את טורונטו ואת האינסטגרם.

המודל העסקי

למרות שדונלי ופוצ’לה התכוונו במקור לשרת בתי מלון ומסעדות, תאריך ההשקה במרץ 2020 — כמה ימים בלבד לפני שהקורונה עצרה את העולם — גרם להם לשנות את תוכנית העסקים שלהם למערכת משלוחים לבית. במהלך 14 החודשים האחרונים, לקוחות מקומיים נהנו ממבחר של מארזים של שישה בקבוקים, שמסופקים מיום שני עד שישי בארגזים העשויים 100% פלסטיק ממוחזר.

קיימות ואסתטיקה

מה שרצינו לעשות הוא לא להתפשר על חוויה, נוחות או אסתטיקה ועדיין להיות ידידותיים לסביבה,” אומרת דונלי על הגישה מונעת-הקיימות שלהם: מועבר ונאגר במיכל נירוסטה משופץ, המים אינם באים במגע עם פלסטיק; לאחר מכן, בקבוקי הזכוכית הריקים נאספים לפני שעוברים תהליך עיקור (עם חומר חיטוי חדשני ובטוח לסביבה נגד חיידקים, וירוסים ופטריות) הבקבוקים אטומים עם תוויות דקות במיוחד, קטנות ככל האפשר, לא רעילות ומסיסות במים, העשויות מ-70% חומר מאושר. הארגזים שלנו עשויים מ-100% פלסטיק ממוחזר ויכולים להחזיק מעמד למעלה מ-30 שנה.

סיפור המותג

עם עלייה בחרדה אקולוגית סביב משברי האקלים, אוקיינוסים המתמלאים בפלסטיק ומערכת מיחזור רוויה באי-יעילות, לא הייתה לנו ברירה אלא ליצור עסק מודע עם רווחה וקיימות בליבו. אבל מה שהבנו הוא שהקיימות זקוקה למיתוג מחדש בגלל אסוציאציות שליליות הקשורות אליה.יש צורך להפוך קיימות למשהו שצרכנים רוצים להיות חלק ממנו.השפה החזותית והעיצוב של מוצרים בני-קיימא צריכים להשתפר כדי לעורר השראה.רגשות חיוביים כמו תקווה וגאווה מניעים צריכה בת-קיימא יותר מאשר אזהרות מטרידות. Larkהינו מותג שמשלב קיימות עם אסתטיקה מרשימה.המותג מדגיש חשיבות של יצירת מוצרים יפים ובני-קיימא שאנשים גאים להשתמש בהם.

מוצרים ייחודיים

כדי לבנות מותג בולט וייחודי אתה חייב שהוא יתבסס על מוצרים ייחודיים וזה מה שהם עשו:
“זה מה שעשינו הכנסנו טוויסט לטעמים קלאסיים”, אומרת דונלי בהתחלה ששמנו דגש על המיים הרגילים או המבעבעים ללא חומרים משמרים, דיברנו על שמקורם במעיין באונטריו ולאחר מכן ייצרנו מוצרים מיים פרחוניים או יותר נכון מי פרחים וזה הטוויסט,תמציות ייחודיות וצבעוניות מפתה של המיים, לא רגילה. הם גם ידעו לקרוא להם בשמות מיוחדים בלתי נשכחים כמו הטעם Forever Endeavor המזכיר לימונדה ורודה עדינה , או השם -Inside Job שהפך לאחד מהמוכרים ביותר של המותג לא פחות בזכות תערובת הגפן הכחולה שלו ו”הסוד” של עשבי תיבול. וגם יש שילוב אלכוהולי מיוחד הנקרא Bar set

שפת המותג –vintage here we come

מישל דונלי, מייסדת Lark, משתפת: “בעלי ואני באים מעולם הפרסום וההכוונה האמנותית, והבנו דרך זה שלעולם יש מספיק חפצים. אנחנו לובשים בעיקר וינטג’, ו-90% מהמלתחות שלנו הן וינטג’. אנחנו מרגישים שבנקודה זו, כחברה, הגענו לשיא הצריכה, ואני מקווה שהגענו לשיא הקפיטליזם. האם אנחנו באמת צריכים ליצור עוד חפצים? אז רצינו להביא שמחה, יופי, וחוויה יפה לעולם, וככה נולד Lark
עיצוב האריזות של המותג אינו מוגזם, אך עדיין יש לו אימפקט. בקבוקי הזכוכית השקופים המזכירים את בקבוקי החלב של שנות ה 60, עם תווית לבנה וטיפוגרפיה פשוטה ללא סריפים. הכל חייב להיות פשוט ונעים, נוסטלגי, ממש כמו של פעם .
אפילו חומרי האריזה למים בפחיות מעוצבים בתשומת לב, כשהם בכוונה לא השתמשו בדיו על הקופסאות, וסרט האריזה שלהם עשוי מנייר (וניתן למיחזור).
שפת המותג היא אסתטיקה בתפארתה, מי שנכנס לאינסטגראם של Lark, נפעם מהויזואלים האסתטיים והמדהימים שלהם. החל מפחיות אלומיניום יפהפיות מסודרות עם כוסות וצלוחיות אספרסו אלגנטיות עד לבקבוקים בקומפוזיציות וצבעוניות מרתקת ,השפה הויזואלית והמילולית באה להגיד לנו די לקפיטליזם , אנחנו לא צריכים יותר כלום ושלום לשפה שלא רוצה למכור לכם אלא , לעשות נעים.

תמצית המותג

1. מיקוד בתעשיית האירוח: LARK מספק שירותי מים ללקוחות כמו מלון Ace ומסעדות עם כוכבי מישלן.
2. שרות אחר- המעגל סגור: הם משתמשים בשירות בקבוקי זכוכית במעגל סגור, כאשר הבקבוקים הריקים נאספים, מחוטאים, ומשמשים מחדש.
3. מוצרים לצרכנים פרטיים: בנוסף לשירות המסחרי, הם מוכרים פחיות אלומיניום מינימליסטיות בחנויות מכולת מיוחדות.
4. תשומת לב לפרטים: כל היבט של המוצר והאריזה מתוכנן בקפידה, כולל שימוש בארגזים ננעלים ללא צורך בעטיפת פלסטיק.
5. תהליך חיטוי: הם משתמשים במכונות כביסה יעילות ומגבירי חום לחיטוי, וכן בחומר חיטוי ידידותי לסביבה בשם Bioxy Enviro.
6. עיצוב מינימליסטי: הבקבוקים שקופים עם תווית לבנה וטיפוגרפיה פשוטה.
7. גישה סביבתית: הם רואים באריזות חד פעמיות פגם בעיצוב ומנסים לשנות את התפיסה לגבי תרבות ה”זרוק ושכח”.
8. רקע המייסדים: מייסדי החברה באים מעולם הפרסום וההכוונה האמנותית.
9. בשורת המותג: קיימות נחשקת -הם מאמינים בהבאת שמחה ויופי לעולם תוך התמקדות בקיימות יצירתית.
10. על ידי שינוי הנרטיב מפחד ואשמה לאלגנטיות וגאווה, מותגים כמו Lark מניעים ביעילות רבה יותר צריכה בת-קיימא, הופכים אותה לשם נרדף ליופי והגיון בריא. העולם לא צריך יותר דברים, נכון. אבל זה לא כאילו מוצרים ורעיונות חדשים לא יבואו לידי קיום. מה שמותגים ומעצבים צריכים לשקול הוא איך הם יכולים להיות גם מונעים מקיימות וגם מרהיבים

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו