articles

STITCH FIX
מאת: יריב עמית

articles

branding

סיפורו של עוד מותג אמיתי מצליח

קתרינה לייק הקימה את Stitch Fix ב-2011 תוך כדי לימודי תואר שני במנהל עסקים מהרווארד, ומאז הוכיחה את עצמה כאחד המייסדים האינטליגנטים ביותר בתחום המסחר האלקטרוני. התוכנית של לייק הייתה לספק לאנשים עסוקים קופסאות בגדים שנבחרו עבורם על ידי צוות סטייליסטים. כיום העסק שלה מוערך ב1.6 מיליארד דולר .

הבשורה

סטיילינג און ליין!

אנו שולחים לך בגדים ואביזרים שאנו חושבים שתאהבו על בסיס הנתונים שלכם וכן סטייליסטית אנושית שמציעה לכן. אתם שומרים את הפריטים שאתם רוצים ושולחים את האחרים בחזרה.

הבשורה, Stitch Fix לוקחת את תהליך קבלת ההחלטות עבור הלקוחות העסוקות, אבל (באופן אידיאלי) עדיין מספק להם מבחר של בגדים ואביזרים שהם היו בוחרים בעצמם.

קהל היעד

לקוחות היעד העיקריים של Stich Fix הם בוגרות מכללות, נשים בעלות קריירה בשנות ה-20 עד ה-40 לחייהן הממוקמות בכל רחבי אמריקה. היעד המשני הן הנשים שאינן בהכרח ממוקדות בקריירה, אך מוכנות להתלבש בצורה אופנתית וכן נשים שאינן מבינות אופנה אך רוצות להתלבש טרנדי.

קתרינה בעלת תואר שני במנהל עסקים של הרווארד הוכיחה את עצמה כאחד המייסדים החכמים ביותר שצמחו בתחום המסחר האלקטרוני. בשנה שעברה הרוויחה חברת הסטיילינג המקוונת שלה, שבסיסה בסן פרנסיסקו, הכנסות של 730 מיליון דולר, והיא דיווחה שהגישה תוכניות להנפקה עם שווי שוק מוערך של 3 מיליארד דולר או יותר. היא אחת החברות הבודדות שכבר רווחיות – וזה היה מאז 2015.

“צרכנים לא רוצים אלפי ג’ינס שהם יכולים לקרוא את כל הביקורות האלה עליהם”, היא אומרת. “הם רוצים ללבוש את זוג הג’ינס האחד שבו הם נראים מדהים.”

איך עובד שירות ‘STITCH FIX’?

בעת ההרשמה ל-Stitch Fix, הלקוח עובר תחילה סקר מקוון של מבנה הגוף הבסיסי, עיסוקו, סגנון וטעם אופנה מועדף, טווח מחירים וכו’. המלצת ה-Fix (סט של לבוש) נוצרת על ידי האלגוריתם ולאחר מכן מועבר לסטייליסט האנושי, כך שהוא או היא יכולים לבחור 5 פריטי לבוש למשלוח. ניתן להשתמש במידע נוסף כגון מידע מדיה חברתית ותמונות של הלקוח במהלך תהליך הבחירה.

לקוחות יכולים להגדיר את מחזור האספקה ​​כרצונם: למשל, כל שבועיים, פעם בחודש, כל חודשיים. המשלוח וההחזרה הינם בחינם, אך עמלת סטיילינג של 20 דולר נגבית עבור כל משלוח Fix.

עם קבלת Fix, ללקוח יש 3 ימים להחליט אם לקנות את הבגדים כפי שהם או להחזיר את חלקם או את כולם. במידה והלקוח רוכש ולו חלק אחד מסט לבוש, דמי הסטיילינג מנוכים ממחיר הלבוש, וברכישת כל הבגדים ב-Fix ניתנת הנחה נוספת של 25% על המחיר הכולל.

מותג אמיתי כבר אמרנו?

אתם מוזמנים להיכנס לאתר של stich fix

ולראות את עקרונות המותגים האמיתיים כפי שכותב עליהם שוב ושוב ,יריב עמית , מחבר הספר the real brands (מייסד הbrand academy)

אותנטיות ופשטות – אתר נקי, מעוצב צעיר ושמח, אנשים רגילים כמוני וכמוך , אין שום ניסיון להיות גדול ופומפוזי , יש ניסיון להיות כנה, פשוט, חברותי.

מסר חברתי – כבר בעמוד הראשון יש מסר חברתי , שהטיבו לומר אותו נכון – social impact וכן מתכוונים לזה , החברה מקפידה על איכות וקיימות .

חווית מותג= באתר, משתדלים לא להעמיס כמו כולם , ולהציג דברים אחרים שחשוב להם : שאלות ותשובות (כי מבינים שאנשים לא ברור להם איך השרות עובד, אז לא יחביאו את התשובות אלא ישימו אותן במקום בולט כבר בהתחלה ) רוצים לתת מתנה בבקשה gift card כן תחשבו על זה כמה נחמד יהיה לתת מתנה שלנו , קופסא עם בגדי סטיילינג איזו הפתעה.

והכי חשוב בחווית הלקוח באתר היא ההזמנה לעשות את השאלון האישי.

יתרון אמיתי – בגדים שסטייליסטים מתאימים לכם.לא מתאים תחזירו בלי לשלם . תחשבו כמה נחמד זה לקבל קופסא של הפתעות , עם בגדים שממש תאהבו , אבל לא תדעו מה הזמנתם .

מומלץ להיכנס לאתר שלהם :

https://www.stitchfix.com/

לסיכום

STITCH FIX הינה עוד הוכחה כי זהו העידן של המותגים החדשים המצליחים הנקראים “המותגים האמיתיים”

רוצים לקרוא עוד על איך להיות מותג אמיתי?

הזמינו את הספר the real brands

חברות מוזמנות להזמין את הקורס המרתק “סודות המותגים האמיתיים המצליחים בעולם “או להזמין את הרצאה המבוקשת של יריב עמית : “סוף עידן מותגי הענק ועליית המותגים האמיתיים .”

להזמנת קורס או הרצאה : info@brandacademy.co.il

פרטיים יכולים להזמין את הקורס הדיגיטלי – סודות המיתוג המנצח בעידן החדש , וללמוד איך להיות מותג אמיתי בקצב שלכם.

להזמנת הספר או קורס דיגיטלי “סודות המיתוג המנצח בעידן החדש”

ניתן להזמין עכשיו באתר brandacademy.co.il .

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים