articles
איזו אישיות יש למותג שלכם ?
Aaker on branding 2nd Edition , 2025
articles
branding
איזו אישיות יש למותג שלכם ?
סולם אישיות מותג שפותח במחקר קלאסי מהווה נקודת מוצא בבחירת תכונות האישיות שיהיו רלוונטיות למותג. הנשאלים העריכו את אישיותם של שישים מותגים ידועים באמצעות 114 תכונות אישיות. המחקר מצא שהערכות האישיות ייצגו חמש עשרה תכונות אישיות שמורכבות מחמשת גורמי אישיות, וסיפקו תחושה בסיסית על טווח ממדי האישיות ונקודת התחלה בעת יצירת אישיות מותג שאפתנית.
top of form
כנות
כנות Home Depot, Hallmark, Chevrolet, Coca-Cola, Schwab
מעמקי-ממוקד-משפחה, עיר קטנה, מעמד עובדים, אמריקאי קלאסי
ישיר-אתי, מתחשב, אכפתי
אותנטי-אמיתי, חסר גיל, בריא, קלאסי, מסורתי
ידידותי-חמים, שמח, עליז, סנטימנטלי
התלהבות
התלהבות Porsche, Absolut, Red Bull, Virgin
מרגש-נועז, אופנתי, יוצא דופן, בולט, פרובוקטיבי
נמרץ-הרפתקני, מלא חיים, חברותי, צעיר
כיפי-מפתיע, יצירתי, ייחודי, הומוריסטי, אמנותי
חדשני-תוקפני, עדכני, מודרני, עצמאי
יכולת מקצועית
יכולת מקצועית John Deere, Microsoft, CNN, Toyota
אמין-זהיר, מהימן, חרוץ, בטוח, יעיל
רציני-חכם, טכני, מקצועי
מצליח-מוביל, בטוח בעצמו, משפיע
אלגנטיות
אלגנטיות Tiffany, Four Seasons, Mercedes, Louis Vuitton
מעמד גבוה-מתוחכם, זוהר, נאה, בטוח בעצמו
מקסים-נשי, חלק, סקסי, עדין
קשיחות
אלגנטיות Tiffany, Four Seasons, Mercedes, Louis Vuitton
מעמד גבוה-מתוחכם, זוהר, נאה, בטוח בעצמו
מקסים-נשי, חלק, סקסי, עדין

bottom of form
סט זה של חמש-עשרה תכונות מספק נקודת מבט אחת אך ניתן ויש להרחיב אותו כמעט בכל הקשר. ייתכן שאף אחת מהן אינה רלוונטית לשווקי מוצרים מסוימים, ואחרות עשויות להתגלות. זה נכון במיוחד בתרבויות שונות. ממד הקשיחות לא נמצא כאשר המחקר הועתק ביפן ובספרד. במקום זאת, ביפן עלה ממד השלווה, בעוד שבספרד עלה ממד התשוקה
אישיות שעשויה להיות מתאימה ויעילה בעת יצירת חדשנות משבשת וכניסה לשוק עם מתחרים גדולים מבוססים, עשויה כבר לא להיות שימושית כאשר המותג שלך הופך למנהיג מחשבתי ומוביל שוק של תת-קטגוריה חדשה וממוקמת היטב. האישיות שהצליחה עם חדשנות משבשת בכך שהייתה שובבה, בלתי מתפשרת ומצחיקה באופן קיצוני, עשויה כבר לא להיות שימושית או אפילו מתאימה. ייתכן שיהיה צורך להוריד את רמת הקיצוניות של האישיות ולעבור להיות מנהיגת ידע, חדשנית ומוכשרת.
• דיוויד אקר, אבי המיתוג בעולם, ישתתף בכנס המיתוג השנתי של ישראל
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER