articles

מיתוג באודיו
מאת: הילה סטרוגו

articles

branding

Audio Branding

זה לא סוד שפודקאסטים צוברים פופולריות בימים אלה והם אחת מפלטפורמות המדיה הטרנדיות של ימינו. אבל בדיוק כמו מגזינים, תוכניות טלוויזיה או חברות, לפודקאסטים צריכה להיות אסטרטגיית מיתוג ספציפית כדי לבדל את עצמם מהמתחרים, ליצור יקום ייחודי ולמשוך קהלים חדשים.

מקרה מיתוג זה מציג את הדוגמה של La Poudre, פודקאסט פמיניסטי צרפתי של העיתונאית לורן באסטיד, שהופק על ידי אולפן הפודקאסט Nouvelles Écoutes. במקרה של מחקר זה, נדבר באופן ספציפי על מטרת המותג, ערכי המותג, מתן שמות, זהות אודיו, זהות ויזואלית ואסטרטגיית תקשורת מותגית.

אבל קודם כל, מהו פודקאסט?

פודקאסט הוא סדרה של קבצי אודיו אפיזודיים שמשתמשים יכולים להאזין להם באמצעות פלטפורמות סטרימינג כגון iTunes, SoundCloud, Spotify ואתרי ואפליקציות פודקאסטים אחרים. פודקאסטים חולקים היבטים עם תוכניות רדיו מסורתיות אך הם שונים במודל ההפצה שלהם: קבצים מאוחסנים באינטרנט לעומת דיפוזיה של רדיו. פרק פודקאסט בדרך כלל באורך של כ-20 דקות. עם זאת, חלק מהפודקאסטים יכולים להימשך בין שעה לשעתיים.

מה מיוחד ביצירת אסטרטגיית מותג לפודקאסט?

מה שהופך את הפודקאסטים למעניינים מבחינת מיתוג היא העובדה שהם מאפשרים למותגים ולמארחים עצמאיים ליצור קשר עמוק עם קהל ממוקד באמצעות שיחות וסיפורים אינטימיים.

עם זאת, מכיוון שיש להם פורמט שמע, זה יכול להיות מאתגר יותר ליצור זהות מותג חזקה עבור פודקאסט ספציפי. אנשים אכן רגילים יותר לעבוד על זהויות מותג חזותיות, ושוכחים שהיבט האודיו של מותגים יכול להיות חזק ביותר. הם יכולים גם ליצור קשרים עמוקים בין אנשים.

בואו נסתכל כעת כיצד הצוות מאחורי La Poudre הצליח ליצור אסטרטגיית מותג עקבית ועוצמתית עבור הפודקאסט שלהם!

אסטרטגיית המותג La Poudre – הניתוח שלנו:

מטרת המותג וערכים:

La Poudre הוא פודקאסט פמיניסטי שבו לורן באסטיד מקבלת אישה, אמנית, פעילה או פוליטיקאית מעוררת השראה לשיחה אינטימית ועמוקה.

היא נוסדה בשנת 2016, במטרה להציע מרחב בטוח לנשים לדבר ולשתף את הרעיונות שלהן ללא טאבו.

בהתבסס על המידע הזמין באינטרנט ועל הפרקים, אנו יכולים להסיק שהערכים העיקריים של La Poudre הם: כבוד, שוויון בין המינים, חופש הביטוי וחינוך.

אסטרטגיית זהות מותג:

שִׁיוּם

פירוש השם La Poudre בצרפתית הוא האבקה. בכל פרק, המארחת לורן באסטייד אוהבת לשאול את האורחים שלה מה המילה הזו אומרת עבורם. התשובות הניתנות מגוונות לא פחות ממעניינות: מייק אפ פודרה, הפודרה הקשורה לפיצוצים, אבק קסמים, רק אם להזכיר כמה.

בחירת שם שיכול לעורר מושגים שונים היא מהלך מעניין. הקהל יכול להזדהות עם החזון שלו לגבי שם הפודקאסט ושל הפמיניזם בכלל.

זהות מותג אודיו:

אסטרטגיית מיתוג האודיו מבוססת בעיקר על ג'ינגל מפורסם המורכב ממוזיקה וקולות נשיים עוצמתיים עם טוויסט וינטג'י. זה גורם לאנשים לצלול ישירות לעולמה של לה פודר ומאפשר להם להתחבר ליקום שנוצר על ידי המארחת והאורחים שלה.

הג'ינגל הוא גם דרך עוצמתית לבטא את אישיותו של המותג. הוא משתמש בשילוב של מנגינות קליטות והקלטות של קולות אקטיביסטיים נשיים, המעוררים אומץ, כוח ונכונות להתקדם.

גורם חשוב נוסף לאמינותו של לה פודר הוא טון הדיבור בו משתמשת המארחת של הפודקאסט. קולה הרך והנדיב של לורן באסטיד גם עוזר ליצור סביבה מאובטחת ואינטימית לנשים לחלוק רעיונות – בהתאם למטרת הפודקאסט.

כדי להפוך את תדמית מותג הפודקאסט לאטרקטיבית עבור המאזינים, חשוב לשמור על קוהרנטיות בין תקשורת אודיו חזותית.

מבחינת הזהות החזותית, הגופן המשמש ללוגו מתאים לסגנון האיור המייצג את הפודקאסט. האיור של לה פודר של אישה על רקע ורוד חיוור תואם באופן מושלם את ערכי המותג ואת תכונות האודיו של המותג. ניתן לזהות אותו בקלות בפלטפורמות פודקאסט.

באינסטגרם, La Poudre משתמש באותו גופן ובצבע ורוד חיוור בשילוב עם תמונות מאחורי הקלעים בשחור-לבן, מה שהופך את הזהות החזותית לקוהרנטית בין הפלטפורמות.

הזהות החזותית גם מותאמת ב-100% לארכיטקטורת המותג של אולפן הפודקאסט Nouvelles Écoutes: כמעט כל הפודקאסטים מהאולפן הזה חולקים זהות חזותית דומה (אותו גופן + איורים על רקע צבעוני). זוהי החלטה חכמה מאוד שכן היא מאפשרת לקהל לזהות בקלות פודקאסטים אחרים בהפקת האולפן ומשדרת תדמית מקצועית לציבור.

אודיו כפורמט הראשי

כפי שצוין לעיל, פודקאסט מאפשר ליצור קשר עמוק עם קהלים ממוקדים באמצעות שיחות וסיפורים אינטימיים. פורמט האודיו מאפשר למפיקים לשתף רגשות

יונים בצורה ייחודית, על ידי התמקדות רק בקולות, בצלילים אך גם בשתיקה.

הבחירה בתקשורת באמצעות פודקאסט היא גם דרך לשחרר את האורחים מלהפנות אליהם מצלמה ולכן מספקת יותר נוחות וקלות במהלך הראיונות. פורמט הפודקאסט מתאים אפוא לחלוטין למטרה של לה פודר להציע מקום בטוח לנשים לדבר בחופשיות.

"הרצון שלי כעיתונאי הוא שהוביל אותי להפיק פודקאסטים. מהר מאוד פיתה אותי האפשרות שהפורמט הזה מביא להאזנה לנאום לאורך תקופה ארוכה. היא מאפשרת למילותיהן של הנשים שאני מראיינת להתגלגל לעומק ולניואנסים, מבלי לערוך או לחתוך. זה חופש שלא נמצא באף מדיום אחר. כאשר אתה עובד עבור מדיה מודפסת, אתה מחויב לבחור את מה שאתה אומר. בעוד שבפודקאסט יש לך אפשרות לספק עדויות מעמיקות ומדויקות" מסביר לורן באסטיד בראיון למגזין 50-50 (תמצית מתורגמת מצרפתית לאנגלית).

תוכן אותנטי

הפודקאסט La Poudre מתמקד במתן תוכן אינפורמטיבי ואותנטי. הראיונות עם נשים ארוכים, ומאפשרים מספיק זמן לדון בנושאים חשובים סביב נשים ופמיניזם בצורה לא שיפוטית. האורחים לעולם אינם מופרעים ויש להם את החופש להביע את רגשותיהם ורעיונותיהם.

זה כנראה תרם להצלחה הגוברת של לה פודר. הפודקאסט מופיע לעתים קרובות בתוך חמשת הפודקאסטים הצרפתיים המובילים ב-iTunes והאינסטגרם שלהם מונה כעת יותר מ-56,000 עוקבים.

סיכום:

אסטרטגיית המותג של La Poudre עקבית בנקודות מגע שונות של תקשורת עם הקהל. השם הנבחר, האלמנטים האודיו והוויזואליים משקפים בצורה מושלמת את זהות המותג. הם תרמו ליצירת חוויה ייחודית לקהל, וגרמו לקהילה לצמוח ולעסוק לאורך השנים.

זוהי דוגמה ברורה לאופן שבו אסטרטגיית מותג מחושבת היטב יכולה ליצור חווית פודקאסט ייחודית ועקבית. זה לא רק מאפשר לפודקאסט למשוך קהל ולשמור עליו אלא גם תורם ליצירת עולם שמאזינים רוצים להיות חלק ממנו.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל


    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים