articles
Emotional branding
articles
branding
Emotional branding
כשאני אומר לכם שטראוס מה אתם מרגישים, כשאני אומר לכם אוסם מה אתם מרגישים? כשאני אומר לכם בנק הפועלים מה אתם מרגישים? כשאני אומר לכם בנק לאומי מה אתם מרגישים? לא הרבה נכון? אבל כשאני אומר לכם אפל אתם מרגישים את העצוב המושלם כשאני אומר לכם Virgin אתם מרגישים את החוצפה וההנאה כשאני אומר לכם Mustang אתם מרגישים את ההרפתקנות והחופש. במילה אחת זה כל הסיפור של מותג – רגש. כיום בעולם הצפוף והשופע, הדיפולט לכל מותג זה רגש הביטחון, ואיכות, מה שאתם יכולים למצוא במותגים שמניתי למעלה, כמו הבנקים. זה כבר לא מספיק. המותגים המצליחים ביותר הם אלה בעלי ה-Emotinal Branding הרעיון מאחורי ה-Emotional Branding הוא ליצור חוויית רגש המתחברת לצרכנים ויוצרת קשר עמוק יותר בין המותג ללקוחותיו.
הנה כמה שלבים עיקריים לבניית
ה-emotional branding
1. ניתוח והבנה של הקהל היעד:
תחשבו על אילו רגשות, ערכים ורצונות מחפש קהל היעד שלכם. מהם הצרכים שהם רוצים למלא, ואיך המותג יכול לתת מענה לזה.
2. הגדרת קריטריונים רגשיים:
מה אתם רוצים שהלקוחות ירגישו כשהם חושבים על המותג? האם זה רגש של שמחה, חופשיות, הרפתקנות ,יופי ,חוכמה או כל רגש אחר? הגדרת הרגשות הרצויים חשובה ביותר בכל התהליך.
3. בניית סיפור מעניין:
סיפור המותג המעניין והמרתק משמש קודם כל אתכם, ממנו תגלו את הרגש האמיתי של המותג שלכם. הסיפור חייב להיות אמיתי ולא המצאה, סיפור החושף רגש עמוק.
4. עיצוב רגשי:
זהו השלב בו הרוב נופלים, מדוע? כי אינם מבינים כמה חשיבות יש לעיצוב אחר , שונה מכולם, בצורה משמעותית. הם פוחדים, ומעדיפים ללכת על בטוח. צבעוניות וגרפיקה ייחודית, צילומים, סרטונים אחידים שהולכים עד הסוף הם מה שייצור בסופו של דבר חווית רגש ברורה.
5. פרסום עוצמתי:
הפרסום הינו שלב קריטי- החדרת המותג והוא אשר יקבע בסופו של דבר את הרגש והערכים כלפי המותג , הוא בסופו של דבר מה שיקבע את ההצלחה של תהליך המיתוג.
6. חווית מותג:
חוויות ייחודיות יכולות לשנות את חוויית הלקוח ולהעניק לו רגשות עמוקים כלפי המותג. זה יכול להיות דרך אירועים, פעילויות, תחרויות או חוויות מקוונות.
להלן דוגמאות של מותגים מצוינים אשר הצליחו לייצר רגש מיוחד
מותגים ותיקים:
1. Disney מותג דיסני מייצג קסם, פנטזיה וזיכרונות חיים. הם הצליחו ליצור קשר רגשי עמוק עם הצופים, דרך דמויות אהובות כמו מיקי מאוס ופרנסיס. כל פרק או סרט מספק חוויה רגשית שמתמקדת בתחושות של נוסטלגיה, שמחה ופליאה.
2. Apple אפל ידועה במיתוגה הקלאסי של “חדשנות”, “עיצוב מרשים” ו”פשטות”. הם הצליחו ליצור קשר רגשי עם הלקוחות באמצעות המוצרים הייחודיים שלהם, ובדרך כלל, חוויית השימוש החלומית שהם מספקים. כמו כן, הם הצליחו ליצור תחושה של השתייכות לקהילה של “האנשים שחושבים אחרת”
3. Coca-Cola קוקה-קולה יצרה מיתוג רגשי של “שמחה”, “אושר” ו”חגיגה”. המותג נח על יצירת חוויית שתייה מרעננת וכייפית, ומקושר לרגעים של שמחה, חברות וחגיגה
4. Nike נייקי בנתה מיתוג שמשדר חוזקות, תשוקה לספורט ותחרותיות. המותג דוגל בעשייה ואמיצות בהשגת מטרות, והצליח ליצור קהל מעריצים שחושבים על נייקי כפלטפורמה להשגת כל דבר שנרצה.
5. Starbucks סטארבקס יצרה תחושה של “סלוניות”, “נינוחות” ו”חמימות”. הם הצליחו ליצור חוויה של אירוח, מעבר לפשטות של לשתות קפה – הם הביאו איתם סגנון של חיים וסביבה נעימה שהופכת את הביקור בחנויותיהם לחוויה חברתית ומרגשת.
6. Harley-Davidsonהצליחה ליצור מיתוג רגשי של “חופש”, “מרדנות” ו”התמסרות לאופנועות”. המותג משמש סמל של תרבות רוק וגיבורות מחדש, ומתייחס אל תחושות ההתנגדות והאומץ.
7. Mustang – השם “מוסטנג” נבחר על ידי לאו אייקוקה, האיש המפורסם שעמד בראש צוות השיווק של פורד בשנות ה-60. השם נבחר כדי להעניק לרכב תחושת עוז וחופשיות, ולהצמיד אותו לתחרותיות ולרוח המסעות שהייתה נפוצה במדינות אמריקה.
מותגים חדשים:
8.Airbnbהצליחה ליצור מיתוג של “חוויית אירוח מקומית” ו”הכרת תרבויות”. הצליחו לגרום לנו להרגיש “חברות”,”בייתיות”
9. TESLAהצליחה לגרום לנו להרגיש “יוקרה”, “שיא החדשנות “.
10.Warbr Parker מותג המשקפיים Warby Parker הצליח ליצור מיתוג רגשי של “חוצפה”, “צעירות” ,”אופנתיות”
Chobani .11 הוא מותג גבינה יוונית מצליח מאוד בארה”ב. הצליח לייצר רגש של אהבה מקומית, שמחה, פשטות .
12.Allbirds המותג Allbirds נעליים השומרות על קיימות ואיכות סביבה לצד אופנתיות וחזקות הצליחו לייצר רגש של “חוזק”, “ידידותיות” .
12. Impossible Foods מותג מצליח מאוד בתחום תחליפי הבשר. הצליחו לייצר רגש של “הפתעה” “חדשנות”.
Fenty Beauty .14 מותג האיפור של הזמרת ריהאנה, הצליח להגדיר את תחום הקוסמטיקה בגוונים מגוונים שמתאימים לכל גוון עור. והצליח לייצר רגש של “גלורי”, “ייחודיות”.
Bee’s Wrap .15 הם מייצרים פריטי אריזה ידידותיים לסביבה עשויים מבד חומרים טבעיים, שניתן להשתמש בהם מחדש. הצליחו לייצר רגש של ” נעימות”
Drunk Elephant .16 מותג קוסמטיקה טבעית שיצר מיתוג של “בריאות עור נקי מחומרים רעילים” המותג הצליח לייצר רגש של “שונות”, “צעירות”
MeUndies .17 אופנת הלבשה תחתונה הצליחה לגרום לנו להרגיש “מגניבות”.
18. ROTHY’S מייצרים נעליים עשויות מחומרים ממוחזרים ומתמחים בשילוב בין עיצוב יפה לאחריות סביבתית. הצליחו לגרום לנו להרגיש “עיצוב אלגנטי”
19. COTOPAXI הוא מותג של בגדים וציוד טבע, שהצליח לייצר רגש של “תרמילאיות” “קהילתיות”.
20. casper המזרנים אשר הצליחו לייצר רגש של “קלילות”, “שובביות”
רוצים לדעת עוד על איך מותגים בונים מיתוג רגשי
הירשמו לכנס המיתוג השנתי 2023 אשר יעסוק השנה בשאלה: “כיצד יוצרים
ערך מוסף למותג בשוק צפוף?”
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER