articles

55 חוקי המיתוג
מאת: בריאן קולינס, מגדולי אנשי המיתוג והעיצוב בעולם
בריאן קולינס ישתתף בכנס המיתוג השנתי 2024 להלן צרור עקרונות, כללים, תובנות מתוך המאמר
שלו 101 חוקי עיצוב, המתייחסים למיתוג, לקוחות ומה שבינהם

articles

branding

55 חוקי המיתוג

מאת: בריאן קולינס, מגדולי אנשי המיתוג והעיצוב בעולם. בריאן קולינס ישתתף בכנס המיתוג השנתי 2024 להלן צרור עקרונות, כללים, תובנות מתוך המאמר שלו 101 חוקי עיצוב, המתייחסים למיתוג, לקוחות ומה שבינהם

1.כשאתה עובד רק בשביל כסף, בלי שום אהבה למה שאתה עושה, העבודה שלך תחסר אנרגיה. אנשים ירגישו את זה. אז תן לכל פרויקט את כל מה שיש לך, בכל רגע, בכל פעם.

2. כשמישהו מבטל את השאיפות שלך. רק הקטנים עושים את זה. הימנע מהם. במקום זאת, חפש את אלה שהרבה יותר טובים ממך; הם יגרמו לך להרגיש שאתה יכול להגשים את החלומות שלך, מכיוון שהחלומות שלהם כנראה אפילו גדולים יותר. הם יניפו אותך אל קו הסיום.

3.מותג תמיד עונה על שתי שאלות. הראשון זה הפנימי: במה אנחנו מאמינים? השני, מבחינה חיצונית: איך אנחנו מתנהגים? אתה חייב להישאר אותנטי לעצמך, לערכי הליבה שלך ולמה שאתה מייצג. אם אתה לא, אנשים ירחרחו אותך. אבל המותג שלך חייב לשמור על התאמה תרבותית – להישאר רלוונטי לזמנים, תמיד להתפתח כדי לעורר השראה בקרב אנשים בכלל. התשובות לשתי הסקרנות הללו חייבות תמיד להיות מיושרות.
4.מצא דרך לחבר כל פרויקט למשהו הרבה יותר גדול: ערך מסדר גבוה יותר, אמת, מטרה אמיצה או שאלה גדולה יותר.

5.שים את זה על השולחן שלך: “אתה אף פעם לא משנה דברים על ידי מאבק במציאות הקיימת. כדי לשנות משהו, בנה מודל חדש שהופך את המודל הקיים למיושן”.

6.מעצב טוב יעזור לחברה להגיע לאן שהיא רוצה להגיע. מעצב גדול ידחוף חברה לאן שהיא צריכה להגיע.
7.אתה הולך לספר סיפור? אז ספר סיפור גדול. סיפור ענק. סיפור אפי. או לא לספר סיפור בכלל.

8.תפקידה של מנהיגות יצירתית הוא ליצור יותר מנהיגים – לא יותר עוקבים. השקפה זו נדירה יותר ממה שהייתי רוצה.

9.למדתי שיש רק שני סוגים של אנשים:
1.) אנשים שעושים בדיוק מה שהם אומרים שהם יעשו.
2.) אנשים שמלאים בחרא.

10.הצורה באה בעקבות הפנטזיה. כל רעיון טוב נובע מניצוץ של דמיון, לא מפרגמטיות. עובדות חשובות. אבל דימיון יוצר עתיד.

11.אם תאבד את הרצון להיות טיפש, את הכוח לצחוק, ואת היכולת לצחוק על עצמך, תאבד את הכוח לחשוב. כל עבודה ושום משחק הופך את ג’ק לילד משעמם מסיבה אחת: זה הורג את דמיונו.

12.נתקעתם בבעיה שאינכם יכולים לפתור? לכו גדול יותר. הרחיבו את זה. הפכו אותה לענק. אל תנסו להכיל אותה, או לפשט אותה, או להפחית אותה. הפכו אותה כל כך גדולה שאתה יכול להתחיל לראות דפוס חדש. הבעיה הגדולה יותר והקטנה יותר תיפתר בדרך.
13.התחל תמיד במיתולוגיה. זה דלק טוב. אגדות ופנטזיה לא מזדקנים או מתיישנים מסיבה אחת: הם צעד לתוך מימד מעבר להישג ידו של הזמן עצמו. בנה איתם.

14.כשמלאו לי 35, העברתי את הרצון שלי להיות מאושר לרצון להיות שימושי. זה עשה את כל ההבדל.

15.יש רק שני סוגים של מנהיגים:
1.) אלה בחדר המכונות שעוזרים לצוות לגרוף את הפחם.
2.) אלה שיושבים בראש הרכבת ומנופפים להמונים כשהם עוברים.

16.למד מסוכנויות פרסום. הם אומרים כן להכל, גם כשהם לא יכולים לעשות את זה. אבל הם מנסים. מעצבים אומרים לא לעתים קרובות מדי: “אה, לא. אנחנו לא עושים את זה!” זה קצר רואי. במקום זאת, אמור כן להכל. אבל תמיד הוסף “כן…אם.” לאחר מכן הגדר את המונחים שלך.
17.הייתי בוועדה עם המחנך המוערך סר קן רובינסון. באחת הפגישה שבה אורח פומפוזי רץ, הוא פנה אלי ולחש, “מה שאנחנו עושים בשביל עצמנו מת איתנו כשאנחנו עוזבים את הכוכב הזה. מה שאנחנו עושים למען אנשים אחרים יכול לחיות לנצח”.

18.ההיפך מאומץ אינו פחדנות. ההפך מאומץ הוא קונפורמיות.

19.חפש את הפשטות רק בצד הרחוק של המורכבות. עשה את העבודה, את המחקר, את ההבנה וגלה את התובנה הבלתי נראית, המפתיעה והבלתי צפויה, לפני שתתחיל ליצור את הפתרון שלך.

20.מעצב מהולל שאני מעריץ אמר פעם “סטייל = מופלץ”. אני לא מסכים. אני מאמין ש”סטייל = דיוק”. זה נותן מיקוד ורלוונטיות בזמן לרעיונות.

21.אם אתה רוצה לגרום לאנשים לאהוב דברים, עבוד בפרסום. אם אתה רוצה לעשות דברים שאנשים אוהבים, עבוד בעיצוב. שתיהן דרכים תקפות לבנות מותג, אבל הדרך השנייה משתלמת יותר בטווח הארוך.

22.אתה תמיד יכול להוציא סיפור טוב ממוצר מצליח. אבל אתה לא תמיד יכול להוציא מוצר טוב מתוך סיפור.
23.שכור אנשים מוכשרים שהלקוחות שלך לעולם לא יכניסו לדלת הכניסה שלהם. תן להם השפעה. פנה את המסלול. ספק כריכים. ותעמוד מאחור.

24.לעולם אל תהיה משעמם. תהיה מגוחך. אַבּסוּרדִי. אבל לעולם אל תהיה משעמם. (כן, כלל זה יכניס אותך לצרות.)
25. דחוף

26.דחוף חזק יותר.

27.המטרה היא להפוך את המסובך לפשוט – לא להיפך. הרעיונות הטובים ביותר באים לידי ביטוי לעתים קרובות כרעיונות פשוטים. יהיה להם כוח כי הם ירגישו בלתי נמנעים.

28.במבט לאחור מהסוף של פרויקט, יהיה לזה מראה של בלתי נמנע. אבל כשהתחלת, לא היה לך מושג שתסיים שם. מה שמציעים עמומים בשלב זה הוא מסוכן: “תהליך יצירתי זה מבולגן מדי ומסובך מדי. הוא זקוק ליעילות מכיוון שהפתרון הזה היה כל כך הגיוני. עלינו ליישם יותר היגיון לאורך התהליך!” זו ההתחלה של הסוף של היצירתיות. תתנגד לדחף הזה. זה הורס את הספונטניות, המקוריות, השלווה וחוסר הכוונה, שם מחכים לך הרעיונות הגדולים ביותר.

29. אתה מוצא את עצמך מוקף באנשים שמייבבים ש”לקוחות לא מבינים מה אנחנו עושים”? התרחק. לאנשים האלה לעולם לא יהיו לקוחות טובים.

30.מעצבים ממוצעים לוחצים על הבלמים כשהם חשים פחד. אבל כשהמוכשרים נבהלים, הם לוחצים על הדוושה, מאיצים ונוסעים בראש אל הלא נודע.

31.לימדתי תלמידים כבר 20 שנה. בזמן הזה ראיתי ביטחון עצמי, התמדה ורצון משחקים תפקיד הרבה יותר גדול בצמיחה ובהישגים מאשר כישרון. פַּסִיבִי? מתבכיין? מחכה להזמנות? אתה לא תקום מהקרקע. מוּמרָץ? מתלהב? סקרן? השמיים הם הגבול שלך.

32.”תמיד תחשוב עם המקל שלך קדימה.” אמיליה ארהארט ציירה את זה במטוס שלה. היא התכוונה, אני מתאר לעצמי, לנצל את הרגע שבו הוא יגיע. תדלק לפי הצורך. אל תחכו לשום סוג ארור של “השראה”. הרם את המצערת. תחזור לאוויר. תמשיך לעוף.

33.האם אתה בסוכנות שבדרך כלל מגייסת חברות חמות בתעשייה כדי להוביל במקום לקדם חברות פוטנציאליות? ברח. עַכשָׁיו. הסוכנות לעולם לא תהפוך למה שהיא רוצה להיות.

34.הפרד מדברים מעושים. כשמישהו בא אלי לראיון, אני מציע ספר טוב – על כל דבר – לקריאה מראש. “אחרי שתסיים את זה, התקשר אליי, ונקבע זמן מסוים.” 90% לא קוראים, אבל יש יוצאים מן הכלל, אני שוכר מה-10% הנותרים.

35.היזהרו מלעשות יותר מדי עבודה שמעתיקה את האנשים שאתם מעריצים. התחילו ככה כדי לראות מה מרגיש נכון. אבל כוונו לחפש את מה שהם חיפשו במקום לעשות את מה שהם עושים.

36.התרחק מאנשים שמבלבלים בין פומפוזיות לעומק.

37.כשמישהו לא מסכים איתך, אל תגן על עצמך. במקום זאת, הקשיבו. בקשו מהם להסביר, לאמת את הדאגה שלהם, להרחיב עליה ולאשר את נקודת המבט שלהם. רק אז מישהו יקשיב לכל מה שיש לך להגיד. הלוואי שמישהו היה אומר לי את זה בגיל ההתבגרות שלי.
38.אנחנו לא יוצרים עולמות פנטזיה כדי לברוח מהמציאות. אנחנו יוצרים אותם כדי שנוכל לראות טוב יותר, להבין ולעצב מחדש את המציאות.

39.סיפור הוא לא רק סיפור של קונפליקט. זה יכול להיות באר של ערכים משותפים. אם תשנה את הסיפור שאנשים מספרים על עצמם ועל הקהילות שלהם, אתה לא יכול רק לשנות את האנשים האלה, אתה יכול לשנות תרבות שלמה.

40.שמת לב שלקוח עושה משהו מגעיל בפעם הראשונה? לעולם אל תחכה לפעם השנייה. פנה אליו מהר, או חתוך אותו. כך או כך, אל “תחכה ותראה”. זה משאיר אותך ואת הצוות שלך פגיעים. מה שראית זה מי הוא. זוז מהר.

41.שליטה לא מושגת מהשכל. שליטה לא מושגת מכישרון. שליטה לא מושגת מאמביציה. שליטה מושגת רק מזמן ומיקוד שיושמו במלאכה שלך לאורך שנים רבות. אל תבלבל את זה עם תהילה.

42.קבלו מחמאות בחן. התייחסו לחנפנים בחשדנות. הקשיבו למתלוננים ולציניקנים שלכם – לא כי אולי תלמדו מהם, אלא כי אכפת להם בסתר.

43.אם רעיון לא מפחיד אותך בצורה כלשהי, זה לא ממש רעיון טוב.

44.סדר חשיבות של סוכנות גדולה: לקוחות –> עבודה –> אנשים.
שלנו: אנשים -> עבודה -> לקוחות הלקוח -> לקוחות.
זה קל. אנשים טובים עושים עבודה טובה שלקוחות אוהבים כדי שהלקוחות יצליחו.

45.אל תעבוד עם לקוחות כדי לעזור להם להיות הטובים ביותר. עבוד עם לקוחות כדי לעזור להם להפוך ליחידים במינם.

46.לקוחות רוצים שתצליח בטירוף. בגלל זה הם שכרו אותך. תראה להם איך. זו העבודה הארורה שלך. תעשה את זה.

47.אוּלַי. אולי. יִתָכֵן. ביום מן הימים. אלו הן מהמילים המזיקות ביותר שאדם יצירתי יכול להשתמש בהן. זרוק אותן.

48.כששואלים אותי להגדרה של “מותג”, אני משתמש בזה: מותג הוא הבטחה המבוצעת באופן עקבי לאורך זמן. זה החזיק מעמד כבר זמן מה.

49.מותגים הם מנטורים לבאות. הטובים ביותר יודעים לצפות מה יהיה, ואז יוצרים ומעבירים אותנו אל המחר.

50.זה אף פעם לא קשור לניצחון. זה אף פעם לא קשור להפסד. מדובר רק בלמידה.

51.כאשר אתה מגיש תשלום עבור העבודה שלך, מישהו תמיד ישאל, “האם זה ניתן למשא ומתן?” ענה לו: “כן. גבוה יותר.”

52.אל תדאג לגבי המתחרים שלך. אתה כבר לא בתחרות איתם. אתה רק בתחרות עם העתיד עצמו. אז אל תסתכל מעבר לכתף. תסתכל שנתיים, שלוש, חמש שנים בהמשך הדרך ותמציא אחורה משם.

53.היו מודעים לכך שכל בחירה שאתם עושים מסתכמת בשתי אפשרויות: יצירת תלונות או יצירת תקווה. בסופו של דבר, זה כל כך פשוט.

54.בסופו של דבר, יש רק שתי שאלות מפתח שהעולם שואל אותנו: 1.) מי אתה? 2.) לאן אתה הולך? שאלות אלו הן אותן שאלות שאנו שואלים את לקוחותינו. הראשון הוא על אותנטיות, השני הוא על הרלוונטיות. לשאול אותן ישאיר את העולם פתוח לרווחה מולך.

55.אם לקחתי שיעורים מאוגילבי, זה היו שני אלה: 1) תחשוב בגדול. ואז, תחשוב עוד יותר גדול. 2) נצל כל הזדמנות כל עוד אתה יכול. תפוס אותם. ותלך על הכל. אתה אף פעם לא יודע אם הם אי פעם יבואו שוב.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו