articles

כוחו של השם
מאת: יריב עמית

articles

naming

כוחו של השם- תשכחו משם קצר, קליט וזורם. תשברו את הכללים

שם טוב הוא כמו וו של חכה הננעץ במוחנו, ומחבר אותנו למותג – נסה לשים עליו פיתיון אחר ואתה מסתכן באיבוד הקשר. חשיבות השם הינה עליונה, אל ריס וג’ק טראוט בספרם המיתולוגי : positiong the battle on your mind
טוענים שהשם הינו 70% מהצלחה של מותג !
את חשיבות השם הבינו אף השחקנים והזמרים הם אולי המותגים האנושיים הכי ידועים בשינוי שמם.

את חשיבות השם הבינו אף השחקנים והזמרים הם אולי המותגים האנושיים הכי ידועים בשינוי שמם.

ראלף ליפשיץ לא חשב שבשמו יש מספיק סקס אפיל לעסק. הוא שינה את שמו לראלף לורן. מותג הפולו שלו חולל מהפכה בשיווק העולמי. על חולצה של ראלף לורן משלמים הרבה כסף,מדוע? מכיוון שהיא איכותית הרבה יותר מכולן? האם היתה נחשקת עם השם ראלף ליפשיץ? כלל לא בטוח . הכל מתחיל בבחירת שם נכונה – ראלף לורן.
קאנון המצלמות , לא נקראה כך עד 1993 קנון החלה את חיי המותג שלה בשנת 1933 עם השם “מעבדת מכשירים אופטיים מדויקים”. כעבור כמה שנים השם הוחלף ל”קנון “על שם המצלמה הראשונה של החברה, הקוואנון שהיא השם היפני של הבודהיסטווה הבודהיסטית של הרחמים.
שמות טובים הם בלתי נשכחים, רומזים לתפקוד, לשינוי חשיבה ולעיתים ממציאים שפה. קחו למשל את Blackberry, Google, Starbucks, Amazon, Pinterest, Swiffer ו- Netflix. שמות מותגים מצליחים תופסים את הצומת בין ביטוי המותג, בידול והשפעתו על הצרכן .

Examples of Actors Who Changed Their Names
Birth name New Name
Alan Alda Alphonso D’Abruzzo
Cherilyn Sarkisian Cher
William Michael Albert Broad Billy Idol
Walden Robert Cassotto Bobby Darin
Marion Michael Morrison John Wayne
Dana Owens Queen Latifah
המאפיינים של שמות מותג מוצלחים?

ממצב – השם תומך במיצוב המותג
מבדיל – השם ייחודי ויוצר בידול מאחרים
אנרגטי – השם מחיה את המוצר לחיים
זרימה – לשם יש זרימה הרמונית והוא קליט
קל – השם קל לאיית וקל להגייה
עומק – לשם יש מספר רבדים של משמעויות ואסוציאציות
סיפור – השם בלתי נשכח ומעביר נקודת מבט
בעלות – לשם אין התנגשויות עם מותגים אחרים בשום קטגוריה

סוגי השמות

שמות תיאוריים: הם אינם ניתנים לציון אך מגדירים בבירור את הסיפור. דוגמאות: Subway, E * Trade, Pizza Hut, Locker Foot

שמות חווייתיים: הם אינטואיטיביים, קשים יותר לסימן מסחרי ולא תמיד מבדילים את המותג. דוגמאות: safari, explorer, Lyft, united

שמות מעוררים: הם בעלי עוצמה ומושרשים במיצוב המותג. דוגמאות: virgin, slack, pandora, apple

שמות מומצאים: מילים חדשות אשר לא קיימות בשפה, אבל יש להן כוח דוגמאות: kodak, snapple, haggen doze, סודוך ,elegore

שאלה אחת פשוטה תעזור לכם להתחיל בתהליך השמות:
“מה אתה רוצה לעורר במוחו של הקהל כשהוא שומע את השם החדש?”
תשכחו מכל מה שאמרנו לכם עד עכשיו

לאחר שאמרנו כל זאת, אנו אומרים לכם, תשכחו מכל החוקים על שמות,
שיהיה קליט, קצר, זורם, מביע . זה לא משנה , מה שהכי חשוב שיהיה
בולט, שונה ומסקרן. אל תפחדו לשבור את כל החוקים .
אתה יכול למשוך תשומת לב של אנשים בכך שאתה לא מתאים. אם שם החברה שלך הוא הפתעה – או משום שהוא אינו עומד במוסכמות המגזר שלך, או משום שזה לא מה שאנשים ציפו לסוג העסק שלך – אז הקהל שלך צריך להיות מעורב קצת (לעתים קרובות באופן לא מודע. ) על מנת להבין את זה. אנשים מעורבים יותר מכיוון שהם צריכים לפתור את בעיית אי ההתאמה.

רוצים דוגמאות בבקשה :

The boring company

המיזם האחרון של אלון מאסק, “The Boring Company”, לוקח את זה לקיצוניות ההיגיון. חברה להקמת מערכת מנהרות נרחבות לנסיעה במהירות גבוהה ברכב., שם בולט, אפילו קצת חסר ערך עצמי בהינתן השאיפות הנעלות של החברה לחפור (לא, לשעמם) מערכת מנהרות .

BRANDLESS

ב2017 נוסדה רשת של מוצרים במחירים זולים , אשר קראה תיגר על כוחו של המותג . הניסיון להיות מותג ללא מותג , עבד יפה בהתחלה אך לבסוף עקב בעיות תימחור לא נכונות ואיכות לא עקבית ב2019 הרשת נסגרה .

UGLY

מותג מים מוגזים מרדני, נלהב ואוהב שישנה את אופן השתייה שלנו.
משקאות ugly הם מגוון מים מוגזים בטעם פירות טבעיים 100% ללא סוכר, ללא ממתיק, ללא קלוריות וללא שום דבר מלאכותי לחלוטין.ללא כל התוספות המכוערות… בדיוק כמו שאנחנו צריכים.

Drunk elephant

חברת קוסמטיקה לטיפול בעיקר בעור הפנים . מוצרי טיפוח קלינים לעור נקי
ללא 6 המרכיבים הרעילים והמזיקים. נוסדה ע”י עקרת בית בשנת 2012
אמא ל 4 ילדים . היא החליטה לקרוא למותג בשם זה על שם צמח המרולה , תמצית המשולבת במוצרים. צמח שהאגדה מספרת שהפילים בהודו אוכלים את הפירות שלו ושה גורם להם להשתכרות קלה… בשנת 2019 נמכר המותג לחברת “שיסידו” ב845 מיליון דולר

עוד טיפים לבחירת שם בעידן החדש

1. תן רמזים

אלמנט מכריע של מעורבות זה זכירות. על ידי מתן רמז, הצעה או רמיזה לעסק שלך על שמך, אתה יכול לעזור לאנשים לזכור מי אתה ומה אתה עושה. אך היזהר לא לספק יותר מידי מידע רק דחיפה בכיוון הכללי הנכון, מבלי לאיית דברים, מכיוון שלתת לקהל שלך למצוא את המשמעות של השם בעצמם הופכת אותו לחזק יותר.

2. תהיה אנושי

אלמנט מכריע של מעורבות זה זכירות. על ידי מתן רמז, הצעה או רמיזה לעסק שלך על שמך, אתה יכול לעזור לאנשים לזכור מי אתה ומה אתה עושה. אך היזהר לא לספק יותר מידי מידע רק דחיפה בכיוון הכללי הנכון, מבלי לאיית דברים, מכיוון שלתת לקהל שלך למצוא את המשמעות של השם בעצמם הופכת אותו לחזק יותר.

3. ספר את סיפור המותג שלך

במשך אלפי שנים אנשים נקשרו בכך שהם מספרים זה לזה סיפורים. אנשים שמבינים במיתוג יודעים זאת, ולכן הם מרבים לספר סיפורים על עסקיהם. שמות יכולים למלא תפקיד ב’נראטיבים ‘אלה. אז שם עם רציונל, או סיפור רקע, יכול להיות חזק מאוד. העסק שלך יכול להיקרא על שם העיירה בה פגשת את בעלך או אשתך, זה יכול להיווצר משמות משפחה של חלוצים ראשונים בענף שלך, או מהעץ שממנו עשויה קומת המשרד שלך – פרט הסיפור באמת משנה. אנשים אוהבים סיפור, זה מעניין אותם. אתה יכול אפילו להשתמש במה שמכונה ‘פוסט רציונליזציה’: למצוא שם שאתה אוהב ולהמציא סיפור שיתאים לו.

4. היה אמיץ

הקשב לליבך. שם לא נוגע לעובדות ולנתונים. זה לא רציונלי. זה רגשי. אז אם השם המוצע שלך גורם לך להתרגש, לגרום לך לחייך או לגרום לך להיות קצת עצבני, אז אתה על משהו. אם זה מרגיש נוח, מוכר או בטוח, סביר מאוד שלא יהיה מרתק ולא יעזור לשם העסק שלך להפוך לשם מותג.
דוגמא לחברת מיתוג הנקראת:brands are boring

כמה מסוכן לשנות את שם העסק שלך?
האם תאבד את כל הלקוחות שלך אם כן?

אני פוגש המון בעלי עסקים שמפחדים לשנות את שם העסק שלהם, למרות שזה כבר לא רלוונטי או מתאים. העצה שלי היא תמיד זהה, אם אתה חושב שתאבד את כל הלקוחות שלך פשוט בגלל שאתה משנה את שם העסק שלך, באמת שאין לך אותם, לא משנה כמה כלי שיווקי חזק אתה חושב שההיסטוריה של שם העסק שלך היא.
המציאות היא שאנחנו חיים בעולם שמחבק חדש, הוא מברך על חדשנות, שינוי וחשיבה ורעיונות טריים – וזה תקף למה שאנחנו מכנים העסק שלנו. אם אתה משנה את שם העסק שלך מכל הסיבות הנכונות, זה דבר נהדר. למעשה זה נותן לך הרבה מה לדבר והרבה דרכים להתקשר עם הלקוחות שלך. זה מחזק מחדש את הצוות שלך. זה נותן לך הזדמנות להציב את הסצינה לעתיד. כל הדברים החיוביים ביותר.
העצה שלי אליך היא שאם אתה נאבק במושג שינוי שם, אתה כנראה צריך לשנות אותו. אל תדאג לאבד לקוחות – התמקד במקום זה איך אתה יכול להפוך את זה להזדמנות משמעותית לעסוק את הלקוחות שלך ולהניע מחדש את מערכות היחסים שלך. התרגש, דבר את זה, העביר אותו בכל מדיום שאתה יכול, מחתימת הדוא”ל שלך לאתר שלך. עשה זאת היטב ותשאל את עצמך מדוע לא עשית זאת מוקדם יותר.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים