articles
Jeni’s Splendid Ice Creams Brand Story
articles
branding
Jeni’s Splendid Ice Creams Brand Story
סיפור המותג ג'ני הוקמה על ידי ג'ני בריטון בשנת 2002 בקולומבוס, אוהיו. לפני שהשיקה את המותג שלה, ג'ני למדה אמנות ועבדה במאפייה צרפתית שם התעניינה בתכונות הארומטיות של האוכל. זה הוביל אותה לניסויים בהוספת שמנים אתריים לגלידה.
המיזם הראשון שלה בתחום הגלידה נקרא למעשה Scraem בשוק הצפוני של קולומבוס, אותו פתחה בשנת 1996 בגיל 22. לאחר שהעסק הראשוני נסגר, היא לא התייאשה, נהפוכו, צברה ניסיון והשיקה את Jeni’s Splendid Ice Creams וכעת היא מוכרת ב-80 חנויות גלידה ו-12,500 רשתות ומרקטים עם הכנסה שנתית של למעלה מ-125 מיליון דולר.
הסיפור של ג’ני מתמקד ביצירת גלידות פרמיום באמצעות רכיבים טבעיים ,חלב מפרות הרועות באחו הפתוח, ללא חומרי טעם סינטטיים, צבעי מאכל, או תערובות גלידה מוכנות מהמדף. תוך עידוד הקהילתיות שיש במפגשים סביב גלידה. ג’ני צמחה מחנות גלידה בודדת למותג לאומי הזמין בחנויות מכולת ברחבי ארה”ב, תוך שמירה על המיצוב האומנותי איכות הפרימיום שלה, ואהבה גדולה לאנשים
הבידול
1. טעמים ייחודיים ויצירתיים שחורגים מהאפשרויות הרגילות כמו Brambleberry Crisp, , Lonely ghost double dough, Merry Berry , wedding cake ועוד
2. רכיבים איכותיים שנרכשים ישירות מהמקור הטבעי ללא מתווכחים ובשקיפות
3. בסיס גלידה ייחודי שאינו משתמש בחלמוני ביצים (בניגוד לרוב הגלידות הפרימיום) אלא בגבינת שמנת
4. דגש חזק על קיימות וקהילתיות
5. גלידה במשלוחים לכל ארה”ב בזכות הקרח היבש, השומר על הקור לאורך זמן רב
השיווק
• סיפור סיפורים: המותג מתמקד מאוד בסיפורים מאחורי הטעמים והרכיבים שלהם
• בניית קהילה: יצירת חנויות גלידה כמקומות מפגש קהילתיים
• דגש אסתטי: אריזה ועיצוב חנות יפים שהם ראויים מאוד לאינסטגרם
• מהדורות מוגבלות: יצירת טעמים עונתיים וטעמים לזמן מוגבל שמעוררים התרגשות
• שותפויות: שיתופי פעולה עם מותגים אומנותיים אחרים וידוענים
• ישירות לצרכן: נוכחות חזקה במסחר אלקטרוני המאפשרת משלוח לכל רחבי ארה”ב
• אחריות חברתית: הדגשת שיטות הקיימות שלהם ותמיכה בקהילה
מה ג’ני אומרת על המותג שלה
(מתוך ראיונות ברשתות והפודקאסט Hitting the Mark עם פביאן גריהולטר)
על החזון שלה
ג’ני הדגישה לעתים קרובות שהיא מעולם לא התכוונה רק להכין גלידה – היא רצתה ליצור חוויה. בראיונות, היא תיארה את המשימה שלה כ”הכנת גלידה טובה יותר וקירוב אנשים”. כשאתם מגדירים חזון, בדיוק כמו גני, תשאלו את עצמכם, מה אתם רוצים שיקרה בלי המילה כסף. בסופו של דבר התשוקה למותג שלך תנצח.
על איכות ורכיבים
היא מדברת לעתים קרובות על המחויבות שלה לאיכות: “אני מכינה גלידה כדי להדגים שגלידה יכולה להיות טובה יותר. אנחנו מכינים כל טעם מהיסוד עם רכיבים שאני גאה בהם.”
על קהילה
ג’ני הדגישה שחנויות הגלידה שלה תוכננו להיות מקומות מפגש קהילתיים. היא אמרה: “גלידה היא המדיה החברתית המקורית. היא מקרבת אנשים ויוצרת שיחה.”


סודות ההצלחה בשוק צפוף
1. חזון ברור “אי אפשר להיות הכל לכולם. יש לנו את הסגנון שלנו, את נקודת המבט שלנו, ואנחנו דבקים בה.”
2. התמקדות באיכות ולא בהרחבה היא הזכירה שבימים הראשונים, היא התמקדה מאוד בשכלול המוצר שלה לפני ההתרחבות. “צמחנו לאט מאוד ובאופן אורגני. רציתי להבטיח שהגלידה מושלמת לפני שגדלנו.”
3. בניית תרבות צוות חזקה ג’ני לעתים קרובות מייחסת את הצלחת המותג לצוות שלה: “הקף את עצמך באנשים שטובים ממך במה שהם עושים.”
4. קשר ישיר עם לקוחות “אני עדיין מבלה זמן בחנויות שלנו ומדברת עם לקוחות. המשוב הישיר הזה הוא ללא תחליף.”
5. חדשנות מתמדת “אנחנו תמיד עובדים על טעמים חדשים, אבל אנחנו מקפידים מאוד לגבי כל טעם שאנו מוציאים. כל טעם חדש חייב להיות באמת מיוחד.”
6. אותנטיות בסיפור סיפורים “אנשים מתחברים לסיפורים אמיתיים. אנחנו משתפים את הסיפורים של החקלאים שלנו, חברי הצוות שלנו, וההשראה מאחורי הטעמים שלנו.”
7. חשיבה מעבר למוצר “אנחנו לא רק מוכרים גלידה, אנחנו מוכרים חוויה ומערכת ערכים.”
ג’ני טענה שהצלחה בשוק צפוף באה מלעמוד על משהו ספציפי במקום לנסות להתחרות במחיר או בנוחות. הגישה שלה הייתה ליצור מוצר וחוויה ייחודיים שהלקוחות לא יכולים למצוא במקום אחר.
פילוסופיית המותג
לעשות אדם אחד מאושר באמת ואז לעבור לבא”
• היא רואה את המותג שלה כיוצר “עולם” שהלקוחות נכנסים אליו (ה”בית ספר של ווילי וונקה ליזמות”)
• למרות שהמותג נקרא “Jeni’s”, היא בכוונה הסיטה את הפוקוס מעצמה למוצר
• היא מעריכה שקיפות: “אין יותר מסך בין האחורה של הבית לחזית”
• האיכות באה ראשונה: “אם הגלידה לא הייתה מושלמת, הם לא היו חוזרים”


שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER