articles

BREAD זה לא לחם

articles

branding

BREAD זה לא לחם מותג פורץ דרך

Bread מותג טיפוח השיער הראשון מיוחד לשחומות עור ומקורזלות, שסומן ע”י Interbrand כפורץ דרך, נוסד ב 2020 ע”י אוסטרלית צעירה בשם Mavea Heim כשהיתה נערה עבדה אצל אמא באוסטרליה בסלון יופי, לאחר מכן בחברות קוסמטיקה, כבחורה שחומת עור אוסטרלית הבינה שאין לכהות העור ובעלות השיער המקורזל מוצרי טיפוח טובים במיוחד המוקדשים ומתכוננים אך ורק להן. והחליטה שהיא תרים את הדגל ותעשה זאת.

בזכות השם המיוחד והנועז BREAD הצליחה למשוך את תשומת הלב של תקשורת הקוסמטיקה העולמית , ובמיוחד את ספורה אליה כיוונה. הסיפור שלה מאוד מזכיר את המותג DRUNK ELEPHANT אשר ייסדה, טיפאני מסטרסון, עקרת בית מיוסטון בגיל 39 בשנת 2013 וכעבור 6 שנים מכרה את המותג ב845 מיליון דולר. מאווה עושה את אותה הדרך, שם בולט, תשומת לב תקשורתית ובסוף חיבור לספורה. נכון להיום בהצלחה רבה.

הבשורה :
יש צורך במוצר איכותי, ללא חומרים מלאכותיים ורעילים המיוחד אך ורק לבנות שחומות עור ומתולתלות. שתהיינה גאות בשיער שלהן.

ערכים :
חופשי
גאה
כיף

סיפור המותג

הגיבור- מאווה המייסדת
ההיכרות עם טיפוח השיער והיופי של מאווה החלה כנערה בסוף שנות ה-90, כשעבדה בסלון היופי של אמה בפרת’ – אחד הראשונים שהציעו שזירת שיער אפריקאית. “הייתי במספרה בכל חופשת בית הספר, כל סוף שבוע, לפעמים אפילו אחרי הלימודים. הייתי עוזרת לאמא שלי לקלוע שיער, עונה לטלפונים ומתאמת פגישות”.
הקונפליקט
החוויות המוקדמות שלה במספרה הובילו בסופו של דבר לעניין בלימודי עסקים ושיווק באוניברסיטה, מה שהפך במהרה לקריירה בניהול מותגים ליופי ומוצרי צריכה ארגוניים. כשעבדה מאחורי הקלעים, שמה לב שחברות רבות לא מדברות ישירות עם נשים שחורות ונשים צבעוניות: “בעיני, היה נתק בין בעלות, מה קורה בשוק ומי ידבר עם השוק. ” החבר שלה עורר בה עד מהרה שאלה משנה קריירה: מה את מתכוונת לעשות בנידון? “כשזה מגיע לאנשים שחורים בעמדות כוח, זה בדרך כלל בדרנים או ספורטאים”, אומרת מאווה. “אבל איפה סטיב ג’ובס השחור? ולמה אנחנו לא רואים מספיק מזה?”

” הגעתי לנקודה שבה באמת נמאס לי מתעשיית היופי. הייתי מאחורי הקלעים של התאגיד העצום הזה, ועבדתי על כמה מהמותגים הגדולים בעולם. ולא הרגשתי שהמותגים האלה מדברים אליי. לא היו הרבה גווני יסוד בשוק לנשים שנראות כמוני ולנשים בעלות גווני עור כהים יותר. באמת ראיתי בזה, אחת, בעיה ענקית ושתיים, הזדמנות לפתוח מותג משלי”.

ההתמודדות

Bread beauty נולד. המותג הראשון בעולם שמיועד לנשים שחומות עור
ומקורזלות
Maeva נלחמה ובילתה כמה שנים בטיסות בין אוסטרליה לארה”ב כדי לבנות קשרים עם משקיעים פוטנציאליים. “זה היה סופר מאתגר לעשות, ואני מרגישה שזה לקח הרבה זמן. אבל גם ידעתי שאני רוצה לעשות את זה נכון. זה לא היה משהו שרציתי למהר”. מכשול נוסף היה לשכנע אנשים בפוטנציאל של Bread בזמן שהיא הייתה בדרך להפוך את המוצר למציאות. בסופו של דבר היא השקיעה בהלוואה אישית לכיסוי עלויות עסקיות כי הייתה לה משוכנע שהרעיון שלה יצליח.

אבל ללא האומץ וההעזה והיצירתיות לקחת מותג קוסמטיקה ולקרוא בשם BREAD אינני בטוח שהמותג היה מצליח .
גם כאן כמו במותג drunk elephant ואני מצטט את עורכות מגזין bazar : “השם הזה drunk elephant סקרן אותנו .

השם

“השם בא ממה שניסיתי להשיג: היסודות והמרכיבים העיקריים של ארון הטיפוח שלך. מותג שהוא חיוני ובסיסי לחיים ממש כמו לחם. “חשבתי על אסוציאציות, והדבר הראשון שהלכתי אליו היה אוכל . אז, לחם.”

טון וסטייל- שמח כיפי, גאה

“אני אוהבת מקורזל. אני אוהבת שיער פופי גדול, לא מוברש למראה, ואני רוצה שיותר אנשים יאהבו אותו גם כן. אני הופכת את זה לשאיפת המותג שלנו להפוך את הקרזול לשאיפה. אם רצוי קרזול, זה אומר פחות עבודה עבור נשים עם שיער בעל מרקם”, אומר היים. “זה אומר שאנחנו יכולים להישען על הרעיון של שיער ‘ילדה עצלה’, ואנחנו לא צריכים לעשות יותר מדי מניפולציות על השיער שלנו או לבלות שעות על גבי שעות בניסיון ליצור את התלתלים המבריקים המושלמים כדי שהשיער שלנו ייחשב כ’תלתלים טובים’ ‘. השיער שלי הוא 4C ובמרקם גס. שמירה על סוג התלתל שנחשב לרוב לאידיאל המתולתל הוא פשוט לא ריאלי עבורי או עבור נשים שיש להן שיער כמוני. בואו נעשה את כל סוגי התלתלים והמרקמים לא רק מקובלים, אלא רצויים. אני חושבת שכמותג יש לנו את האחריות הזו”.

אישיות המותג

“אני חושבת שהרבה מהמותג ומהאווירה והאסתטיקה הונעו על ידי האישה הזו שראיתי באינטרנט שמותגים אחרים לא דיברו איתה במרחב הזה. אז הסתכלתי על המותגים האלה. הרבה מהם היו מותגי מורשת עם מראה ותחושה מאוד מלוטשים ומבריק. האופן שבו האישה הזו הציגה את עצמה היה מנוגד לחלוטין למה שהיית רואה בשוק. חשבתי שצריך להיות מקום למותג כמו Bread, להיות מוצר שאתה באמת גאה שיש לו על המדף בחדר האמבטיה שלך ושמתיישב עם הזהות שלה”.

העצה של Maeva ליזמיות צעירות שרוצות לבנות מותג משלהן:

1. קחו את הזמן לעשות את זה נכון.
“אל תרגישי כל כך הרבה לחץ או אשמה רק על השקת משהו. תעשי את זה בדרך שנראית לך הגיונית”.

2. התמקדי במה שאתה בונה, לא רק במה שאנשים אחרים אומרים לך לעשות.
“גשי לדברים בנאיביות מכוונת. נניח שאפשר לעשות דברים בצורה אחרת לגמרי, גם אם את משיקה מוצר בקטגוריה שיש לך מומחיות רבה בה.

3. קחי סיכון והאמיני בעצמך.
“עבדתי עם מספר אנשים שונים כדי להביא את הכל ביחד. אבל אני חושבת שבסופו של דבר, הרבה מזה היה הבטן שלי. זה כנראה היה אחד החלקים הקשים ביותר בבניית המותג הזה. כי כשיש לך רעיון בראש ואתה יודע איך אתה רוצה שמשהו ייראה, זה יכול להיות מאוד קשה למישהו אחר לתרגם משהו שקיים רק בראש שלך.

4.הקשיבי לעצמך
“כשאת עובדת עם מעצבים הם רוצים לעצב בדרכם. אבל אם כבר יש לך מושג קפדני של מה את רוצה, זה יכול להיות מאוד קשה לרסן אנשים בחזרה ולהגיד, ‘לא, אנחנו לא צריכים מושגים חדשים’ ואנחנו עדיין בנתיב הזה של מציאת צוות מי באמת יכול לתרגם את החזון הזה לדברים מוחשיים כי הרבה מהעבודה הזו אני עדיין עושה בעצמי”.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים