articles

איך ממתגים ליקר שנחשב נחות

מאת: אמילי גולזלינג, BP+O

articles

branding

איך ממתגים ליקר שנחשב נחות
בעולם הארטיזנלי, לימונצ'לו נחשב ל"ליקר פירות", ולא תמצאו אותו מוזמן בבארים כמשקה שוט . הוא נחשב די נחות מהבחינה הזאת. הוא ועוד שני ליקרים דומים(אורנצ'לו ורוהבצ'לו אוחדו תחת המותג Wolfe Bros, של חברת ליקרים מלידס, שהתפרסמה בעבר בזכות סדרת הג'ינים שלה. הג'ינים הללו הושקו ב־2023 עם מיתוג יפהפה שעשתה סוכנות OurCreative מלידס. כעת, OurCreative חשפה עיצוב חדשני ומרשים ל־Cello – סדרת ליקרים פירותיים הכוללת לימון, תפוז וריבס (Rhubarb).
2.תרדפו אחרי דיוק

האתגר: ללימונצ’לו כבר היה קהל נאמן, אבל עם השקת Orancello ו־Rhubacello מיורקשייר, המותג היה חייב להתפתח. “ויזואלית ומילולית, ה־Cellos היו צריכים לעמוד בגאווה לצד הג’ינים האייקוניים של Wolfe Bros, ולהרגיש בבית הן על מדף הבר והן בקוקטייל קיץ”.
המילה “לימונצ’לו” עצמה נשמעת איטלקית לחלוטין, אבל במקרה של Wolfe Bros, זה היה צריך להיות מיתוג שמתחבר ל־Yorkshire, לא לאיטליה. יצירת מראה ותחושה שמשלבים בין מחוז בצפון אנגליה – המפורסם בנופי הדיילס, כלבי הרועים, מותגי תה, דיוויד הוקני (ופיטר סאטקליף…) – לבין אווירה ים־תיכונית שטופת שמש, זו לא משימה פשוטה.
ובכל זאת, OurCreative הצליחו לשלב בין השניים. הצבעים משדרים חופשה: כחול שמיים בוהק, כתומים וצהובים חמים, אדום־ורוד עז ועוד.
עיצוב הבקבוק מתבלט בזכות הבחירות החומריות: תוויות טקטיליות במיוחד, עם טקסטורה מנוקדת ואותיות מבריקות בשחור – מפתה לגעת בהן לא פחות מלשתות.
הטיפוגרפיה: כמעט כל המותגים משתמשים היום באותיות גדולות ואז קטנות, אבל כאן נעשה טוויסט: שם הטעם באותיות בלוקיות גדולות, ואחריו המילה cello באותיות קטנות נטויות (italics). השילוב אמנם עלול להיראות חובבני במקרים אחרים, אבל כאן הוא עובד – יוצר בידול ברור בין “lemon/orange/rhuba” לבין ה־cello המאחדת.
הקשרים לגרפיקת הג’ינים: הטקסטורה ממשיכה את השפה הגרפית של קו הג’ינים הקודם, כך שה־Cellos נתפסים כמשפחה אחת עם הג’ינים, אבל עם אווירה קיצית נוסטלגית.
האיורים: לא תיאורים ישירים של פרי, אלא צורות אבסטרקטיות וגיאומטריות – רמז לנופים חופיים, סילואטים של קוקטיילים ויהלום Wolfe Bros. זהו קונטרסט מרענן לעיצוב האיטלקי־קלאסי ששולט בקטגוריה.
טון וסטייל: נועז, כמעט סוריאליסטי, מזכיר את סגנון מגזין Toilet Paper של מאוריציו קטלאן – עם פירות מבריקים באור מוגזם, כמו מכוסים בדבק. ייתכן שחלק מהדימויים נוצרו ב־AI – אבל התוצאה יפהפייה, במיוחד העלה הענק של הריבס המשתרע על הרקע האדום־זוהר של נוזל ה־Rhubacello.
התוצאה מצליחה בדיוק בזה: לשלב מורשת מקומית, עם טוויסט מודרני על קלאסיקה ים־תיכונית – קלאסיקה איטלקית בדימוי, אבל עם נשמה מיורקשייר.
לסיכום:

לסיכום:
האתגר

• לימונצ’לו של Wolfe Bros כבר זכה לאוהדים בזכות איכות.
• הרחבת הסדרה ל־Orancello ו־Rhubacello מיורקשייר דרשה זהות מותגית חדשה.
• קטגוריית ה”לימונצ’לו” רוויה בקודים איטלקיים קלאסיים – נדרשה דרך אחרת לבלוט.

הרעיון

• התנגשות חיה בין שמש ים־תיכונית למודרניזם בריטי.
• תוויות עם צורות גיאומטריות אבסטרקטיות: נופים חופיים, קוקטיילים, יהלום Wolfe Bros.
• פלטת צבעים קיצית: כחול שמיים מאחד + צבעים עזים לכל טעם.
• מרקם דהוי־שמש – כמו פוסטר על קיר שטוף שמש.

ההשפעה

• מהשקה אזורית → מותג לאומי מוכר.
• צמיחה במכירות ובנוכחות על המדפים.
• Rhubacello הפך ממעדן עונתי → משקה חתימה.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו