articles

המדריך החדש למיתוג אישי
תרגום מאמר: Jill Avery+Rachel Greenwald, Harvard business review, may-june 2023

articles

branding

המדריך החדש למיתוג אישי
מותג אישי חזק ומנוהל היטב מועיל לך במספר דרכים. הוא מגביר את הנראות שלך, במיוחד בקרב אלה שחשובים לך ולדברים שאתה מקווה להשיג. הוא יכול גם לעזור לך להרחיב את הרשת שלך ולמשוך הזדמנויות חדשות. וברמה עמוקה יותר, תהליך הבנייה יכול לעזור לך לגלות, למצוא באמת ולהתרגש מעצמך, ולשתף את היכולות הייחודיות שאת.ה מביאה לעולם. גייל אברי מובילה בתחום המיתוג ורחל גרינוולד מנטורית וקואצרית בתחום מערכות יחסים - שתיהן חברו יחד כדי למפות תהליך מיתוג אישי המתבסס על המחקר האקדמי העדכני ביותר בנושא מיתוג, סיפורי מותג וניהול מותג, ועל עשרות שנים של ניסיון מעשי בעזרה לאנשים לעצב את התדמית המקצועית והאישית שלהם.
תהליך בן שבעה שלבים
1.הגדירו את הצעת הערך האישית שלכם

איזה הבדל היית רוצה לעשות עבור הקהלים השונים שחשובים לך, באופן אישי ומקצועי, ואילו ערכים היית רוצה לגלם תוך כדי כך?
איך עושים זאת ?
• התחילו בזיהוי ה”קו המקשר” שלכם. חשבו על משמעותכם לאחרים, שמוטמעת בניסיון העבר שלכם, בהחלטות ובפעולות.
• שאלו את עצמכם איך ולמה חייתם את החיים שחייתם, וחפשו תחומי עניין, יכולות או תכונות אופי עקביות שיכולות גם להוביל אתכם לעתיד.
• כתיבת הצעת ערך אישית, הצהרה עם ארבעה מרכיבים: הקבוצה שתפנה אליה, מה אתה מקווה לספק, קבוצת המתחרים שלך, והיכולות הייחודיות שלך. הנה תבנית:
עבור [אדם יעד מסוים או קבוצת אנשים]…
אעשה הבדל על ידי הצעת [הערך הייחודי, הזכיר והמשמעותי שאתה רוצה לספק]…
מבין כל [האנשים האחרים המתחרים גם כן לעשות את ההבדל הזה, שעמם היית רוצה גם להשתלב וגם לבלוט]…
בזכות [מערכות המיומנויות, תכונות אישיות, הרגלים ונטיות, ניסיון קודם, הון חברתי, הון תרבותי והסמכות שיאפשרו לך לספק באופן אמין].
לדוגמה, הצעת ערך של איש מקצוע בתחום ה-IT יכולה להיות: “עבור מעסיק פוטנציאלי, אני מנהל אבטחת סייבר הטוב ביותר לשכירה מבין כל המועמדים בזכות ההסמכות המרובות בתעשייה שהשגתי והמנהיגות החזקה וההתמדה שפיתחתי כספורטאי.”

2. בדקו את ההון המותגי האישי שלכם

חשבו מה יש בכם, מה אתם מביאים ?
ראשית, קטלגו את הניסיון המקצועי וההשכלה שלכם:, סוג השכלה, חוויות מקצועיות או אישיות משמעותיות, והישגים. לאחר מכן תארו את הקשרים החברתיים והיחסים שלך בתוך קבוצות וארגונים שונים. זה יעזור לכם להעריך את רמת ההון החברתי הנוכחית שלכם ולהבין ולנצל אותה.
לאחר מכן הכינו רשימה של תארי שם או ביטויים תיאוריים שלדעתכם לוכדים את האני האמיתי שלך, כולל חיוביים ושליליים. היו ספיציפים ככל האפשר והימנע מתיאורים פשוטים, כמו “בוגר אוניברסיטת מישיגן” או “אנליסט פיננסי”. עשו סיעור מוחות לגבי שפה תיאורית שתבדיל אתכם. לדוגמה, אולי אתה “אנליסט פיננסי קפדן לפרטים” או “אנליסט פיננסי שרואה מעבר למספרים.” והבטח שכל תארי השם שלך שונים: במקום “חכם”, נסה “אינטלקטואלי”, “משכיל”, “מלומד”, “חכם-רחוב” או “מומחה בחשבונאות מבוססת עלויות.” באופן דומה, “מצחיק” יכול להפוך ל”מהיר-חשיבה” או “טוב בהקלת האווירה עם בדיחה בעיתוי מתאים.”
לבסוף, העריכו האם ההערכה העצמית שלכם מתיישרת עם זהות המותג הרצויה. לדוגמה, אם הצעת הערך האישית שלך מסתמכת על היותכם מנהיג חזק שהוא חם, אמפתי ויכול להביא תוצאות, תרצו לראות מילים כמו “אכפתי” ו”מוכוון-תוצאות.” עד כמה אתם מציגים ומדגישים תכונות אלה?
תרגיל חשוב נוסף כאן הוא לבצע בדיקה כדי לגלות אם התפיסה שלכם על התדמית שלכם נכונה עבור אחרים. התחילו בזיהוי קהלי המפתח שלך (למשל, עמיתים, מנהלים, מורים, משפחה, חברים, בני זוג רומנטיים) ובחירת מספר “אומרי אמת” מכל קבוצה – אנשים שאתם סומכים עליהם שיתנו לך משוב אובייקטיבי.
הזמינו כל אדם לבלות קצת זמן איתך בדיון פתוח על החוזקות והחולשות שלך והבטח לו/לה שאתם מחפשים כנות מלאה. לאחר מכן שאלו שאלות פתוחות, כגון “איך היית מתאר אותי לזר אם לא הייתי איתך?” או “אילו תארי שם או ביטויים אתה משייך אליי מקצועית ואישית?” אל תתנו רמזים מנחים כמו “האם אתה חושב שיש לי חוש הומור טוב?” במקום זאת נסה “האם יש משהו ייחודי בי מבחינת סגנון השיחה שלי? אישיות? תחומי עניין? חוויות? מיומנויות?”

3. בנו את הנרטיב האישי שלכם

מותג אינו רק ערבוב של כל המושגים שהעלינו והתכונות ,הוא חייב להיות בנוי על הסיפורים המשמעותיים שהעברתם לקהל שלכם. חשבו על זמנים שבהם הרגשתם הכי אותנטיים, חיובים, מצליחים כאשר בלטתם מאחרים; כאשר הייחודיות שלכם עשתה את ההבדל בין הצלחה לכישלון; וכאשר גילמתם באופן מלא את המותג שאתם רוצים להיות.
כאשר מראיין אומר, “ספר לי על עצמך,” אל תסתפק בציטוט קורות החיים שלך או אפילו בתיאור תכונות המותג שלך. במקום זאת, עליך לשתף סיפורים ממחישים על עצמך והחוויות שלך. לדוגמה: “בכל התפקידים שאתה רואה בקורות החיים שלי, באמת שיחקתי תפקיד אחד – פותר בעיות. לאחרונה, הצוות שלי התמודד עם תהליך סקירה מיושן, אז ביליתי את החודש האחרון בעבודה עם עמית ב-IT כדי לחדש אותו, ומאז הגדלנו את שיעורי ההשלמה בזמן ב-100%.” באופן דומה, התשובה שלך לפותח שיחה כמו “מאיפה אתה?” יכולה לעבור מ”ניו ג’רזי” פשוט ל”חלק כפרי מאוד של ניו ג’רזי, שם ביליתי את ילדותי בטיולים בהרים ובבניית מדורות. ואתה?” זו דרך להראות שאתה הרפתקני ומלא תושייה בלי לומר זאת במפורש.
הצעת הערך האישית שלך הופכת לזכירה יותר, מהדהדת, נגישה ומשכנעת יותר כאשר אתה מעביר אותה עם סיפורים.

4. גלמו את המותג שאתם

כל אינטראקציה חברתית יכולה להזיז את המותג האישי שלך קרוב יותר או רחוק יותר מהאידיאל שלך. בשיחות רגילות, במסיבות, בראיונות עבודה, אנשים מגבשים דעות עליך בין אם אתה אוהב את זה או לא, ובמודע או תת-מודע, אתה מפרסם את עצמך.
לכן חשוב להיות מודע למסרים שאתם שולחים. חשבו איך אתם עונים לשאלה פשוטה כמו “מה שלומך?” לעמית שאתה רואה בחדר המנוחה. אם אתם עונים, “אני מותש, העבודה מלחיצה, והתנועה הייתה נוראית,” אתם מתקשרים ויברציות שגרתיות ושליליות ומפספסים הזדמנות לחזק היבטים מושכים של המותג שלכם. אם במקום זאת אתם מגיבים עם משהו יותר מכוון, כמו “הנסיעה לא הייתה נהדרת הבוקר, אבל ניצלתי את הזמן הנוסף כדי להאזין לפודקאסט ממש מעניין על יצירתיות שאני הולך לשתף עם צוות השקת המוצר,” אתה מאותת על החיוביות, הפרודוקטיביות והרצון שלך ללמוד.
כמובן, עם עמיתים וחברים שמכירים אתכם היטב, אין צורך לנהל את המותג שלכם בכל אינטראקציה, כי כבר יש להם דעה מעוצבת היטב עליכם. אבל כשמתמודדים עם אנשים שאינכם מכירים או שהתפיסות שלהם עליכם עלולות להיות שגויות, חשוב תמיד להציג את הצד הטוב ביותר שלכם. זה לא אומר להיות תמיד שמח ומתגאה. זה יותר על הבנת הצרכים של אחרים ומה אתם יכולים לספק להם ואז לתקשר את הצעת הערך האישית הזו בדרך המשכנעת ביותר האפשרית.
עליכם גם ללמוד כיצד להציג בצורה יצירתית את הנרטיבים האישיים שלך במהלך פגישות ראשונות, שיחות חולין ושיחות קריירה פורמליות. שאלו את עצמכם: “מה אני רוצה לשתף על עצמי, ומהו הסיפור הטוב ביותר להמחיש זאת?”

5. תקשרו את סיפור המותג שלכם

השלב הבא הוא ליצור “תכנית מדיה” המפרטת את הערוצים שדרכם תעבירו באופן רשמי את המותג שלכם לאחרים. חשבו כיצד אתם יכולים להשתמש במדיה שלכם, מדיה אורגנית ומדיה בתשלום כדי להפיץ את הסיפורים שלך.
מדיה כוללת פרופילים ברשתות חברתיות, אתרי אינטרנט מקצועיים ואישיים, והקהלים האורגניים שנוצרים על ידי כל תוכן שאתם מייצרים, כגון פודקאסטים, סרטונים, בלוגים, ספרים, נאומים ומאמרים בפרסומים.

6. בלי חברים אין מותג אישי

מיתוג אישי אינו תרגיל אינדיבידואלי; אתם צריכים אנשים אחרים שישתפו את הסיפורים שלכם:
משפיענים כוללים אנשים עם מומחיות מיוחדת, סמכות, מעמד חברתי או יחסים אישיים המאפשרים להם להשפיע על אחרים.
אנשי מפתח בתפקידים חשובים -אשר יכולים לעזור ולתקשר את המותג האישי שלכם. יכולים לכתוב עליכם, לסדר לכם ראיונות וחשיפה בקבוצות שלהם
חברים קרובים שלכם, בעלי תפקידים ומקושרים- לא להתבייש לבקש מהם לכתוב עליכם, הם המפתח להצלחה שלכם

7. ניסיון . ניסיון . ניסיון

ככל שתתנסו יותר ביכולות שלכם ובהצעת הערך שלכם , תצברו יותר ביטחון במותג שלכם . ניסיון לא חייב להיות בתשלום , יותר חשוב הניסיון על פני התשלום. אל תפחדו , קיפצו למים , הכינו הרצאה, וובינר, וידאו , וצאו לדרך!

לסיכום: המדריך לבניית מותג אישי

שלב 1: הגדרת הצעת הערך האישית
מטרה: לזהות את החזון והייחודיות שלך
שאלות לחשיבה:
• מהו ה”קו המקשר” בחיי? אילו דפוסים, תחומי עניין או תכונות חוזרים על עצמם לאורך השנים?
• איזה הבדל אני רוצה לעשות בעולם? למי אני רוצה להיות משמעותי?
• מהם הערכים שאני רוצה לגלם ולהביע?
• מי הוא קהל היעד שלי? מה אני מציע להם שהוא ייחודי?
• במה אני שונה מאחרים בתחום שלי?
• אילו יכולות, ניסיון או תכונות מאפשרות לי לספק את הערך שאני מציע?
תבנית להצעת ערך: עבור [קהל היעד], אני [מה אתה עושה/מציע] באמצעות [הערך הייחודי שלך], בשונה מ[המתחרים], בזכות [היכולות והניסיון שלך].
שלב 2: בדיקת ההון המותגי האישי
מטרה: לנתח את המותג הנוכחי שלך כבסיס לבנייה ושיפור
שאלות לחשיבה:
• מהם הכישורים, ההסמכות וההישגים הבולטים שלי?
• מהם הקשרים החברתיים והמקצועיים שיש לי? כיצד אני יכול לנצל אותם?
• אילו תכונות אופי מגדירות אותי? (היה ספציפי ומדויק)
• כיצד אחרים היו מתארים אותי? (שאל “אומרי אמת” בחייך)
• האם התיאורים שלי על עצמי תואמים את הדרך שבה אחרים רואים אותי?
• מהם הפערים בין התדמית הנוכחית שלי לבין המותג שאני שואף אליו?
• במה אני שונה מ”המתחרים” שלי? מהן נקודות החוזק והחולשה שלי לעומתם?
שלב 3: בניית הנרטיב האישי
מטרה: ליצור סיפורים משמעותיים שמתקשרים את המותג שלך
שאלות לחשיבה:
• מהם הרגעים בחיי שהרגשתי הכי אותנטי, חי ופרודוקטיבי?
• אילו חוויות או הישגים משקפים את הייחודיות שלי?
• אילו סיפורים מדגימים את הערכים והתכונות שאני רוצה לשדר?
• איך אני יכול להפוך תשובות שגרתיות לסיפורים מעניינים שמבטאים את מי שאני?
• מהן 3-5 אנקדוטות שמדגימות היטב את הערך שאני מביא?
• איך אני יכול לספר על עצמי בצורה שתהיה זכירה, מהדהדת ומשכנעת?
שלב 4: גילום המותג שלך
מטרה: לחיות את המותג שלך בכל אינטראקציה
שאלות לחשיבה:
• כיצד אני מציג את עצמי בשיחות יומיומיות? האם זה מתאים למותג שאני רוצה לבנות?
• איך אני יכול להפוך תשובות שגרתיות להזדמנויות להבליט את המותג שלי?
• באילו מצבים אני נוטה להציג את עצמי באופן שאינו תואם את המותג הרצוי שלי?
• כיצד אני יכול להביע את הערכים שלי באופן אותנטי בכל אינטראקציה?
• האם אני מודע למסרים שאני משדר באופן לא מילולי (שפת גוף, לבוש, טון דיבור)?
• איך אני יכול להתאים את האופן שבו אני מתקשר לסיטואציות שונות ולקהלים שונים?
שלב 5: תקשור סיפור המותג
מטרה: ליצור אסטרטגיית מדיה להפצת המותג שלך
שאלות לחשיבה:
• באילו פלטפורמות וערוצים הקהל שלי נמצא?
• אילו סוגי תוכן יכולים לשקף בצורה הטובה ביותר את המותג שלי?
• איך אני יכול לשלב את הסיפורים שלי בתוכן שאני יוצר?
• מהם הנכסים הדיגיטליים שאני צריך לפתח (אתר, בלוג, פרופילים ברשתות חברתיות)?
• איך אפשר לקדם את המותג שלי באופן אותנטי מבלי להישמע מתגאה?
• איזה סוג תוכן יכול לספק ערך אמיתי לקהל היעד שלי?
• באיזו תדירות ובאיזה אופן אני צריך לתקשר את המותג שלי?
שלב 6: חברי המותג שלך
מטרה: לרתום אחרים לעזור בהפצת המותג שלך
שאלות לחשיבה:
• מי הם האנשים המשפיעים בתחום שלי שיכולים לתמוך במותג שלי?
• מי הם שומרי הסף שיכולים לעזור לי להגיע ליעדים שלי?
• מי הם המקדמים הפוטנציאליים שיכולים לעזור לי לתקשר את המותג שלי?
• לאילו קהילות או קבוצות אני יכול להצטרף כדי להרחיב את הרשת שלי?
• איך אני יכול ליצור קשרים משמעותיים עם אנשים שיכולים לעזור לי?
• אילו בקשות קטנות וספציפיות אני יכול לבקש מהתומכים שלי?
• איך אני יכול לבנות מערכות יחסים הדדיות שיתמכו במותג שלי?
שלב 7: התנסות ועדכון המותג
מטרה: לצבור ניסיון ולהתאים את המותג באופן שוטף
שאלות לחשיבה:
• אילו הזדמנויות יש לי להתנסות ביכולות שלי ולחזק את המותג שלי?
• כיצד המותג שלי מתקבל כיום? האם הוא משיג את המטרות שהצבתי?
• אילו פערים עדיין קיימים בין הדרך שבה אני נתפס לבין הדרך שבה אני רוצה להיתפס?
• אילו מיומנויות או התנסויות חדשות אני צריך לרכוש כדי לחזק את המותג שלי?
• מתי בפעם האחרונה ביצעתי הערכה מחדש של המותג שלי?
• איך אוכל להמשיך לשפר ולרענן את הנרטיב שלי לאורך זמן?
• אילו הזדמנויות להתנדבות או התנסות אני יכול ליצור כדי לבנות את המותג שלי?
נקודות מפתח לזכירה
• מיתוג אישי הוא תהליך מתמשך, לא אירוע חד-פעמי
• אותנטיות היא המפתח – המותג שלך צריך לשקף את מי שאתה באמת
• בקש משוב באופן קבוע ממגוון של אנשים
• התנסה ככל האפשר, גם אם זה לא בתשלום
• אל תפחד לבקש עזרה מאחרים בהפצת המותג שלך
• שלב בין שיווק עצמי לבין מתן ערך אמיתי לאחרים
• שמור על עקביות בכל נקודות המגע של המותג שלך

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו