articles

האומץ לשנות : מה קורה שסוכנות מיתוג מחליטה לשנות את השם והזהות שלה ?

מאת: רון אלדרסון, DW

articles

branding

האומץ לשנות : מה קורה שסוכנות מיתוג מחליטה לשנות את השם והזהות שלה ?
Designstudio ממתגת עצמה מחדש ומהיום היא נקראת FURTHER הסטודיו בן ה־16 מציג שם וזהות חזותית חדשים, המלווים את המעבר שלו להציע מגוון רחב יותר של שירותים יצירתיים. DesignStudio מושק היום מחדש בשם Further, כסוג של "אות לעולם" על כך שהוא מתפתח לסוג אחר של סוכנות. המיתוג מחדש מגיע לאחר שהסטודיו, הפועל בלונדון, ניו יורק ודובאי, רכש שתי חברות חדשות כדי להרחיב את השירותים שהוא מציע ללקוחותיו – מקמפיינים ועד לאירועים. “זה ההימור שלנו על העתיד, המבוסס על אמונה בכוח היצירה האנושית,” אמר מנכ״ל Further, פול סטאפורד.
2.תרדפו אחרי דיוק

הסטודיו בן ה־16 מציג שם וזהות חזותית חדשים, המלווים את המעבר שלו להציע מגוון רחב יותר של שירותים יצירתיים.
DesignStudio מושק היום מחדש בשם Further, כסוג של “אות לעולם” על כך שהוא מתפתח לסוג אחר של סוכנות.
המיתוג מחדש מגיע לאחר שהסטודיו, הפועל בלונדון, ניו יורק ודובאי, רכש שתי חברות חדשות כדי להרחיב את השירותים שהוא מציע ללקוחותיו – מקמפיינים ועד לאירועים.
“זה ההימור שלנו על העתיד, המבוסס על אמונה בכוח היצירה האנושית,” אמר מנכ״ל Further, פול סטאפורד.
סטאפורד מספר שההנהלה החלה לחשוב על עתיד העסק “מיד אחרי הקורונה.”
DesignStudio ביסס את המוניטין שלו ביצירת זהויות חדשות ללקוחות כמו יורוסטאר, הפרמייר ליג, ואולי המוכר ביותר – Airbnb. אך סטאפורד מסביר שהם רצו להתקדם מעבר ל“רגעים הפומפוזיים של עסקים שמבצעים שינוי ומיתוג מחדש,” ולעבוד יותר על האסטרטגיה המסחרית של לקוחותיהם.
סטאפורד וצוותו החלו לבדוק דרכים בהן הם יכולים “להרים רמה” את היכולות של DesignStudio כדי לספק הצעות רחבות יותר, והחליטו שהדרך הטובה ביותר היא “לצאת ולקנות את הטובים ביותר בשוק, ולהביא אותם לשולחן.”
בשנה שעברה הם רכשו את סטודיו האנימציה Analog ואת סוכנות החוויות האימרסיביות Pixel Artworks, ואיחדו את שלושת העסקים לקולקטיב בשם Further Group. רכישות נוספות יגיעו בהמשך.
הקולקטיב החדש נתמך על ידי Waterland Private Equity, וסטאפורד אומר שבשותפויות היצירתיות והפיננסיות כאחד, היה חשוב להם להבטיח “יישור תרבותי.”
“אפשר לעשות את כל הבדיקות המדעיות, לחפור בעבודות קודמות ולשאול את כל השאלות הנכונות,” אומר סטאפורד. “אבל בתחום הזה, כולנו מומחים בלמכור את עצמנו. אז הרבה מזה מסתכם בלשבת יחד בפאבים, כשאנשים קצת משחררים מגננות, ואז אפשר להבין מה באמת חשוב להם.”

הזהות החדשה של Further

הוא אומר שכאשר הגיע הזמן לבחור את המשקיעים הנכונים, היה חיוני שהמשקיעים יבינו עד כמה עסקים יצירתיים שונים.
“אין לנו תחזית של 12 חודשים קדימה לגבי צבר הפרויקטים, ואני מבטיח שזה נכון לגבי כל חברת עיצוב,” הוא אומר. “לכן היינו צריכים אנשים שמבינים את התעשייה שלנו, ושיש להם הערכה לכך שאנחנו לא בהכרח מנהלים את הדברים כמו תאגידים גדולים.
“אנחנו יותר בקטע של להניף דגל מול הצוות, ולתת להם משהו לרוץ לקראתו, מאשר לבנות מסמכים מפורטים על עמוד אחד על איך הערכים והמטרות שלנו ירדו למטה בארגון.”
סטאפורד מסביר ש־Further תמשיך לעבוד על מיתוגים מחדש, אך אלה יהוו רק חלק מסל השירותים הרחב יותר של הסטודיו – לצד קמפיינים, השקות מוצרים, אירועים ופרויקטים דיגיטליים.
“אנחנו הולכים לעבוד על מה שאנחנו רואים כרגעי ההגדרה של הלקוח,” הוא מסביר. “כן, הם צריכים להיות עקביים, ולהתגלגל לכל הגרסאות, השפות והטריטוריות.
“אבל הם גם צריכים להמשיך לזרוע את רגעי ההגדרה האלה – המקומות שבהם קהילות מתאספות, שבהם נולדים פנדומים, ושבהם אנשים מתחילים לבנות אהבה וחיבור אמיתי למותג.”
בחלקו, סטאפורד רואה את המיקוד החדש של הסוכנות כניסיון לעלות מעל ל“עבודות הקמפיין העלובות” שלדבריו הבינה המלאכותית תבלע במהרה.
“אנחנו צריכים לשחק ברגעים עתירי ההשפעה והערך,” הוא אומר. “שם באמת נדרשת יצירתיות, שם העולם צריך לראות משהו שעדיין לא נראה קודם, שם מוחות מבריקים מתכנסים כדי ליצור ולאצור.”
כדי לשקף את הכיוון החדש הזה, סטאפורד אומר שהיה חשוב לשנות את השם מ־DesignStudio.
“זה היה חייב לקרות, כי אנחנו נכנסים לעידן חדש של מה שסוכנויות צריכות לעשות, ויש לנו הצעה חדשה לחלוטין,” הוא מסביר. “השם DesignStudio, והמותג DesignStudio, כבר לא ביטאו את זה.
“זה סיכון,” הוא מודה. “אבל אני חושב שהסיכונים באי־שינוי השם הרבה יותר גדולים מהסיכונים בשינויו. זה משדר לעולם שמדובר בשינוי מהותי. ואני חושב שהעובדה שאנחנו מוכנים לוותר על השם, כי אנחנו מאמינים בסוכנות החדשה הזו, משדרת גם לשאר הארגון שהם צריכים להאמין בה.”
למעשה, סטאפורד אומר שהוא והשותף המייסד בן רייט תמיד חשבו ש־DesignStudio היה “השם הכי מחורבן שיש.”
“נאבקנו למצוא שם, ואמרנו: ‘אלוהים, פשוט נקרא לזה DesignStudio.’ תמיד הייתה שיחה אם זה גאונות או טירוף.”
וההצלחה שבאה לאחר מכן שכנעה את סטאפורד שבסופו של דבר, לשם של סטודיו יש הרבה פחות חשיבות מהעבודה עצמה.
“השם לא באמת חשוב,” הוא אומר. “זה מה שאתה יוצר שמייצג מי שאתה.”
השם Further, הוא מסביר, “הרבה יותר מחושב ממה שהיה DesignStudio אז.” הוא משקף גם את העבודה המורחבת והמשודרגת שהסטודיו החדש שואף לעשות, וגם את הדחף הפנימי לדחוף את היצירתיות מעבר למוכר והנוסה.
“השם הזה מאחד את הכוונה שלנו, את הרצון שלנו, ואת החזון שלנו לגבי לאן העסק הולך,” הוא אומר.
כדי ללוות את השם החדש, ל־Further יש גם זהות חזותית חדשה, בפיקוחו של לורנצו די קולה, מנהל העיצוב.
“יצאנו לבנות זהות עבור סוכנות שעדיין לא קיימת,” אומר די קולה. “היא הייתה צריכה להיות גמישה על פני מותג, תוכן, חוויה ותנועה. היא הייתה צריכה להציג סוגים שונים לחלוטין של עבודות. והכי חשוב – היא הייתה צריכה לשקף את רוח השיתוף והאנרגיה היצירתית של העסק החדש שאנחנו בונים.”
סטאפורד מודה שעבודה על המותג של סוכנות עצמה היא תמיד “חוויה כואבת” והצוות היה צריך לאזן ולנתב את מגוון הדעות שהתקבלו. “כולם בעסק שלנו הם מומחים למיתוג, אז לכולם יש דעה,” הוא צוחק.
יש וורדמרק חדש בעבודת יד, עם ביטויי תנועה תלת־ממדיים בולטים, ומשפחת הפונטים כוללת את Grotesk’s Mono, Peta, Giga ו־Mega.
“תמיד האמנו, עוד מימי Airbnb, שאתה צריך לבנות משהו כל כך מושך שהוא יגרום לאנשים להימשך אליו,” אומר סטאפורד. “ככה בונים קהילה, וככה נוצרת אהדה והגנה על המותג – מבפנים החוצה.
“לכן המותג החדש שלנו נבנה סביב הרעיון של מגנטיות – כוח שמושך אליו דברים.”
סטאפורד רצה גם מותג שירגיש “פרובוקטיבי” ויגרום ל“חלק מהאנשים להרגיש לא בנוח.” הוא מאמין שזה ייגע וימשוך לקוחות שרוצים להידחף החוצה מאזור הנוחות שלהם, תוך כדי סינון כאלה שמעדיפים לשחק בטוח.
“תמיד נכנסנו לפיצ’ים מול עסקים כמו Omnicom ו־WPP,” אומר סטאפורד. “ורציתי שנרגיש ההפך הגמור מהם. אנחנו רוצים להיות הסוכנות שזוכרים אותה, מנצחת או מפסידה, בגלל שהצלחנו להפחיד אנשים קצת.”
סטאפורד אומר שהפיבוט העסקי הזה יצר אתגרים, אך הלקח הגדול ביותר שלו היה להישאר נוכח וזמין כדי להקשיב לחששות של אנשים.
הוא חושב שתקשורת כזו חשובה פחות ברגעים הפורמליים – כמו פגישות כלל־חברתיות או מיילים – ויותר ברגעים הלא־פורמליים.
“אני חושב שזה קשור להופיע באירוע בפאב עם הצוות,” הוא אומר. “כשמישהו כבר שלוש כוסות בירה בפנים, ומספיק בטוח לשאול את הבוס, ‘מה קורה?’ – שם החיבור האמיתי עם אנשים באמת חשוב.”
אבל למרות האתגרים, סטאפורד מוכן לחבק את פתיחתו של הפרק החדש הזה. “אני ניזון מרגעים כאלה,” הוא אומר. “זה מטעין אותי באנרגיה.
“אני מרגיש שיש עכשיו הזדמנות להבין מהו התפקיד של עסקי עיצוב בעתיד. ואני מרגיש שאנחנו בעמדה טובה לעשות את זה. זה מלחיץ, אבל זה גם מרגש.”

שינוי השם של DesignStudio ל-Further: הימור מסוכן על העתיד היצירתי

סוכנות העיצוב הבינלאומית DesignStudio, שפעלה במשך 16 שנה מלונדון, ניו יורק ודובאי, הכריזה על מיתוג מחדש ועל שינוי שמה ל-Further. מאחורי המהלך מסתתר לא רק רענון חזותי, אלא גם תפיסה אסטרטגית חדשה לגבי תפקידה של סוכנות עיצוב בעולם המשתנה במהירות.

למה לשנות עכשיו?

לאורך השנים ביססה DesignStudio מוניטין בזכות פרויקטים איקוניים כמו זהות המותג של Airbnb, ה־Premier League ו־Eurostar. אולם, לדבריו של המנכ”ל והמייסד־שותף פול סטאפורד, החברה הבינה שלא די לה להישען על הצלחות עבר.
שני מהלכים מרכזיים הניעו את השינוי:
1. הרחבת השירותים – רכישת שתי חברות: Analog (עיצוב בתנועה) ו־Pixel Artworks (חוויות אימרסיביות), שאוחדו יחד עם הסטודיו ל-Further Group. בכך, החברה הפכה ממשרד מיתוג לספקית שירותים מקיפה הכוללת קמפיינים, אירועים, חוויות דיגיטליות והשקות מוצרים.
2. תגובה לאתגרי העתיד – עליית ה־AI ויכולת הפקה אוטומטית של עיצובים גרמה לצוות להבין שחלק גדול מעבודות “שגרתיות” עלול להיעלם. המענה שלהם הוא התמקדות ברגעים משמעותיים, עתירי ערך והשפעה – כאלה שדורשים יצירתיות אנושית אמיתית.

הזהות החדשה: מגנטיות ופרובוקציה

לורנצו די קולה, מנהל העיצוב, הוביל את פיתוח השפה החזותית החדשה: לוגוטייפ ייחודי, ביטויי תנועה תלת־ממדיים ומשפחת פונטים מגוונת. הזהות נבנתה סביב רעיון ה”מגנטיות” – יצירת מותג שמושך אליו קהילות, לקוחות ואנשים בזכות עוצמתו וסיפורו.
סטאפורד הדגיש גם את הרצון לייצר מותג “פרובוקטיבי”, כזה שלא ישאיר את כולם אדישים. מבחינתו, לקוחות שמוכנים להיות מאותגרים הם הלקוחות שהסוכנות רוצה לצמוח איתם, בעוד שמי שמחפש פתרונות “בטוחים” יפנה לחברות ענק מסורתיות כמו WPP ו־Omnicom.

סיכון או הזדמנות?

כמו כל מהלך מיתוג מחדש, שינוי השם טומן בחובו סיכונים:
• אובדן מוניטין – השם DesignStudio נבנה במשך 16 שנה, והיה מזוהה עם עבודות אייקוניות. ויתור עליו עלול לטשטש את ההמשכיות.
• חוסר ודאות עסקית – בעולם שבו קשה לחזות פרויקטים שנה קדימה, החברה בחרה לקחת סיכון כפול: גם לשנות זהות וגם להתרחב לשווקים חדשים.
• קהל ספקנים – חלק מהלקוחות עלול לראות בשינוי “הימור” מיותר או ניסיון למכור מחדש את אותו מוצר בעטיפה אחרת.
סטאפורד מודה בכך בגלוי: “זה סיכון. אבל הסיכונים שבאי־שינוי גדולים בהרבה מהסיכונים שבשינוי.” בעיניו, דווקא ההחלטה להיפרד מהמותג המוכר מאותתת גם לעובדים וגם לשוק על מחויבות אמיתית לדרך החדשה.

המסקנה: מהלך אמיץ בעולם משתנה

השינוי ל-Further מסמן כניסה לעידן שבו סוכנויות עיצוב כבר אינן רק “בתי מלאכה לזהויות מותג”, אלא גופים אסטרטגיים שמלווים לקוחות ברגעים מכריעים במסעם העסקי.
המהלך של סטאפורד וצוותו משלב חזון וראייה קדימה עם לא מעט סיכון עסקי ותדמיתי. אך אם אכן יצליחו למצב את Further כסוכנות שמייצרת את “הרגעים המגדירים” של מותגים גדולים – ההימור עשוי להתברר כהצלחה שמעצבת מחדש את עתיד התעשייה.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו