articles

חברות מיתוג מתי בפעם האחרונה חשבתן על המיתוג של עצמכן ?

articles

branding

חברות מיתוג מתי בפעם האחרונה חשבתן על המיתוג של עצמכן ?
דוח מלא Fully Saturated שפורסם ע"י Emily Penny ו-Joel Stein, בדק את המיצוב של כ 150 חברות מיתוג בבריטניה ב2025- מטרת הדוח היא לקדם את סוכנויות המיתוג בבריטניה, ולעודד אותן "לחשוב כמו מותג" – כלומר, להחיל על עצמה את אותם עקרונות מיתוג שהם מעניקים ללקוחות. הנה סיכום תמציתי וממוקד, ואין לנו ספק שהוא בהחלט מתאים גם לכל חברות המיתוג והעיצוב בישראל

תיאור מצב נוכחי ותובנות מרכזיות :

1. מנטליות הפורטפוליו – אמונה שהעבודות באתר “מדברות בעד עצמן” במקום ניסוח אסטרטגיה ברורה.
2. שירותיות יתר – סוכנויות עסוקות מדי בלקוחות מכדי לעבוד על עצמן.
3. הומוגניות תרבותית – מחסור בגיוון יוצר דמיון יתר בהצעות הערך.
4. שבריריות שוק – תחרות גבוהה, תמחור נמוך, ופחד לאבד הזדמנויות.
5. הרבה סוכנויות נשמעות דומות, עם מסרים מעורפלים וקלישאות חוזרות.
6. הסוכנויות הבולטות הן אלו שמעזות: עם הצהרה ברורה, נקודת מבט תרבותית ייחודית, ולעיתים גם מבנה תפעולי שונה.
7. מיתוג אמיתי דורש וויתור – אי אפשר לפנות לכולם.

מסקנות פרקטיות (Top Line Takeouts):

1. תהיו אותנטיים – זהות אמיתית ואמיצה.
2. חשבו ערך – מה אתם פותרים ללקוח, לא מה אתם עושים.
3. שמרו על פשטות – מסר מרכזי אחד.
4. שלטו בשפה – שיהיה לכם מסר ייחודי ולא כללי כמו כולם.
5. לכו עד הסוף – בצעו את מה שאתם מצהירים עליו, עד הסוף

קריאה לפעולה:

המחברים וגם אנו קוראים לסוכנויות להחיל על עצמן את מה שהן דורשות מלקוחות:
• לחשוב מותג.
• להבהיר הצעת ערך.
• לבנות שפה ברורה, אותנטית ומבדלת.

לסיכום

ראו מה אומר דיוויד גונסון , המייסד של PROCEED&ACCEPT אחת מחברות המיתוג המובילות באנגליה ,בראיון שקיים, על מיתוג החברה שלו שעשה ב2019 וההשלכות שלו :

“הגענו לנקודה שבה הוכחנו שאנחנו יודעים לעזור למותגים להשיג מטרות מסחריות.
אבל רצינו שתהיה לנו עמדה משלנו, לא רק לשמש כצינור בין מותג לקהל שלו.”
ג’ונסטון מוסיף:
“עדיין מדהים אותי כמה מעט סוכנויות באמת עומדות מאחורי משהו. הבנו שכל הדברים האלה – חזון, מטרה, עקרונות – שיצרנו במשך שנים למותגים אחרים, מעולם לא יצרנו עבור עצמנו.”
“זה קצת כמו לראות ספר עם תספורת ממש גרועה. אבל קשה לספר לעצמך.”
אז הם עברו תהליך קשה, אבל הכרחי, שבסופו גיבשו את ההבטחה שלהם לעולם:
“Design for the future” – עיצוב למען העתיד.
“וכשזה מה שאתה מבטיח, אתה חייב להיות מסוגל לתאר את העולם שאתה בונה באמצעות העבודות שלך – מה שאנחנו קוראים לו: ‘העולם ביחד’ (The Together World).”

“אנחנו עומדים בנקודת הזמן המדהימה הזו, שבה הטכנולוגיה והמדע המתקדמים סוף סוף מתחילים להתיישר עם חכמת העבר.וזה דורש מאיתנו להפוך ליותר שלובים, יותר ביחד, יותר שלמים.”
כדי לקדם את העולם הזה דרך עבודתם, הם זיהו חמישה שינויים גלובליים עיקריים:
1. הקיום ההדדי (Interbeing)
2. הדדיות (Reciprocity)
3. ריפוי (Healing)
4. חוסן (Resilience)
5. שחרור (Liberation)

“שנה לפני כן, הפסדנו שלושה פרויקטים של מיתוג עולמי – רק בגלל המיצוב שלנו.
כל אחד מהם אמר לי: ‘אתם צודקים, אבל אנחנו עדיין לא מוכנים.’”
אבל השנה, אומר גונסון, התאמת המוצר לשוק של מה שהם מדברים עליו כבר חמש שנים – סוף סוף מתחילה להתחבר.
“אנחנו עובדים עם Arc’teryx על מפת דרכים ל-2030, עם Nike על התפתחות יוזמת Move to Zero, ועם LEGO על איך ייראו 100 השנים הבאות שלהם – שזה פרויקט מטלטל.”
“אני לא חושב שהיינו יכולים לזכות באף אחד מהפרויקטים האלו – אם לא היינו מדברים כבר תקופה ארוכה על עיצוב למען העתיד.”

אז מה הסיפור של החברה שלכם ? מתי בפעם האחרונה היה לכם את האומץ לעבור תהליך מיתוג שלם כמו שאתם עושים ללקוחות שלכם , למצב ולמתג עצמכם וללכת עם המותג שלכם עד הסוף.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו