articles

למה מותגים צריכים להפסיק לרדוף אחרי ההייפ ולהתמקד ברלוונטיות

המאמר הופיע לראשונה ב־ Ad Age ונכתב על ידי הארי רייט, דירקטור אסטרטגיה מסטודיו imagination בלונדון.

articles

branding

למה מותגים צריכים להפסיק לרדוף אחרי ההייפ ולהתמקד ברלוונטיות
אבל זה יהיה ויראלי?” – נדמה שזו השאלה שחוזרת ומטרידה אסטרטגים וקריאייטיבים כיום. קל להבין מדוע כל כך הרבה מותגים חולמים על ויראליות: החשיפה הגלובלית המסחררת, הסיפוק לראות את הקמפיין שלך מופץ בקבוצות וואטסאפ כמו מם מוצלח – והמדדים, אוי, המדדים. אבל הבעיה עם רגע ויראלי היא שבסופו של דבר – זה בדיוק מה שהוא: רגע. זה לא בהכרח רע, אבל זה שטחי וקצר טווח. זה מבדר, אך לא יוצר שינוי התנהגותי ארוך טווח או העדפה. לזה נועדה רלוונטיות.

רלוונטיות היא מה שגורם למותג להרגיש שייך לחיי הצרכנים. לא משום שהוא צועק חזק יותר, אלא כי הוא מופיע במקום הנכון, בזמן הנכון ובטון הנכון. ההייפ יוצר רעש זמני; הרלוונטיות יוצרת משמעות מתמשכת.
להיות רלוונטי פירושו להבין את העולם מנקודת המבט של הקהל שלך. זה לא רק מוצר או שירות טוב, אלא היכולת להשתלב בהקשר התרבותי, הרגשי והמצבי שבו אנשים חיים. זה לדבר בשפה שלהם, לגעת בכאביהם ולהראות שאתה מבין – בלי להסביר יותר מדי.
רלוונטיות נבנית בפרטים הקטנים – טון, תזמון וניואנס. היא מכבדת את תשומת הלב ולא חוטפת אותה. ובעיקר – היא נרכשת. אי אפשר להמציא רלוונטיות בבריינסטורמינג או להצמיד אותה לטרנד. היא חייבת לצמוח מהבנה אמיתית ואכפתיות.
בעידן של תוכן אינסופי, קמפיינים שרודפים אחרי קליקים וויראליות מבוימת – רלוונטיות היא יתרון תחרותי. היא הדרך להפוך ממותג שנראה למותג שנחווה. וכאשר אתה פוגע בתו הנכון – הקהל שלך לא רק ישים לב אליך, אלא גם יזכור אותך.

מדריך “ארבעה צעדים” להשגת רלוונטיות מותגית

. הפסיקו לשדר – התחילו להקשיב
אף אחד לא אוהב לדבר עם מי שכל הזמן מדבר על עצמו. אותו דבר נכון לגבי מותגים. אם כל התקציב שלך הולך על דחיפה של מוצרים, שירותים או אמירות על קיימות – אנשים יתנתקו. הצעד הראשון לרלוונטיות הוא להבין שזה לא באמת עליך.
2. גשרו על הפער בין שאיפה להזדמנות
כשמתחילים להקשיב באמת, מגלים את הצרכים והשאיפות העמוקות של קהל היעד. אם תעזרו להם להתקרב למימוש השאיפות האלו, תהפכו לחלק אינטגרלי מחייהם – והם ירצו לחזור שוב ושוב למותג שלכם.
3. ספקו גישה שאי אפשר למצוא במקום אחר
הגישה היא המפתח. צרו חוויות ייחודיות – בעולם הפיזי והדיגיטלי – שנותנות כלים, הדרכה וקהילה. כך תבנו קשר רגשי עמוק ותוכיחו שאתם שמים את הצרכים שלהם לפני המטרות שלכם.
4.צרו סביבות המחזקות חיבורים עמוקים
קל יותר להשיג מטרות כשאתה מוקף באנשים דומים. אם המותג שלכם יהפוך לפלטפורמה שמחברת בין אנשים בעלי שאיפות משותפות, תבססו מעורבות ונאמנות חסרות תקדים.

בשורה התחתונה:

רלוונטיות אולי פחות “סקסית” מהייפ, אבל היא עוצמתית הרבה יותר – כי היא מבוססת על תובנות והתנהגויות אנושיות אמיתיות. מותגים שמבינים מה אנשים מרגישים, צריכים ובוחרים – יוצרים לקוחות לחיים, לא רק לרגע. ובעיקר – הם מפסיקים להיראות נואשים לתשומת לב.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו