articles

מהו מותג?

articles

branding

מהו מותג?
קטעים מתוך ספרו החדש של דיוויד אקר , אבי המיתוג המודרני בעולם, אשר ישתתף בכנס המיתוג השנתי ( הספר עצמו יצר בקרוב בגרסה העברית בהוצאת ברנד אקדמי)

מותג הוא הרבה יותר משם ולוגו – הוא ההבטחה של הארגון ללקוח לספק את מה שהמותג מייצג, לא רק במונחים של תועלות פונקציונליות, אלא גם תועלות רגשיות, ביטוי עצמי וחברתיות. עם זאת, מותג הוא יותר מהבטחה שמתקיימת. הוא גם מסע, מערכת יחסים מתפתחת המבוססת על תפיסות וחוויות הלקוח בכל מפגש עם המותג.
מותגים הם רבי עוצמה. הם משמשים כמרכז מערכת היחסים עם הלקוח, כפלטפורמה לאפשרויות אסטרטגיות וככוח המשפיע על ההיבטים הפיננסיים, כולל תשואות מניות. שקלו את המותגים המשכנעים ביותר ואת “מהות המותג” שלהם: ל- UBS יש את הסיסמה “Craft is our business” המדגישה את התשוקה והמיומנות שלה. Harley Davidson מספקת תועלות ביטוי עצמי הקשורות לחירות, הרפתקאות וערכים אמריקאיים. Singapore Airlines עם שירות יוצא דופן Mercedes לכל מי שמעריך את הטוב ביותר, ו-Patagonia המובילה בקיימות – כולם בולטים בזכות עוצמת המותג שלהם. עוצמת מותגים אלה הובילה לנאמנות לקוחות, הצלחה עסקית, עמידות מול בעיות במוצרים, ובסיס להתרחבות למוצרים או שווקים חדשים.
מותגים מסייעים בתקשורת. הם מספקים כלי למשוך תשומת לב, לעבד מידע, לשנות תפיסות, ליצור הקשר, לזכור ולהניע לפעולה. קשה להיות אפקטיבי בתקשורת של משהו שאינו ממותג.
בנוסף, מותגים ואסטרטגיות מיתוג הם פשוט מהנים ומרתקים. לעיתים קרובות, מנכ״ל שהקדיש חצי שעה למפגש אסטרטגיית מותג נשאר בו שעות, והלך ממנו כשהוא מצהיר שהמפגש היה הזמן המהנה ביותר בעבודה בחודשים האחרונים. מרתק לדעת אילו מיקומי מותג מצליחים, אילו תוכניות לבניית מותג זוכות להצלחה, כיצד ניתן למנף מותג לשווקים חדשים בהצלחה, ועוד. היצירתיות והמגוון באסטרטגיית מיתוג יכולים להיות מקור בלתי נגמר לשיחה והשראה.
מיתוג הוא תחום מורכב ואינדיבידואלי. לא קל לפתח ולשמור על הון מותגי, ולא פשוט לנהל תיק מותגים ולהבטיח שהמותגים יהיו רלוונטיים, סינרגטיים, ברורים וחזקים. עם זאת, קבוצת מותגים חזקה, שמאפשרת וממריצה אסטרטגיות, היא גורם מרכזי להצלחה.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו