articles
קפה לקוסט: ביצוע מושלם של הרחבת מותג
מאת מריון אנדריבט
22 בספטמבר 2025
articles
branding
קפה לקוסט: ביצוע מושלם של הרחבת מותג
לפני מספר חודשים, חברת האופנה הספורטיבית הצרפתית לקוסט נכנסה לראשונה לעולם האירוח עם השקת קפה לקוסט הראשון שלה. הקפה נפתח הקיץ במונקו, במלון Méridien Beach Plaza. הוא עוצב כהמשך ישיר לאורח החיים של המותג, ומשלב עיצוב בהשראת טניס, מטבח עילי, וחוויה מלאה של immersion בתוך היקום הייחודי של לקוסט. הפרויקט מהווה דוגמה בולטת להרחבת מותג שבוצעה בקפידה, ויוצא מעבר לגבולות המוכרים: הוא הופך את חוויית המותג לחלל רב-חושי המגלם את עולמו בכל רובד. זהו מקרה ראוי לציון כיצד מותג יכול להביא את זהותו לחיים בצורה חדשה לגמרי.
על המותג
לקוסט נוסד בשנות ה־20 בידי אלוף הטניס רנה לקוסט, ששבר מוסכמות כשיצר את חולצת הפולו קצרה-השרוולים הראשונה לנוחות וביצועים טובים יותר במגרש.
זהות המותג מוגדרת על ידי רוח החדשנות המשולבת באלגנטיות. לוגו התנין האייקוני (כינויו של רנה) היה הראשון שהופיע על פריטי לבוש וזכה במהרה להכרה עולמית.
כיום, לקוסט משלב ספורט ואופנה ומציע מגוון רחב של בגדים ואביזרים: ביגוד, נעליים, ספורט, משקפיים, מוצרי עור, בשמים, מגבות ושעונים.



קפה לקוסט: איך המותג מתעורר לחיים בחלל רב-חושי
הקפה נולד משיתוף פעולה בין לקוסט לבין קבוצת ריקארדו ג’יראודי ממונקו, המתמחה בייעוץ ועיצוב למסעדות. מטרתו להציע המשך טבעי לאורח החיים של לקוסט ולעולם המותג.
“נבנה כדי לספק חוויה סוחפת, קפה לקוסט משלב בצורה אותנטית ומושלמת את האלגנטיות הרגועה והרוח הספורטיבית-שיקית שלו עם פרשנות נצחית למטבח הצרפתי.”

שורשים בזהות של לקוסט
הקפה מלא בפרטים המחזירים את האורחים אל מקורות המותג. מטעמיו האישיים של המייסד ועד לתנין המפורסם והשפעות הטניס – כל פרט מזכיר את ייחודיותה של לקוסט.
כך למשל, הקפה מציע קוקטייל בשם “Chose”, המבוסס על משקה שהמציא רנה לקוסט ב־1967. גם הקוקטיילים, גם הקינוחים וגם האלמנטים האדריכליים מלאים ברמיזות עדינות לאייקונים של המותג.
המותג, מתורגם לחלל
מעבר להיותו מקום לשתות קפה, קפה לקוסט מאפשר לחוות את המותג בדרך חדשה לגמרי. העיצוב, הצבעים, החומרים והחלוקה בחלל כולם נבחרו לשקף את הרוח הספורטיבית, האלגנטית והיוקרתית של לקוסט.
האדריכלות עוצבה כך שתשלב מודרניות עם אווירת הריביירה הרגועה. כל חומר, קו עיצובי ופריט דקורטיבי מחזקים את זהות המותג, והופכים אותו לחוויה תלת־ממדית של ממש.
המטבח כחוויה רב-חושית של המותג
במקום הזה, האוכל הופך את המותג לחוויה מוחשית דרך כל החושים. התפריט שאב השראה ממסורת הביסטרו הצרפתי וממורשת הטניס והגולף של משפחת לקוסט. כל מנה נבנתה ביצירתיות ובתשומת לב – מהשם, למראה, לצבעים ואפילו לצלילי כלי האוכל.
בין המנות הבולטות: קינוח פיסטוק פריך בצורת תנין, טירמיסו “Terre Battue”, טארט “ויקטורין” (הקינוח האהוב על רנה לקוסט), ושמונה קוקטיילים ייחודיים.
אסטרטגיית הרחבת מותג שמחברת מעבר לאופנה
עם הפרויקט הזה, לקוסט מצטרפת לשורת מותגים צרכניים החודרים לתחום האירוח.
קפה לקוסט הוא לא רק מקום לאכול – הוא כלי עוצמתי לסיפור מותג ולחיזוק זהות המותג. הוא מחייה את מורשת הטניס של לקוסט והופך את הקודים הוויזואליים והסגנון המובחן שלה לחוויית אורח חיים שלמה.
זהו מקרה מובהק של הרחבת מותג שנעשית בזהירות ובנאמנות לכל פרט. עם דירוג של 4.7 בגוגל מפות, נראה שהמהלך של לקוסט לעולם האירוח משתלם.
הגישה הזו לא רק מעמיקה את הקשר עם הלקוחות, אלא גם מחזקת את מיצוב לקוסט כמותג אורח חיים אמיתי, היוצר חיבורים רגשיים חדשים ופותח אפשרויות נוספות לצמיחה ונאמנות.




שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER