articles
BRANDTALK NO 1. “פרימיום זה הסיכוי היחיד של עסק קטן להצליח כיום”
articles
branding
BRANDTALK NO 1. “פרימיום זה הסיכוי היחיד של עסק קטן להצליח כיום”
אנו גאים להשיק את BrandTalk, סדרה חדשה של הBrand Academy המפגישה אותנו עם יזמים ומובילי מותגים יוצאי דופן. בפרקהראשון פגשנו את אלכס ברוב – הבעלים הכריזמטי של GT EVERYDAY, ואיש שיווק מהמעלה הראשונה. בעולם רווי משקאות, שבו המדפים עמוסים בבקבוקים צבעוניים ומבטיחים, קשה למצוא משקה שבאמת עומד בהבטחה – בריא, טבעי, איכותי וטעים. הסיפור של הוא סיפור על חזון, התמדה ויצירתיות – מהניסוי הביתי הראשון במטבח ועד להפיכתו למותג פרימיום שמככב בבתי הקפה והמסעדות המובילים בישראל. מה שהתחיל מצורך אישי לשתות משהו בריא הפך למותג שמספק לא רק מוצר, אלא חוויה עם תפיסה ברורה: הדרך היחידה לעסק קטן לשרוד בשוק תחרותי היא להיות מותג פרימיום, ולספק ללקוחות רגע של אהבה בכל לגימה
יריב: אז אלכס, תשמע זה ממש טעים , ספר לי איך הכל התחיל ?
אלכס: הסיפור הזה התחיל בכלל לפני שמונה שנים לצורך אישי לשתות משהו בריא. התחלתי ללמוד את התחום הזה של המזון ושל המשקאות הבריאים, וקלטתי ששום דבר לא בריא. הבנתי שיש פער עצום בין מה שיש על המדף לבין מה שבן אדם צריך לשתות עכשיו. אמא שלי מרוסיה, כמעט כל אמא רוסיה כל בוקר מכינה תרכיז של עלי תה . כן, ככה היו שותים תה ברוסיה. חופן של עלים של תה שחור. מים חמים וככה משאירים את זה כל היום סגור קצת, מוסיפים מים חמים ושותים תה. והחלטתי שגם אני אעשה זאת
ואז יום אחד ניסיתי את זה עם מים קרים ולא עם מים חמים. אמרתי לעצמי סוף סוף אני שותה תה קר, טבעי, אמיתי ויצאתי למסע של של ניסויים בבית עם סירים. אחרי שנה הבקבוק הראשון נמכר בשוק בנמל ביום שישי. שבוע אחרי חזרתי הגיע הלקוח שקנה פעם ראשונה ורצה שוב לקנות את הבקבוק. אמרתי כנראה יש פה ביזנס תמציות תה קר ,טעים , איכותי , בריא, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל ,ללא תמציות טעם.
יריב: ספר לי על המוצר עצמו
אלכס:
GT EVERYDAY תמציות תה טבעי לגמרי, פרימיום , יש 9 סוגים , הם נמכרות לחנויות, בתי קפה, מסעדות ,
לא תמצאו אותם בסופרמרקטים ,ואם תהיו בקפה סנטרל או מימי ישר תשימו לב אליהם, יש להם עיצוב בולט , אריזה מושכת , שקשה מאוד לפספס. המוצר נמצא 7 שנים בשוק ונמכר לקבוצות אוכל כמו RTM , קבוצת נונו, קפב סנטרל , בתי מלון , וטעמתי כמעט את כל הסוגים , ויש לזה טעם מדהים, בחיים לא שתיתי תה קר אמיתי שמוכן ידנית כזה טעים.
התמציות מוגשות ב 9 טעמים שגם הם מוגדרים בשמות שונים ומפתים,כמו :
תה ירוק למון גראס, מנטה ולימון, תה ירוק יפני ופסיפלורה תה ירוק, יסמין ו ליצ’י. ביסקוס וליים, קמומיל, תפוח, וציפורן, חליטה מדברית.
יריב: באיזה מצב המותג נמצא כיום?
אלכס: לפני שלוש שנים החלטתי. ייצרתי במשך ארבע שנים במפעל חיצוני במפעל של בירה בזלת בצפון הארץ, ולפני שלוש שנים קרה שם איזשהו אירוע וחיפשתי יצרן חדש. לא מצאתי והחלטתי שאני פותח מפעל. כן, החלטתי שאני עושה שני דברים אחד שאני פותח מפעל משלי, הראשון בארץ שמתמחה ביותר ושאנחנו משקיעים ובונים את המותג עם הסטודיו הטוב ביותר בישראל. גם לפי דעתי שזה מיכל סודאי ושאנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף במותג ובייצור כדי לייצר יתרון תחרותי, גמישות, מהירות. ואיכות

יריב: אתה יודע. צריך הרבה אומץ להיכנס לשוק בהאטה ועם תחרות גדולה כמו ויסוצקי
אלכס: אני לא פונה למאס מרקט , אני פונה לשוק של B2B, של מסעדות, בתי קפה, ברים ופה יש לי יתרון ייחודי. הנושא זה לתת פתרון בצורת תה קר שהוא טבעי, שהוא רווחי למסעדה מאוד ומאוד מאוד טעים. וזה היה שלושת הדברים שהוביל אותי מלכתחילה. בזה אנו מתמקדים. תשאל אותי מה מצבכם היום? היום אנחנו מובילים בשוק המסעדות כיום בארץ עם רשתות כמו RTM של רותי ברודו, הלקוח הראשון שלנו, בוטיק סנטרל, לנדוור, ג’פניקה, ישרוטל מלונות דן. קבוצת נונו ועוד.



יריב: מדוע להשקיע במיתוג אם בעצם בסופו של דבר מה שמעניין את החברות , בתי הקפה זה התמצית עצמה, החומר עצמו ?
אלכס: מבחינתנו כל ההתייחסות שלנו לבקבוקי התמציות היא כמו לאלכוהול
אנחנו הרבה יותר דומים בתפיסות שלנו. שוק של B2B, של מסעדות זה שוק תדמית, אנחנו צריכים לשכנע אותם לקנות בקבוק של ליטר במאה שקל. ובשביל זה צריך לבנות מותג. שיאמינו.
יריב: איך בונים מותג כזה ?
אלכס: עשינו מותג שלא יושב על המדף, אלא שמצטלם טוב שחתך, שמושך את העין, שלא משנה איפה תשים את הבקבוק ויהיה לך כיף לצלם אותו. זאת הייתה החשיבה וזה הבריף למיכל סודי שאת לא עושה עכשיו מותג שאת שמה על המדף בסופר. את עושה מוצר שבא לך לצלם אותו, ולעלות לרשתות . ולכן הקמנו גם אין האוס מחלקת שיווק. יש לנו צלם רק שלנו, שהוא מצלם אצלנו ואצל הלקוחות. זאת הדרך של חברה קטנה כיום בישראל להתמודד עם הגדולים, לייצר תוכן מאוד מאוד איכותי, יפה, חדשני, רלוונטי ומעניין.
יריב: אחד הדברים שמדברים על הייצור, תוכן והשקעה במותג זה שאתה לא רואה תוצאות מיד מאיפה יש לך את הסבלנות הזאת?
אלכס: מי שלא מבין שכניסה לשוק של משקאות, מזון זו השקעה לטווח זמן ארוך, שלא יכנס . אתה יודע כמה עסקים נכשלים ב 5 השנים הראשונות . למה ? כי הם מחפשים מיד תוצאות לטווח זמן קצר ולא משקיעים בבניית מותג. אני בונה מותג פרימיום לטווח הזמן הארוך. ויש לי סבלנות .
יריב: ארוך, אבל בינתיים צריך שייכנס כסף.
אלכס:חייבים להשקיע במותג, ומי שאין לו סבלנות, שלא יכנס לתחום הזה.
יריב: ואיפה הבידול שלך ?
אלכס: אני היחיד שפונה לשוק מצומצם , של ה believers אנשים שמאמינים בנושא הבריאותי , ושל ה early adopters סך הכל כ 3%-4% מהשוק. אבל זה מספיק לי כדי להצליח צריך להזיז, להעיז, להתמקד בפלח שוק מאוד מאוד מסויים. אני מראש אמרתי מס מרקט אני לא הולך. כן, יש שם כרישים, אבל פה בשלושה וחצי האחוז של אנשים בעולם, לא רק בישראל מבוססים שדואגים לבריאות שלהם, שמאוד מאוד מודעים לאורח החיים של האנשים שרוצים אלטרנטיבה לשתות משהו חוץ ממים ושיהיה להם טעים. עכשיו אין לנו תחרות כלפי פלח זה ואליו אנחנו נדבר. קודם כל חשוב שיהיה שיח ברשת, רק אליהם אני מדבר .

יריב: בוא נחזור רגע אחורה. ספר לי עליך. ומה הקשר שלך למותגים?
אלכס: משאני מגיע ממשפחה של אמנים ואדריכלים.עד גיל 33 הייתי ביטחוניסט בצנחנים 890, קצרין, שירות הביטחון הכללי. בגיל 27 יצאתי לשוק הפרטי. הייתי מנהל אבטחה של אוליגרך שנמלט מפוטין בלונדון. גרתי בהודו שנה אחרי הפיגוע הגדול. גם שם עבדתי בסניף של חברה הביטחונית הישראלית. הקמתי חברה ביטחונית שלי ואז בגיל 33 נמאס לי מביטחון. הקמתי חברה עם מי שהיה בן זוג שלי, חברה למכירת שמן זית המחובר לעץ
וזה הצליח מאוד, מהר עברנו לכל מיני תבלינים המחוברים לכל מיני בסיסים ייחודיים . וזה עבד יפה מאוד מול עמותות . אבל לא היה מספיק ריווחי . יצאתי מהחברה וחיפשתי מיזם חדש, וככה כעבור כשנה וחצי הגעתי אל תמציות התה הטבעיות.
יריב: למה החלטת ללכת על מותג פרמיום, ומה זה פרמיום מבחינתך?
אלכס: זכות קיום של עסק קטן כיום זה רק להיות מותג פרימיום ,מבחינתי פרימיום זה : חומרי גלם, שירות ,ירידה לפרטים, מומחיות ומאסטר , מישהו שהוא מומחה בתחום הייצור של המוצר .
יריב: מעבר לאיכות החומרים, איך אתה גורם לחברות להאמין במיצוב הגבוה של המותג ?
אלכס:רק יצירת אמון לאורך זמן.
יריב: אבל איך אתה בונה את המותג עצמו.
אלכס: אם הוא טוב, עם הזמן הוא נבנה מעצמו
יריב: מה זה אומר?
אלכס: שאתה נותן לו את הבסיס הנכון. היום בתקופה של AI שאתה לא יכול יותר להסתיר את האמת, הכל שקוף בדיגיטל אתה לא יכול לספר לאנשים סיפורים לאורך זמן ולהיות עקבי.
יריב: עד כמה האריזה חשובה ?
אלכס: מאוד מאוד מאוד מאוד חשובה. אחד הדברים שאני יודע את זה ואני תמיד אומר את זה, ובארץ פחות מבינים את זה ופחות משקיעים בזה, הוא שאריזה והשקעה במיתוג חוסך בהוצאות השיווק !
אם אתה משקיע מאוד באריזה ובמותג הוא ממצב את זה באמת איכותי. ואין מה לעשות. הצבעוניות, העיצוב החשיפה של המוצר שלך יותר ברורה. אנחנו נלחמים על תשומת לב. וזו המלחמה הקשה ביותר. כן, בסופו של דבר זה יחסוך לך כמה כסף אתה צריך להשקיע בשיווק. זה מאוד מאוד פשוט. כן. ואם ליד יעלה לך 500 שקל ובזכות ההשקעה במיתוג ובמותג ובבולטות ליד יכול לעלות לך 100 ₪ , ויש פה חיסכון משמעותי, לא ?
קח לדוגמא את ויסוצקי ,לפני שנה וחצי הם ראו. אותנו ואמרו בוא ניכנס גם אנחנו עם תמציות תה לעסקים, ולא בחצי מחיר בשליש מחיר! אתה אומר 30 אחוז פחות.. אני מסתכל על קמפיין שלהם מעט מאוד לייקים , לעומתם למרות המחיר הגבוה שלנו הצלחנו לגרום לחברות להאמין באיכות של המוצר שלנו , והלידים שלנו הרבה יותר זולים משלהם. זו תוצאה של השקעה במותג . השקעה במותג חוסכת בהוצאות השיווק!
יריב: מהו הערך המרכזי של המותג שלכם ?
אלכס: FUN ופרימיום אנו רוצים שהלקוחות , העובדים שלנו כולם יהנו , יחייכו בזכות המשקה שלנו, ומצד שני שיבינו שמדובר פרמיום מאוד איכותי.
יריב: זה שאתה יושב ומדבר איתי וקורא לוקח אותך 4 שנים אחורה ואתה רואה את החזון וזה לא יקרה מחר וזה לא יקרה עוד חודש ולהתמיד בזה. אתה צריך המון אומץ וביקורת עצמית.
אלכס: נכון, אבל תראה לפני 5 שנים לא היה לי מותג. עכשיו יש לי מותג שהלקוחות אוהבים , העובדים אוהבים וגאים ומאוהבים בו .
יריב: הבת שלי באה אליי. ואמרה אבא, אני רוצה לפתוח עסק של בגדים, לבנות אופנה. אלגנטי אבל קז’ואל ויותר שחור לבן אפור. צבעים שלמים כאלה. כי אני חושבת שאין כזה דבר יותר מדי. מה היית אומר לה?
אלכס: אם היא מחליטה לעשות את זה שחור לבן שפשוט תעשה את זה ממש ממש טוב. והיא תמצא את האחוז המסויים של הקהל שלה שיקנה את הדבר הזה. היא צריכה לעשות את זה ממש ממש טוב.
יריב: לסיום, אלכס מה זה בשבילך מותג?
אלכס: מותג זה שהמוצר שלך יוצר רגע של אהבה אצל הלקוח שלך. ואהבה זה פאן. שהמוביל שלנו שמפיץ את המותג שלנו. חוזר מאושר ואומר עבדתי קשה 400 קילומטר, אבל כל כך אוהבים אותנו. זה מותג. מותג. זה אהבה לאורך זמן. יחסים כן, בניית יחסים בריאים של אהבה לאורך זמן. זו עבודה.
יריב: כמעט כמעט. הגדרת את זה כמו שאני מגדיר. אני לא חושב שזה רק אהבה, אני מגדיר מותג ככה: מוצר או רעיון או שירות שהצליח לייצר אצלך איזשהו רגש. כן. כשאני רואה את ה GT המותג שלך ומשהו קורה לי בבטן, או שהצליח ליצור ערך מוסף מעל המוצר עצמו. זה מותג
אלכס: ותרשה לי להוסיף עוד משהו
מותג גורם לך לאהוב את את עצמך קצת יותר.
יריב: אהבתי.
אלכס: בן אדם ששותה את התה שלנו. הוא אוהב את עצמו בסופו של דבר קצת יותר.
יריב: יפה. תשמע אלכס, אני מאוד מאוד מאוד מאוד התרשמתי. ובמיוחד מההבנה העמוקה שלך , ובמשפט הראשון שהוצאת מהפה שרק נפגשנו: “פרימיום זה הסיכוי היחיד של עסק קטן להצליח בשוק היום”
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER