articles
FEED YOUR FEELING LesserEvil -בית ספר למיתוג
articles
branding
FEED YOUR FEELING LesserEvil -בית ספר למיתוג
זה מה שקורה שבונים מותג בולט, עם בידול אמיתי, תשוקה, שפה ייחודית , אותנטיות עד הסוף , בלי פחד , תחשבו על זה , כולה מותג של פופ קורן , שהתרחב לעוד חטיפים , נרכשת ע"י הרשי ועושה אקזיט מטורף של 750 מיליון דולר. בשביל להבין איך זה קורה ,צריך להבין את מקור השם , ואת המיתוג מחדש שנעשה ב 2019
קצת היסטוריה
LesserEvil קיימת כבר כ־20 שנה, אך בשנים האחרונות חל מפנה משמעותי – כאשר המותג החל לצמוח מעבר לשוק המזון הטבעי.מעבר לרק פופ קורן טבעי
המותג נוסד בשנת 2005 כמותג של פופקורן טבעי (kettle corn), אך עבר מהפך משמעותי סביב 2011
כאשר צ’ארלס קוריסטיין, עזב את עבודתו כמשקיע בוול סטריט בשנת 2011, ורכש את החברה המתמודדת לקשיים בסכום של 250 אלף דולר בלבד.באותה תקופה החברה לא הניבה מספיק מכירות כדי לכסות את הוצאותיה. מה שהבין צארלס, שיש פה מקום וקטגוריה של חטיפי snacks יותר בריאים עם הזמן, LesserEvil הפכה לחברה משולבת אנכית, עם מפעל ייצור עצמאי בדנבורי, קונטיקט.
האסטרטגיה של קוריסטיין: בידול חזק-ממוקדים באורגני ובשמנים טובים
קוריסטיין סיפר שכאשר רכש את המותג, הם ייצרו מוצרים שונים – כמו חטיפי ירקות אפויים ופופקורן – אך לא הייתה ממוקדת.ההזדמנות לפנות לכיוון פופקורן אורגני התחדדה סביב 2014, עם המעבר לשימוש בשמן קוקוס כתית מעולה (extra virgin), שאיפשר לצמצם שומן ועדיין לשמור על טעם עשיר.
היום, שני המוצרים המובילים של החברה הם:
• Himalayan Pink
• Himalayan Gold
שניהם פופקורנים אורגניים עם תיבול מינימלי אך איכותי.

פיתוח קו מוצרים חדש
בשנים האחרונות LesserEvil פועלת להרחבת הפורטפוליו שלה עם גרסאות משלה לחטיפים אהובים – למשל:
• Space Balls
• Cosmic Rings
• Paleo Puffs
ובחודש מאי השיקה את מוצרה החדש ביותר:
Moonions – טבעות בטעם בצל, בגישה בריאה ומודעת.
“היום אנחנו 80% פופקורן, 20% פופים,” אמר קוריסטיין. “אבל יש פה פוטנציאל צמיחה גדול בקטגוריית הפופים.”
בשנת 2022 הגיעו המכירות השנתיות הגולמיות של LesserEvil ל־65 מיליון דולר, וב־2023 כבר קפצו ל־103 מיליון דולר, מה שהפך אותו למותג הפופקורן המוביל בחנויות מזון טבעי.וב2025 רכשה אותם הרשי ב750 מיליון דולר ! ושוב , אנו מקבלים הוכחה , דווקא בעידן הAI כי חברות קונות מותגים, לא מוצרים

אז נתחיל
שיעור מספר 1
השם Lesser Evil -בולט, מוזר, בלתי נשכח, ומעביר את כל מהות המותג האותנטי
השם “Lesser Evil” פירושו: הרע במיעוטו, נבחר מתוך כוונה להעביר מסר:
“אנחנו יודעים שחטיפים הם לא תמיד ‘טובים’, אבל אנחנו מציעים את הגרסה הכי פחות מזיקה – ואפילו טובה.”
הרעיון שמאחורי השם:
• המותג לא מתיימר להיות קדוש או מושלם.
• הוא כן אומר ביושר: “אם אתה עומד לחטוא קצת – לפחות תעשה את זה עם משהו יותר נקי, פחות מעובד, ואפילו בריא.”
• זה שם עם מודעות עצמית והומור קל – מה שמבדיל אותו מחטיפים אחרים שטוענים ל’בריאות’ בלי ניואנסים.

שיעור מספר 2
ב2019 נעשה מיתוג מחדש יוצא מהכלל
אסטרטגיית המיתוג – מודעות למיינדפולנס
בהשקה המחודשת, LesserEvil הדגישה את המותג כמספק “Mindful snacking” – חטיפים מודעים ובריאים. רענון עיצובי זה הכניס את דמויות ה “Guru” האריזות כמייצגות את רוח המותג. (
חזות האריזות החדשות
אריזות 2019 מציגות:
• קווים נקיים ונעימים לעין
• דמויות גיקוּרות (“גָרוּי”) חביבות וקלילות
• צבעוניות פסטלית עם אלמנטים מגנטיים (למשל: מונים, כוכבים)
• הדגשה על רכיבים אורגניים, אורזים נקיים וקלי קלות
• על האריזות נכתב לעיתים קרובות משפטים כמו:
“We air-pop our popcorn with organic coconut oil and Himalayan salt. Nothing more. Nothing fake
זהות חזותית וחווייתית
• “Guru mascots” – דמויות שמשדרות שלווה, מודעות, ושיתוף דרך קווי מתאר פשוטים
• צבעוניות רכה, טקסטורות ידידותיות, טיפוגרפיה “נשית” אך מקצועית – כל אלה מחדדים את התחושה של חטיף שיהיה גם נקי וגם מהנה.
מיתוג עם משמעות
• סיסמת המותג: “Taste good. Feel good. Do good.” – דגש על טעם נפלא, תחושת בריאות והשפעה חיובית
• המייסד וההנהלה מאמינים בחיים טובים, רגועים במנות קטנות,מינימליזם, אריזות מתכלות, רכיבים אורגניים פשוטים ואיכותיים, נקיים משמנים מעובדים.
• שיפור נראות הסלוגנים: “Snack clean, live bold”, “All crunch. No compromise.”
על הקמפיין Feed the Feeling
הקמפיין הושק באוגוסט עם:
• אוטובוס סיור פרסים ודגימות, שעובר בין חמישה שווקים בארה”ב
• חלוקת דגימות חינם ומרצ’נדייז ממותג
הקמפיין כלל גם:
• פרסומות חוצות
• פרסומת Connected TV ראשונה אי-פעם של החברה – ששודרה ברשתות NBCUniversal בערים כמו מיניאפוליס, בוסטון ודאלאס.
• שיתופי פעולה עם משפיענים ופרסום באפליקציות כמו Instacart.
איזון בין חדשנות לניהול מותג
קוריסטיין הדגיש שהחברה תמשיך להשיק מוצרים חדשים, אך במקביל תנהל את הפורטפוליו באחריות:
“אנחנו מחליפים מוצרים שנמכרים פחות במוצרים חדשים, בודקים אם הם עובדים – וחוזר חלילה.”
לסיכום:
עבר מהפך אסטרטגי, שיווקי, תדמיתי ומוצרי.
• החברה התבססה כמובילת קטגוריה עם פופקורן אורגני ובריא.
• כיום, היא מרחיבה את פעילותה לקהל הרחב תוך שמירה על ערכיה.
• והכי חשוב — היא עושה את זה עם חוויית מותג חכמה, רגישה, ומוכרת.
• וכן, תזכרו חברות קונות מותגים לא מוצרים
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER