articles
Poppi Soda סיפורו של מותג פורץ דרך
articles
branding
Poppi Soda סיפורו של מותג פורץ דרך
Poppi מותג סודה פרו-ביוטי, הפך בשנים האחרונות לאחד השמות הבולטים בשוק המשקאות הבריאים. המסע שלו מתחיל בשנת 2015, כאשר אליסון וסטיבן אלסוורת' יצרו בביתם משקה המבוסס על חומץ תפוחים, במטרה לשפר את בריאותה של אליסון שסבלה מבעיות עיכול. המשקה נמכר תחילה בשווקי איכרים תחת השם "Mother Beverage".
נקודת המפנה: הופעה ב-Shark Tank ומיתוג מחדש
ב-2018, הזוג הופיע בתוכנית “Shark Tank” ולאור החשיפה בתוכנית הצליחו לגייס השקעה של 400,000 דולר מרוהן אוזה, מומחה למיתוג משקאות. בהנחייתו, המותג עבר מיתוג מחדש עם שם חדש -Poppi בשנת 2020, עם עיצוב צבעוני, שם קליט ושפה מותגית צעירה ומודרנית. מהלך זה סימן את תחילת הפריצה האמיתית של המותג לשוק הרחב.
אסטרטגיות שיווק ובידול
Poppi ביססה את הצלחתה על מספר אלמנטים מרכזיים:
• מוצר בריא וטעים: שילוב של חומץ תפוחים, פרה-ביוטיקה, מיצי פירות ומים מוגזים, עם פחות מ-5 גרם סוכר לפחית.
• מיתוג מושך: עיצוב פחיות צבעוני ובולט, הפונה לקהלים צעירים ומודעים לבריאות.
• נוכחות דיגיטלית חזקה: קמפיינים ויראליים בטיקטוק ובאינסטגרם, כולל שיתופי פעולה עם משפיענים וסלבריטאים.
• קמפיינים חדשניים: השקת טעמים חדשים, פרסומות בסופרבול, ושיתופי פעולה עם עולם הגיימינג, כמו יצירת משחקים בפורטנייט.

המיתוג מחדש
המיתוג מחדש של Poppi היה מהלך אסטרטגי מקיף שהוביל את המותג מהשוליים אל מרכז הבמה של שוק המשקאות הבריאים. המעבר מהשם “Mother Beverage” ל-“Poppi” לא היה רק שינוי שם, אלא טרנספורמציה שלמה במיתוג, בעיצוב ובאסטרטגיה השיווקית.
מה עומד מאחורי השם “Poppi”?
השם “Poppi” נבחר כדי לשדר תחושת כיף, קלילות ונגישות, תוך שמירה על קונוטציה של סודה (“pop”) וקריצה לעולם הבריאות. השם הקודם “Mother Beverage”, –נתפס כמיושן ופחות מושך עבור קהל צעיר. בנוסף, המותג לא הצליח לרשום את השם “Mother” כסימן מסחרי, מה שהוביל לצורך במיתוג מחדש .

מה כלל המיתוג החדש?
• עיצוב צבעוני ובולט: הפחיות עוצבו בצבעים עזים עם איורים גרפיים, מה שהפך אותן לאטרקטיביות במיוחד במדפי החנויות וברשתות החברתיות.
• שפה מותגית צעירה וכיפית: המותג אימץ טון דיבור קליל, הומוריסטי ונגיש, שפנה במיוחד לדור ה-Z ולמילניאלס.
• מיקוד ביתרונות הבריאותיים: המותג הדגיש את היותו סודה פרו-ביוטית עם יתרונות לעיכול, אך בצורה שאינה רפואית או כבדה.
• נוכחות דיגיטלית חזקה: Poppi השקיעה רבות ביצירת תוכן ויראלי בטיקטוק ובאינסטגרם, כולל שיתופי פעולה עם משפיענים וסלבריטאים.

תוצאות המיתוג מחדש
המיתוג החדש הוביל לצמיחה מרשימה:
• המכירות זינקו, והמותג הפך לנוכח ביותר מ-36,000 נקודות מכירה בארה”ב.
• Poppi הפכה למותג מוביל בתחום המשקאות הפרה-ביוטיים, עם נתח שוק משמעותי.
• במרץ 2025, PepsiCo רכשה את Poppi תמורת 1.95 מיליארד דולר, מהלך שמסמן את חשיבות המותג בשוק המשקאות הבריאים .
המצב הנוכחי של Poppi (2025)
נכון לשנת 2025, Poppi ממשיכה לצמוח ולהתחזק:
• רכישה על ידי PepsiCo: במרץ 2025, PepsiCo רכשה את Poppi תמורת 1.95 מיליארד דולר, מהלך שמסמן את חשיבות המותג בשוק המשקאות הבריאים.(פורבס)
• נתח שוק משמעותי: Poppi מחזיקה בכ-19% מנתח השוק של סודה פרו-ביוטית, ומובילה על פני מתחרים כמו Olipop.(taptwicedigital.com)
• התרחבות גלובלית: המוצר זמין ביותר מ-36,000 נקודות מכירה בארה”ב, עם תוכניות להתרחבות בינלאומית.(The Food Institute)
• המשך חדשנות: השקת טעמים חדשים, קמפיינים יצירתיים ושיתופי פעולה עם מותגים ואמנים מובילים.

המיתוג מחדש של Poppi מדגים כיצד שינוי אסטרטגי במיתוג, בשפה ובנראות יכול להוביל לצמיחה משמעותית ולהפוך מותג נישתי לשחקן מרכזי בשוק.
שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER