articles

YORKSHIRE TEA Where everything’s done properly

articles

branding

YORKSHIRE TEA Where everything’s done properly
בעשור האחרון, שוק התה הבריטי עבר שינוי דרמטי בנתחי השוק. ב-2012, PG Tips הייתה המובילה עם נתח שוק של מעל 40%, כאשר Tetley ו-Yorkshire Tea נאבקו על המקום השני. כיום, Yorkshire Tea היא המובילה הברורה, לאחר שהכפילה את נתח השוק שלה מ-20% ל-40% תוך 8 שנים בלבד.איך היא עשתה את זה ? מבצעי מכירות? מוצרים חדשים? לא ולא. המקרה של Yorkshire Tea מדגים שבעולם של שינויים מהירים והתמקדות בטווח קצר, יש עדיין ערך עצום בבניית מותג לטווח זמן ארוך. רק צריך להאמין , ו...סבלנות.
10 הגורמים להצלחה של YORKSHIRE TEA
1. בהירות במהות המותג:

בזמן שהמתחרים התמקדו במוצרים חדשים ומבצעים, Yorkshire Tea בחרה לדבוק בערך העליון של המותג מאז ועד היום : Where everything’s done properly , מאז ועד היום מדברת יורקשייר על האיכות שלה , בו הכל נעשה בדיוק כמו שצריך, עם קשר ברור לשורשים היורקשיירים שלהם, הם יצרו עולם “שבו הכל נעשה כהלכה”, והדבר היה בלב כל ההחלטות של המותג בעשור האחרון.

2. עקביות עם גמישות יצירתית והדגשה על נכסי המותג

עקביות עם גמישות יצירתית והדגשה על נכסי המותג (צבע, ספל התה האדום, הומור בריטי):המותג שמר על עקביות במסר המרכזי (“properness”) אך היה גמיש מספיק כדי לרענן את האופן שבו הוא מועבר. הקמפיינים עם סלבריטאים שונים (שון בין, פטריק סטיוארט, שרה לנקשייר) שומרים על עניין מתמשך תוך שמירה על המסר העקבי. קמפיין “Where Everything’s Done Proper” הושק ב-2017 כל פרסומת נעשית בהומור ועוקבת אחר נוסחה עקבית ומגבירה את נכסי המותג הייחודיים: משרדי Yorkshire Tea ספל תה אדום של יורקשייר, ועובדים עם שרוכי זיהוי של Yorkshire Tea. כל פרסומת מביאה גם רעננות, עם סלבריטאי שונה וסיפור הומוריסטי.

3. מיקוד במוצר אחד

בעוד PG Tips ו-Tetley התרחבו לתחום תה הפירות והצמחים הצומח במהירות, Yorkshire Tea דבקה באסטרטגיה שלה והמשיכה להתמקד לחלוטין בתה שחור מסורתי. בזמן שהתחרות הסיטה את המיקוד והמשאבים מתה שחור, Yorkshire Tea הכפילה את המאמצים וזכתה בגידול עקבי במודעות פיזית ומנטלית. זהו ללא ספק, אחד מסודות ההצלחה של Yorkshire Tea הפשטות – התמקדות בדבר אחד ועשייתו היטב. במקום לנסות להיות הכל לכולם, המותג בחר להיות הטוב ביותר בקטגוריה הספציפית שלו.

4. אובססיה לאיכות המוצר

למרות רמות גבוהות של אינפלציה בסחורות, Yorkshire Tea התנגדה לפיתוי ללכת בדרך של הפחתת עלויות שבה הלכו מתחריה ונשארה מחויבת לחלוטין לאיכות התה הטובה ביותר בשוק.

5. בניית פרמיום בהדרגה

בזמן שהתחרות ניהלה מלחמת מחירים חסרת תוחלת, Yorkshire Tea הציעה בחוכמה מספיק ערך כדי לשמור על נראות בחנויות, אך מעולם לא הוזילה מספיק במבצעים כדי לפגוע במיצוב המותג שלה כ”נאות”. כיום היא נמצאת בפרמיום של כ-10% מעל מותגי התה היומיומיים האחרים.

6. צוות ותרבות מנצחים

לא במקרה תקופת ההצלחה של Yorkshire Tea התרחשה במקביל לתקופה של יציבות פנימית וחיצונית. צוות המותג נשאר ברובו ללא שינוי, וכך גם סוכנויות הפרסום, המיתוג ואנשי התוכן. היציבות של הצוות הפנימי והסוכנויות החיצוניות אפשרה למותג לפתח הבנה עמוקה יותר של ערכי המותג ולבנות על הצלחות קודמות במקום להתחיל מחדש.

7. אותנטיות מקומית כיתרון תחרותי

Yorkshire Tea השתמשה בזהות האזורית שלה כנכס אסטרטגי. במקום להסתיר את המקוריות המקומית, המותג הפך את ה”יורקשייריות” לחלק מרכזי בזהותו. זה יצר תחושת אותנטיות שרבים מהצרכנים הבריטיים מזדהים איתה ומעריכים אותה.

8.כבוד לצרכן

המותג הפגין כבוד לצרכנים על ידי סירוב להתפשר על איכות, אפילו כשזה היה יכול להוביל לרווחים גבוהים יותר בטווח הקצר. זה בנה אמון והעצים את הקשר הרגשי עם המותג.

9. השקעה מתמשכת בהומור בריטי

ההומור הבריטי הייחודי בקמפיינים של המותג יצר חיבור תרבותי עמוק עם קהל היעד. המותג זיהה שהומור הוא דרך אפקטיבית להתחבר לזהות הבריטית ולבדל את עצמו מהמתחרים.

10. אמונה בטווח ארוך כשאחרים נסוגו

בתקופה שבה מותגים רבים נטו להתמקד בתוצאות מיידיות ולהגיב לטרנדים זמניים, Yorkshire Tea נשארה מחויבת לאסטרטגיה ארוכת טווח. זה דרש אומץ ניהולי להישאר בתחום התה השחור המסורתי כשהשוק עבר לכיוונים אחרים. מיקוד בערך הליבה ועקביות לטווח זמן ארוך: דבקות באותו קמפיין למעלה משבע שנים, התמקדות בתה שחור ולא במרדף אחר תה פירות וצמחים. כל אלה הם ההוכחה ליתרון בכוח של תעדוף בניית מותג ארוכת טווח על פני רווחים של מבצעי מכירות לטווח קצר.

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו