articles

ניתוח מקרה: בירה שניט – מותג הבירה הישראלית , בית ספר לחווית מותג

articles

branding

ניתוח מקרה: בירה שניט – מותג הבירה הישראלית , בית ספר לחווית מותג
בירת הCRAFT הישראלית , עם השם הגרמני , והסמל של החיה הכי עצלנית בעולם, פרצה אל חיינו לפני שלוש שנים כמבשלת בירה טריה ברחוב הארבעה, והיום היא כבר מתחילה לבעוט עם הפחיות המשוגעות שלה , חובה לכל האספנים. ועוד לא דיברנו בכלל על הטעם. לכל מי שמבקר במבשלה או נכנס לאתר שלהם צפויה חוויה שונה מכל מה שידעתם על בירות בירה שניט זה בית ספר לבניית מותג . בסוף המאמר מחכה לכם הפתעה , הבריף המקורי שקיבל סטודיו המיתוג למיתוג של הבירה.
רקע והקמה

מאחורי בירה שניט עומדים שלושה יזמים בעלי רקע מגוון: אמיר נוימן, לשעבר כלכלן ומנהל תיקי השקעות שעזב את עולם הפיננסים לטובת אהבתו לבירה; יואב עלון, ארכיאולוג במקצועו; ואיתי לייפר,המסעדן ואיש הלילה. השלושה צברו ניסיון משמעותי בתעשיית האלכוהול עם הקמת מיזמים מצליחים כמו הבר נורמן, נורמה ג’ין, ובחברת ייבוא בירות שפעילותה נמכרה לכרם. שיא הישגיהם היה הקמת הפורטר – מסעדת בירה עם 50 ברזים.

החזון והאתגר

החלום של השותפים היה להקים Brewpub -, מבשלת בירה שמוכרת במקום, המשלבת ציוד מודרני עם שיטות ייצור מסורתיות. אולם האתגר המרכזי היה ליצור בידול משמעותי בשוק הבירה הישראלי, שהיה רווי במותגי בוטיק בעלי זהות מקומית מובהקת (נגב, בזלת, אלכסנדר, מלכה).

אסטרטגיית הבידול המותגי
1. תפיסת מותג מהפכנית

פילוסופיית ה-JOMO: בניגוד ל-FOMO הנפוץ, שניט מקדשת את ה-Joy Of Missing Out
– מסר חברתי: עידוד להאט את קצב החיים, ליהנות מהרגע, ולא לחשוש להחמיץ
– גישה אנטי-תאגידית: התנגדות למרוץ האינסופי אחרי הצלחה והישגים
על משימת המיתוג הייתה אחראית חברת המיתוג ETC.
וכך הם כותבים על המיתוג :
צוות SCHNITT חי ונושם בירה. זה תמיד היה התשוקה שלהם ואחת הסיבות העיקריות שהם קמים בבוקר. הם שופכים את הלב לעבודה שלהם עד שמגיעה השעה המתאימה לתפוס את הבירה הקרה הראשונה ולהרפות מכאן והלאה
מתוך אהבה לבירה, הם החליטו להתחיל לבשל את הבירה שלהם – מאפס, מהגרעין ועד לכוס. אבל הם לא ממהרים לשום מקום. כמו עצלן, הם אוהבים לקחת דברים לאט, לתת לכל דבר להיספג. מה בכלל הלחץ? עם גישה זו, הצוות מתמקד בייצור בירות איכותיות בכמויות קטנות שמשתנות ומתעדכנות תמיד.
SCHNITT מזמינים אתכם ליהנות מהניואנסים הקטנים, הצבעים, הטעמים והניחוחות בכל כוס של הבירות הטריות והקרות שלהם מהחבית. צחקו טוב, חלקו רגע רציני עם חבר ותיק, או הכירו חבר חדש תוך כדי.
אבל רגע, איך היה? אהבתם? צריכים עוד לגימה כדי להחליט? לא מצליחים להבין מה קורה? אל תהססו לבקש… SCHNITT.

המילה, שמשמעותה המילולית בגרמנית היא “חתך”, מתייחסת גם לאותה לגימה אחרונה של בירה שאתם צריכים אחרי סגירת החשבון, לפני שממשיכים למקום אחר או הביתה. אל תהססו לבקש את זה מהם. הם ישמחו לספק את אותה משיכה אחרונה של נוזל לפני שאתם הולכים לכל מקום, אחרי שביליתם איתם זמן איכות. גשו בביטחון ובשלווה, בקשו בעדינות מהברמן, ואמרו את המילה הקסומה הזו. זה יעבוד כמו קסם, בכל פעם מחדש.

2. זהות ויזואלית ייחודית

– הדמות המובילה: בחירה בחיית העצלן כמייצגת המותג
– שפה גרפית: איורים אמנותיים, צבעוניות נועזת, שמות מוצרים אבסורדיים
– השראה בינלאומית: התכתבות עם מבשלות Craft מובילות בעולם, כדוגמת War pigs בקופנהגן

3. חוויית מותג כוללת

מיקום אסטרטגי: מבשלה בלב תל אביב ברחוב הארבעה
-עיצוב מרחב: קירות מעוטרים באיורים אמנותיים המשדרים רוגע
– אווירה: לא מכופתרת, משוחררת, מזמינה ונגישה

אסטרטגיית המוצר והחדשנות

1. גיוון וחדשנות מתמדת
– 16 סוגי בירה טריים בכל רגע נתון
– רוטציה חודשית של טעמים חדשים
– ייצור של מעל 200 סוגי בירה שונים בשלוש שנים
– דגש על טריות ואיכות הבירה

2. אסטרטגיית אריזה ייחודית
– פחיות בעיצובים מתחלפים
– שיתופי פעולה עם מעצבים שונים
– יצירת מוצרי אספנות
– 24 עיצובי פחיות שונים עד כה

קהל היעד והמיצוב

1. פרופיל קהל היעד
– צעירים אורבניים
– אנשי היי-טק
– חובבי בירה מתוחכמים
– קהל תל אביבי שמחפש חוויות ייחודיות

2. מיצוב
– מיצוב כמותג בינלאומי למרות היותו מקומי
– דגש על חוויה ולא רק על המוצר
– יצירת תחושת קהילה וסצנה
– בידול מהמתחרים המקומיים

אסטרטגיית התקשורת השיווקית

השקה והתבססות
– קמפיין גרילה עם 2,000 פוסטרים בתל אביב
– מיקוד בקהילות חובבי בירה ברשתות החברתיות
– ניוזלטר ייחודי עם תוכן אמנותי

2. בניית מודעות
– התמקדות בחוויית המקום
– יצירת באזז בקהילת חובבי הבירה
– שימוש במדיה חברתית בצורה אותנטית

הישגים ותובנות

1. הצלחות מרכזיות
– יצירת קטגוריה חדשה בשוק הבירה המקומי- brewpub
– בניית בסיס לקוחות נאמן
– יצירת מותג שמזוהה עם סגנון חיים

2. גורמי הצלחה מרכזיים
– בידול ברור ועקבי
– איזון בין איכות מוצר לחוויית מותג
– אותנטיות בתקשורת השיווקית
– גמישות ויכולת התאמה מתמדת

אסטרטגיה עתידית

– המשך חדשנות בטעמים ומוצרים
– הרחבת קהילת המותג
– שמירה על הייחודיות והאותנטיות
– פיתוח קווי מוצר חדשים תוך שמירה על ערכי המותג

מסקנות מרכזיות

שניט מהווה דוגמה מצוינת למותג שהצליח ליצור בידול משמעותי בשוק רווי באמצעות:
1. חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה
2. עקביות בין חזון, אסטרטגיה וביצוע
3. יצירת חוויית מותג כוללת
4. שמירה על איזון בין איכות מוצר למיתוג יצירתי
5. יצירת קהילה אותנטית סביב המותג

הצלחת שניט מדגימה כיצד חשיבה נועזת על בידול, מיתוג ייחודי וחוויית לקוח יוצאת דופן יכולים ליצור מותג מצליח בשוק תחרותי.

מסמך היסטורי!

הבריף שהגישו השותפים לחברת המיתוג , כולל כל השמות שהוצעו ולא התקבלו

מי אנחנו
יואב, אמיר ואיתי – חברים טובים (אחים), שותפים ותיקים אוהבים בירה ואירוח. בעלי שנים של ניסיון בתעשיית הבירה והאירוח ולקחנו חלק משמעותי בהבאת מהפיכת בירת הקראפט העולמית לישראל. בעשרים השנים האחרונות, החיים של כולנו סובבים סביב בירה.

# למה אנחנו פותחים את הברו פאב?

זה השלב הבא והאולטימטיבי במהפכת הבירה בישראל לה אנו שותפים. אנחנו חושבים שיש עוד הרבה אנשים בתל אביב ובישראל שאוהבים בירה רוצים ליהנות מהדבר האמיתי – מקום קליל שיציע בירה טרייה, איכותית, נגישה, אך עדיין מעניינת באווירה כיפית, צעירה ולא פורמלית. אנחנו אוהבים בירה ואוהבים לארח (אוהבים אנשים?)

בשבילנו זה חלום שמתגשם.

# איך אנחנו מתכננים לפעול:

אנחנו פותחים ברופאב במיקום מרכזי בתל אביב ומתכננים לבשל בירה טרייה, טעימה ומגוונת במקום ולהגיש לצידה מנות קלות עם ייחוד המתאימות לליווי הבירה. הישיבה תהיה מורכבת מחלל פנימי ומחצר. ניתן יהיה לראות את המבשלה בצורה ברורה מכל מקום בברו-פאב.

# מה אנחנו עושים:

אנחנו מייצרים בירה טרייה, איכותית, נגישה ומעניינת במרכז תל אביב ומגישים אותה באווירה קלה, צעירה ולא מחייבת לצד אוכל פשוט, טעים ולא יומרני שבא טוב ליד הבירה. את הבירה שלנו ניתן להשיג רק אצלנו.

# הערכים שלנו:

* שיוויון מגדרי
* נגישות (acceability)
* חדשנות
* איכות
* תשוקה לבירה
* קלילות
* קיימות
* מקומיות
* שכונתיות

# מה הכי מיוחד במבשלה שלנו?

* בישול בירה טרייה במקום עצמו במגוון משתנה ומפתיע
* ניתן לראות את המבשלה ולצפות בתהליך הבישול
* האוכל כיפי מעניין ונגיש
* מוזיקה נמצאת במרכז (והאוכל בא ללוות אותה)
* שונים ולא קונפורמיסטיים

# מי הקהל שנרצה לראות שותה את הבירה במקום?

* בעיקר צעירים (21-35) שנהנים מאווירה פאבית, לא מחייבת, לצד בירה איכותית (לא רק לביר גיקס, אלא גם למתחילים בעולם בירות הקראפט שעושים בו צעדים ראשונים.
* תושבים מהסביבה הקרובה שבשבילם נמלא פונקציה של בר שכונתי מקומי
* עובדים מהסביבה, אנשי עסקים ותיירים
* נשים (לא פחות מגברים)

# מה הרגשות שנרצה שהמותג יעורר אצל הצרכנים?

* סקרנות
* פטריוטיות ושייכות
* שמחת חיים
* אופטימיות

# אם הברופאב שלנו היה בנאדם – איזה תכונות היו לו?

תיאור כללי: צעיר/ה, בטונדטיאלי ו/או מעמד ביניים, הייטקיסט/ית, קול/ית

תכונות אופי נוספות:
* כיפי
* צעיר
* חדשני
* נונקונפורמיסט
* חמים
* פלרטטן
* סטואית
* אידיאליסטית
* זורם
* לא שיגרתי
* חיובי ואופטימי
* שמח
* רועש
* לא מתנשא

# שמות אפשריים:

*רשימה לא מסוננת שכוללת הכל – גם שמות שלא רלוונטיים או שלא מתאימים:*

* איגרא רמה
* בירה עמיקתא
* גבעון
* איילון
* קישקיש קריא
* שכונה
* המרפסת
* הבלקון
* אחים ביטר
* שלישיית ביטר
* ביטר
* הופר
* כשות
* בארל
* קאסם ופול
* וויסמן ושוורצמן
* הצדיק והשועל
* הקיפוד והשועל
* סאמיט
* זאוס
* צ’ילקס
* חושחש
* הפרת והחידקל
* מסופוטמיה
* המרכז
* המרכזית
* ברוס וברוס
* בית השיכר
* המנדט
* השמש והירח
* בוננזה
* מיטבול
* חוג’ה
* Y&A בראסרי
* ברסיטוריום (מבשלה בלטינית – כבר קיים)
* פיבוברנייה (רוסית)
* בריגרי (שפות סקנדינביות)
* בירריה (איטלקית)
* ברוערי (יידיש)
* הקבינט
* הפרלמנט
* עכבר העיר
* המועצה
* תושב
* מקומון
* וויט סיטי
* הכיכר
* חומר מקומי
* פופו
* פופו וקיווי
* לייקה
* מישקי
* ג’יליאן
* מוש ושוש
* חושם
* פלסטינה א”י
* המנדטורית
* הוטיטיוד
* וונום
* לוקאל
* קראפט
* קראפטי
* לוקאל קראפטס
* לוקאל קראפטוורקס
* שפצלה
* בלה לוגוסי
* גרייס ג’ונס
* גרייס קלי
* וולוויץ

שתפו מאמר זה

SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אותך בקורסים, תוכניות וארועים.

    הקלידו כאן את כתובת המייל

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי בדואר האלקטרוני

    MORE IN ARTICLES

    מאמרים נוספים

    follow us

    עקבו אחרינו