articles
5 מיתוגי השראה ב 2024 מהעולם
articles
branding
5 מיתוגי השראה ב 2024 מהעולם
חמשת המיתוגים האלו מייצגים רגעים משמעותיים בעולם העיצוב והמיתוג ב-2024, ומשקפים מגמות תרבותיות רחבות של נוסטלגיה, אותנטיות ורצון לחיבור אנושי בעידן הדיגיטלי המתפתח במהירות. התחרות העזה מובילה מותגים לאתגר את נורמות הקטגוריה ולהתרחק מהאחידות המקובלת, ומעודדת אותם להיות אמיצים יותר ואנושיים יותר.
1. מיתוג מחדש לחברת התוכנה מוזילה
מיתוג מחדש לחברת התוכנה מוזילה, הידועה בעיקר בדפדפן Firefox שלה, היא השיקה מיתוג חדש בשיתוף עם סוכנות המיתוג העולמית JKR. המיתוג שאב השראה מהאסתטיקה של ראשית האינטרנט ומטרתו לבטא טוב יותר את החזון של החברה לקידום אינטרנט פתוח, נגיש ותומך. המערכת החדשה כוללת גופנים מותאמים אישית, פלטת צבעים המבוססת על ירוק RGB קלאסי, ועיצוב פיקסלי המזכיר את התקופה המוקדמת של האינטרנט.
ברוב אמיצותה , נפרדה החברה מהלוגו הלוגו של דינוזאור הטירנוזאורוס האייקוני, שעוצב במקור על ידי שפרד פיירי. הלוגו החדש מציג סמל דגל שנבנה מהאות M של מוזילה, נועד להדגיש את רוח האקטיביזם של מוזילה ואת מחויבותה “להחזיר את האינטרנט לידי הציבור”.
לפי מארק סורמן, נשיא מוזילה, המיתוג מחדש אינו רק שינוי חזותי, אלא מהווה תשתית ל-25 השנים הבאות של החברה. המטרה היא לחבר בין קהלים שונים, מפרטיים ועד קבוצות מוסדיות, ולהבליט את עבודת החברה בתחום הפרטיות, הקוד הפתוח והחדשנות הדיגיטלית. המיתוג החדש נועד להבהיר שמוזילה היא יותר מאשר רק דפדפן Firefox, ולהדגיש את השפעתה הרחבה יותר בעולם הדיגיטלי.




2. Cliik פחות באלאגן , יותר שמחה
Cliikהיא חברת אחסון ביתי חדשה שמטרתה להכניס יצירתיות ושמחה לתחום ארגון הבית. סטודיו Little Troop הופקד על יצירת כל היבטי העיצוב והשיווק להשקת החברה – החל מהשם, האסטרטגיה והזהות המותגית, ועד לאריזות, הכוונה אמנותית ועיצוב האתר.
סטודיו Little Troop יצר מיתוג המשלב השראה מעיצוב רטרו-עתידני של שנות ה-70, מודרניזם של שנות ה-60 ופרסומות לגו משנות ה-80. החברה, שהושקה לאחרונה, מציעה מכלי אחסון מודולריים ומגנטיים שניתנים לחיבור ביניהם, והמטרה שלהם היא להכניס יצירתיות ושמחה לארגון הבית.
הלוגו עוצב כך שישקף את אופי המוצר – עגול ומרובע בו-זמנית, משחקי ומלא כמו צעצוע, אך עם חדות שמשקפת את הפונקציונליות שלו. מתוך האותיות הראשונות של הלוגו נוצרה דמות “מר Cliik” – פנים מחייכות שנוצרות כשמסובבים את האותיות על צידן.
הצילום משלב שלושה סגנונות: צילומי מוצר בתאורה אחורית, סדרת דיוקנאות של לקוחות מרוצים (בהשראת פרסומות לגו משנות ה-80), וצילומי שימוש בסביבה ביתית. האריזה תוכננה משקופה ומפלסטיק ממוחזר, המאפשרת לראות את המוצר .
האתר משלב את כל המרכיבים החזותיים לחוויית קנייה פשוטה ויעילה, תחת המנטרה “פחות בלגן, יותר שמחה”. הוא כולל אנימציות ייחודיות ורגעים אינטראקטיביים המדגישים את תכונות המוצר, במיוחד את הקסם המגנטי שלו.




3. מיתוג מחדש למשחק הדגל Anno של Ubisoft
סוכנות המיתוג העולמית Wolff Olins השתמשה בחומרי גלם ואומנויות עתיקות כדי ליצור זהות חדשה למשחק הדגל Anno של Ubisoft. זהו המיתוג המחודש המשמעותי הראשון למשחק בניית הערים העתיק, שנעשה בשיתוף פעולה בין מפיצת המשחקים Ubisoft וסוכנות הקריאייטיב העולמית Wieden+Kennedy.
הטיפוגרפיה, בהשראת הגופן Albertus, משלבת מודרניות עם תחושה היסטורית, ומופיעה כמרחפת על רקע נופי טבע שונים. העיצוב מעביר את הצופה למקום אחר דרך הטיפוגרפיה, שמצליחה להרגיש עתידנית ונוסטלגית בו-זמנית. הדואליות הזו של “מסע בזמן” דרך אלמנט עיצובי פשוט משקפת כיצד טכנולוגיה יכולה ליצור נרטיבים חזותיים ייחודיים.
המיתוג החדש מסמן שינוי משמעותי בעולם המשחקים, שבו עיצובים קיטשיים ושטוחים היו נפוצים עד כה. הגישה במיתוג של Anno עשויה להשפיע על התעשייה כולה ולהוביל למגמה של חוויות משחק גדולה מהחיים.



4. מותג הגרביונים האייקוני L’eggs במיתוג מחדש
המותג האייקוני חזר בשנת 2024 עם מיתוג מחודש בהובלת סטודיו Family Office, המיתוג החדש מצדיע לאסתטיקה המקורית של המותג משנות ה-70, תוך עדכון מודרני של הלוגו והזהות החזותית.
השינוי העיקרי התמקד בעדכון עדין של צורת האות ‘L’, שהוסיף נגיעה עכשווית לעיצוב. התוצאה היא מראה מעודן אך משחקי שבולט בנוף האופנה העמוס, ומתאים למגוון פלטפורמות תוך שמירה על המורשת ההיסטורית של המותג.




5. Notion כשטכנולוגיה פוגשת פשטות
סוכנות הקריאייטיב Buck יצרה ב-2024 קמפיין מיתוג לחברת Notion המתבסס על שפה חזותית עשירה באיורים, המציעה גישה אנושית יותר למיתוג טכנולוגי. בניגוד לעיצובים המינימליסטיים והיעילים הטיפוסיים בעולם הטכנולוגיה, Buck בחרה בגישה אמנותית ו”ידנית” יותר, המשלבת איורים ואנימציה משחקיים, טיפוגרפיה רכה ופלטת צבעים מרגיעה כדי להדגיש את הנגישות והידידותיות של Notion.
כשטכנולוגיה היא דבר מופשט ולעיתים מבלבל, הסגנון של Notion מצליח להסביר נושאים טכניים בצורה פשוטה להבנה. הוא מדגיש שמה שמייחד מוצר הוא הנשמה שלו, ו-Notion הצליחה לגעת בזה על ידי הכנסת יותר אנושיות, ידידותיות ותחושת יחד לזהות שלה.
Notion היא סביבת עבודה דיגיטלית משולבת הידועה ביעילותה. הזהות העיצובית הפשוטה נוצרה כדי להתאים לכל סוגי המשתמשים והמשימות (ולפשט את כל ניהול החיים שאנחנו לא מצליחים להתמודד איתו). אולם, לפי מנהל הקריאייטיב ב-Notion, רוב ג’יאמפיטרו, המראה התועלתני הצנוע של המותג לא תמיד פעל לטובתו: “המראה המינימליסטי שלנו, בהשראת התוכנה שלנו, הלך לאיבוד ביישומים כמו פרסום חוצות גלובלי,” הוא אומר. לכן, הקמפיין להשקת העדכונים החדשים מבוססי ה-AI של Notion בקיץ זה שימש כדרך לרענן את המראה שלה ו”לדבר על הערכים שלנו במקום על עוד היפ טכנולוגי”, כדברי רוב. לקראת הגעת התכונות החדשות, Notion הביאה את סוכנות הקריאייטיב Buck כדי לעזור להחיות קמפיין מותג חדש.
“למרות שכבר היה לנו מותג אהוב וקהילה נלהבת, הרגשנו שחסרה לנו קריאה לפעולה ברורה שתהפוך את Notion לפשוטה וקלה להבנה עבור כולם,” אומר רוב. בעבודה עם הצוות ב-Buck, הם לקחו כיוון חדש מהמיקוד הרגיל של Notion בכל מה שאפליקציית רישום ההערות יכולה לעשות — והתמקדו במקום זאת באיך השימוש ב-Notion “יכול לגרום לך להרגיש”. עם איורים משחקיים בצבעי יסוד שמטרתם למסגר מחדש את האפליקציה מלהיות כלי יומיומי פשוט, הקמפיין חוגג את Notion כמערכת שחוסכת זמן יקר ליצירתיות.
בעבודה עם המאייר הקודם של NOTION רומן מורדוב, הצליחו הצוות של buck להכניס חיים ומגניבות לדמויות מאויירות חדשות. ונבנתה שפה איורית מדליקה ופשוטה
עם דמויות שמעופפות על עפרונות ענקיים ובונות טירות צבעוניות, Buck רצתה “לחזק תחושה של משחקיות והתקדמות בכל סצנה,רעיון המיתוג הוא באמת על משחק ואיך Notion היא החנות הכל-בו לכל הידע והעבודה שלך, משחררת את המוח שלך להתמקד במה שהכי חשוב… הדברים שמעוררים בך השראה ומביאים לך שמחה.
המיתוג מחדש משקף מגמה רחבה יותר של הנגשת הטכנולוגיה ועשייתה פחות מאיימת. שילוב האלמנטים הקרטוניים האינטראקטיביים מדגיש את הצד האישי והאמנותי של המותג, ועשוי לעודד מותגי טכנולוגיה אחרים לחשוב מחדש על גישת המיתוג שלהם.



שתפו מאמר זה
SUBSCRIBE TO
OUR NEWSLETTER